וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיבק: "זה היה ניצחון היסטורי"

14.8.2010 / 23:29

שיבק חגג בסיום את הניצחון על מונטנגרו. כספי: ”אף נבחרת לא פייבוריטית מולנו בהיכל”. וויושביץ' ופקוביץ' זעמו על השופטים

ברני ארדוב

צילום וידאו: אבי כהן
עריכת וידאו: דורון שטיין

לו היו אומרים לאריק שיבק לאחר הפסדה של נבחרת ישראל לפינלנד בשבוע שעבר כי הוא יהיה זה שינחיל לנבחרת מונטנגרו את הפסדה הראשון בהיסטוריה, סביר להניח שהוא היה מגחך. או שלא. שיבק, בדיוק כמו נבחרתו, הגיע הערב (שבת) מפוקס מאוד ומלא באמונה שניתן להשיג את הניצחון מול אחת הנבחרות החזקות והגדולות באירופה. זה נגמר בניצחון 73:77 לזכותה של ישראל, ניצחון שלא רק מעלה את את שיבק ושחקניו לראש בית א', לפני מונטנגרו, אלא גם שם אותם בעמדה טובה להגיע בסופו של דבר אל אליפות אירופה הקרובה בליטא.

מאמן הנבחרת, אריק שיבק, התקשה לעצור את ההתלהבות בסיום, ואמר: "זה ניצחון גדול לנבחרת, אפילו ניצחון היסטורי. זו קבוצה שהשאירה את כל היריבות שלה עד היום בכל 13 המשחקים שלהם על 65 נקודות מקסימום. אני מאושר שניצחנו ולא יכול להיות לא מרוצה. עמרי כספי הוא שחקן ענק, לקח אחריות ושיתף את החברים כשהיה צריך. ליאור אליהו מקבל ממני סטירה לפני כל משחק, ולפני פינלנד כנראה שכחתי לעשות את זה. אנחנו נלך לחגוג, לשמוח ולנוח. נבוא מוכנים לאיטליה. עם כל האוהדים שבאו לפה, פשוט קשה לאכזב אותם".

שיבק המשיך ואמר: "ראינו היום נבחרת לוחמת ששיחקנו מאוד נכון בדקות האחרונות, אני אשקר אם אני אומר שראיתי את ההחטאות של הליי אפים בסוף ולא עבר לי פינלנד בראש. החלטתי להמשיך ללכת עם אותם שחקנים שעשו עבודה מדהימה. אנחנו מקום ראשון בינתיים אבל אנחנו באמצע הדרך, נעשה את החושבים שלנו, נתקן את הדברים שצריך לתקן. אפשר לחגוג היום אבל מחר ב-5 יש לנו אימון. כולנו באיטליה כבר". שיבק אף נשאל על הקהל הנהדר שדחף את הנבחרת: "אני לא שומע את הקהל, אני מאוד מרוכז, אבל הערב זה היה מדהים, מצמרר. הרעש שעשו בזריקות של קוק זה היה מחריש אוזניים. זה היה מפגן ציונות נהדר".

כוכב המשחק, עמרי כספי שסיים עם 30 נקודות, אמר לאחר הניצחון: "היה חשוב לי מאוד לנצח את המשחק הזה, בטח אחרי ההפסד לפינלנד. באנו מול הנבחרת הטובה בבית, ואמרנו כבר קודם שאף נבחרת לא פייבוריטית מולנו בהיכל. אני שמח שהלך לנו טוב. זו אינטנסיביות שאני רגיל אליה, ומה שחסר לנו עכשיו זה להגיע מרוכזים למשחק מול איטליה. חשוב לבוא באותו ריכוז כפי שהגענו היום".

כספי התייחס גם לפתיחה הנהדרת שלו למשחק: "הרגשתי את זה כבר ביום חמישי בלילה ודיברתי עם עצמי. כאחד השחקנים החשובים בנבחרת, היה חשוב לי להתחיל את המשחק אגרסיבי ולשחק חזק ולנסות להוביל את הנבחרת". על התחושות שלפני המשחק אמר הפורוורד: "לא יודע אם הייתה הרגשה של היסטוריה, הייתה דריכות והתרגשות של משחק גדול. עשינו הכנה מדהימה, מגיע כל הקרדיט לאריק".

אחד השחקנים המשמעותיים של נבחרת ישראל הערב היה יניב גרין, שאמנם קלע רק 2 נקודות, אבל היה פעיל מאוד במאבקי הכוח בצבע. "לשמור את פקוביץ זה הרבה מלחמה", אמר גרין המחוייך בסיום. "התכוננו לזה, ידענו שזאת תהיה מלחמה מהרגע הראשון. ככה הסרבים והמונטנגרים משחקים. עשינו עבודה טובה בסך הכל. דיברו אחרי פינלנד שנגמר לנו הקמפיין ועכשיו אומרים שהכל בסדר. בסופו של דבר יש עוד הרבה משחקים. כמו שאני מכיר את הקמפיינים הזה המשחקים נגמרים רק במשחק האחרון.

על ההמשך והמשחק הקרוב מול איטליה ביום שלישי הקרוב, אמר גרין: "פה בבית אנחנו צריכים לנצח כל קבוצה שתגיע, כמו שעשינו היום. ביד אליהו בנבחרת תמיד הייתה אווירה טובה, אבל היום הקהל דחף אותנו והרבה בזכותו ניצחנו.ניצחנו היום נבחרת הרבה יותר טובה מפינלנד, זה עניין של הרבה ריכוז, היה לנו שם הרבה טעויות".

"מגיע לישראל ולאוהדים שלה"

בצד של מונטנגרו היו לא מעט עצבים בסיום המשחק, ומאמן הנבחרת, דושקו ווישביץ', שאף קיבל עבירה טכנית ברבע האחרון, ירד לחדרי ההלבשה, והחלו להתלונן בפני השופטים. כשהגיע למסיבת העיתונאים, דווקא היה המאמן רגוע בהרבה: "לא היה לי בעיה השופטים בכלל", אמר וויושביץ'. "היתה בעיה על הפרקט. אני רוצה לאחל בהצלחה לישראל, מגיע למאמן ולשחקנים ולאוהדים. הם שיחקו עם הקהל וקיבלו הרבה מהם, הם שיחקו משחק טוב באופן כללי. אני אראה שוב את המשחק ולא אשן בלילה, כדי שאני אוכל לדעת מה קרה במשחק הזה".

אלא שאז החליט וויושביץ' שאולי הוא מיהר לדבר, ובכל זאת שלח כמה חיצים אל השופטים: "המשחק צריך להיות משוחק על ידי השחקנים ולא על ידי השופטים. אני אולי לא אובייקטיבי אבל אני מצפה לתגובה מהאיגוד של מונטנגרו כי השיפוט הבעייתי ממשיך נגדנו בכל משחק. אני לא רוצה להקטין את הניצחון הישראלי עדיין. אני אעשה הכל כדי שהנבחרת תשחק בתנאים נורמלים".

על האירוע שקרה לאחר המשחק אמר המאמן: "בחדר ההלבשה עם השופטים דיברתי רק על זה שאחרי שליאור אליהו זורק עונשין אסור לו להכנס לצבע, רק אחרי שהכדור פוגע בטבעת. את הדברים האחרים נברר ברמה יותר רשמית". על המשחק עצמו אמר וויושביץ': "זה מאוד קשה לשחק ככה כי קשה לשחק ברמה כזאת של אגרסיביות. שיחקנו טוב אבל בעיית העבירות הקשתה עלינו מאוד לדעת מי השחקן החם. ישראל ניצחה את איטליה בחוץ וזה נותן להם יתרון גדול בשלב זה בבית". על השלשה האחרונה של עומאר קוק אמר המאמן: "קוק היה לבד, ואני מצפה ממנו לזרוק כשהוא נמצא שם לבד".

כוכב המשחק עבור המונטנגרים היה כמובן ניקולה פקוביץ', אבל גם הוא לא היה יכול לנבחרת ישראל, ויצא לבסוף בחמש עבירות. "היה לנו משחק טוב עד שתי הדקות האחרונות", אמר הסנטר. "אין לנו זמן לבכות כי המשחק מול לטביה ביום שני יהיה חשוב.לפי המשחק לא יודענו אם אנחנו יותר טובים מישראל, אבל יש עוד הרבה משחקים בבית, ועד סוף הבית נראה. רק הקיץ הזה התחלנו לשחק משחקים רציניים, עד עכשיו לא שיחקנו מול קבוצות רציניות, טוב להפסיד משחק כי זה היה צריך לקרות מתישהו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully