וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: אלופת אירופה. לשעבר

פנאתינייקוס הפסידה גם לברצלונה, 70:67, ואיבדה סיכוי להעפיל להצלבה. ריאל ניצחה את סיינה 69:77, מלאגה בדרך הביתה

המחזור הרביעי של שלב הטופ 16 ביורוליג נחתם הערב (חמישי), וכעת אפשר לבשר באופן רשמי: העונה תהיה לנו אלופת אירופה חדשה. במוקד המשחקים הערב עמד הקרב של פנאתינייקוס וברצלונה באתונה, כאשר אלופת אירופה של אוברדוביץ' ידעה כי היא חייבת לנצח כדי להישאר בתמונת ההעפלה להצלבה. אלא שלקטלאנים הנהדרים היו תכניות אחרות, והקבוצה המצוינת של צ'אבי פסקוואל הנחילה ליוונים את הפסדם הרביעי ברציפות, 67:70, על מנת להתקרב להשגת המקום הראשון בבית. במשחק נוסף בבית ה' נאבקו מארוסי ופרטיזן בלגרד עד השניות האחרונות, כאשר בסופו של דבר השיגו הסרבים הצעירים 76:79 חשוב מאוד במלחמה על הכרטיס לשלב הבא.

במשחק המרכזי הנוסף של הערב השיגה ריאל מדריד ניצחון קריטי, כשגברה בביתה 69:77 על סיינה, ושוב פתחה לרווחה את בית ו' המאוזן של מכבי תל אביב. בבית ח' השיגה קאחה ויטוריה נקמה בחימקי מוסקבה שניצחה אותה בחוץ לפני שבועיים, עם 83:94 חשוב עד מאוד שמשאיר לה סיכוי לא רע להעפיל להצלבה. ספרדית נוספת, מלאגה, ידעה שללא ניצחון חוץ על ז'לגיריס יוותר לה סיכוי קלוש בלבד להעפיל להצלבה, אך המשיכה את יכולתה החלשה ונכנעה בליטא 89:84.

בית ו'

ריאל מדריד - סיינה 69:77

שתי המועמדות לסיים במקומות הראשונים בבית מצאו עצמן במצב לא פשוט בכלל ערב המשחק, והדבר במיוחד היה נכון לגבי קבוצת החלומות של אטורה מסינה, שעד הערב ניצחה פעם אחת והפסידה שלוש פעמים. הספרדים ידעו שהפסד נוסף, הפעם בבית, עלול לעלות להם בעונה האירופית, ולשם שינוי הגיבו בהתאם. הרבע הראשון הלך צמוד, והיווה למעשה קרב בין האחים לבית משפחת לברינוביץ' - קשישטוף קלע 5 לסיינה, דריוש 7 לריאל. רומיין סאטו המצוין העלה את סיינה ל-23:30 במהלך הרבע השני ועל אף שריאל סגרה את רוב הפער, נקודות של בנג'ימן אזה קבע 32:37 לאיטלקים עם הירידה לחדרי ההלבשה.

הרבע השלישי המשיך צמוד, וסאטו המשיך את היכולת המעולה שלו, אלא שמנגד דאג סרחיו יול לסגור את היתרון, ולקבוע 55:57 לספרדים, שמונה דקות לסיום. ריאל ויול לא עצרו שם, ושלשה נוספת של הרכז הצעיר והמצוין בצירוף אחת של רייס כבר העלו את הבלאנקוס ל-57:65, חמש דקות לסיום. משם סיינה כבר לא חזרה. יול הנפלא הוביל את המדרידאים עם 17 נקודות ב-21 דקות, בעוד אנטה טומיץ' הוסיף 12 ב-19. 17 של הנרי דומרקאנט וסאטו לא הספיקו לסיינה. כזכור, במשחק הראשון בין שתי הקבוצות ניצחה סיינה בפער של 7, והערב היא מפסידה בפער של 8 - דבר שעשוי עוד להתנקם בה בתום השלב.

בית ה'

פנאתינייקוס - ברצלונה 67:70

תגידו יפה שלום לאלופת אירופה המכהנת מאתונה. שלב הטופ 16 הסיוטי של פנאתינייקוס הגיע הערב לתהום חדש, שמסמל את רצף המשחקים הנוראי של אוברדוביץ' ושחקניו. אחרי ההפסד הערב איבדה קבוצת הפאר היוונית כל סיכוי להעפיל להצלבה, ולפי היכולת שהציגה במהלך שלב הטופ 16, קשה להגיד שהגיע לה להמשיך עם המפעל הלאה.

הרבע הראשון היה שייך לניקולה פקוביץ' הצעיר והמצוין, שכבר העלה את היוונים ל-12:20. ברצלונה חזרה לעניינים עם ריצה משלה וכבר נטלה את ההובלה, אלא שלחדרי ההלבשה ירדה פנאתינייקוס ביתרון 33:37. בעשר הדקות נכנס גם דימיטריוס דיאמנטידיס לעניינים, ופאו הגדילה את היתרון על מנת לעלות לעשר הדקות הכי חשובות שלה העונה ביתרון 44:55. אלא שברצלונה לא קיבלה את התואר "הקבוצה הטובה באירופה" לחינם, ובפיגור של 61:50, חמש דקות לסיום, תפרו יאקה לאקוביץ' וארזם לורבק שתי שלשות רצופות, ולפתע, ארבע דקות לסיום, זה 58:61 בלבד ליוונים.

המהפך הקטלאני נמשך גם בדקות הבאות עם פראן ואסקז ולורבק, ודקה לסיום נקודות של הסלובני העלו את בארסה ל-64:66. דיאמנטידיס החטיא שלשה קריטית, נבארו דייק מהעונשין, ודיאמנטידיס תיקן עם שלשה גדולה, שצימקה ל-68:67. נבארו שוב עמד בלחץ מהקו, ומנגד החטיא דרו ניקולאס שלשה שהיתה יכולה לשלוח את המשחק להארכה. ברצלונה רושמת ניצחון ענק, מדיחה את אלופת אירופה המכהנת מהמפעל, ועושה צעד ענק אל עבר הבטחת המקום הראשון בבית ה'. נבארו הוביל את הספרדים עם 15, בעוד פיט מיקאל הוסיף 11 ולורבק 10 ו-10 ריבאונדים. 20 נקודות של פקוביץ' ו-13 של דיאמנטידיס לא הספיקו לירוקים המאכזבים, שראו את שרונאס יאסיקביצ'יוס משחק עשר דקות ומסיים ללא נקודה. אולי בעונה הבאה זה יילך טוב יותר.

פרטיזן בלגרד - מארוסי 76:79

המחצית הראשונה הלכה צמוד, כשמצד אחד נתנו פטאר בוזיץ' ובו מקאלב את הטון, ומהשני היה זה מיכאליס פלקאנוס, שהעניק ליוונים 40:45 בהפסקה. פרטיזן הפכה את המשחק בעשר הדקות הבאות, כשאלכס מאריץ', שחזר אחרי מספר משחקים בחוץ לאור פציעה, נתן דקות מצוינות ועזר לקבוצתו להשוות.

מקאלב העלה את פרטיזן ל-72:75 מהעונשין, דקה לסיום, ולאחר שבילי קיז צימק מאותו מקום ל-75:74, החטיא אקס הפועל תל אביב שלשה קריטית, הסרבים הצעירים שמרו על קור רוח מהעונשין, ונשמו לרווחה עם השריקה לסיום. פרטיזן רושמת ניצחון נאה נוסף, שנותן לה מקדמה חשובה מאוד לקראת העתיד. מקאלב הוביל את פרטיזן עם 20, בעוד לורנס רוברטס תרם 14 ו-9 ריבאונדים. מנגד, 19 של פלקאנוס לא הספיקו למארוסי הסימפטית, שתחפש לשוב למסלול ההפתעות בשבוע הבא.

בית ח'

חימקי מוסקבה - קאחה ויטוריה 83:94

הבאסקים הסתבכו קשות במאבק העלייה עם ההפסד הביתי 82:71 לחימקי לפני שבועיים, שכבר היה השני של הקבוצה של דושקו איבנוביץ' בשלב הטופ 16, אחרי ההפסד לאולימפיאקוס במחזור הפתיחה. הערב ידעה ויטוריה שהיא חייבת לנצח על מנת לשמור על סיכוי טוב להעפיל להצלבה, ומספר ימים אחרי שהובסה לריאל מדריד בחצי גמר הגביע הספרדי, היא עשתה בדיוק את זה, ולאחר המשחק הערב יש לה מאזן זהה לזה של הרוסים - שני נצחונות, שני הפסדים.

האורחת פתחה היטב, כשיכולת מצוינת של פרננדו סן אמטריו העניקה לה יתרון ברבע הראשון. בעשר הדקות הבאות הצטרף לחגיגה גם מירזה טלטוביץ', ואיתו עלתה קאחה ויטוריה ליתרון דו-ספרתי. קית' לנגפורד ניסה להשיב את קבוצתו למשחק אך מלבדו, אף אחד בחימקי לא ממש הופיע להתמודדות הערב, ובעוד שרוברטאס יבטוקאס כבר השווה ל-58:58 ברבע השלישי, רצו הספרדים ברבע האחרון עם טלטוביץ', קארל אינגליש וליאור אליהו, שקלע את כל הנקודות שלו בעשר הדקות האחרונות, כל הדרך לניצחון. את המשחק כולו סיים הישראלי עם 10 נקודות ב-23 דקות, בעוד טלטוביץ' צלף 25 וסן אמטריו הוסיף 16. מנגד, 27 נקודות מצוינות של לנגפורד לא הספיקו לרוסים.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

בית ז'

ז'לגיריס קובנה - מלאגה 84:89

הרבע הראשון במשחק היה שייך לטראוויס ווטסון, שעם שש נקודות כבר הספיק להעלות את המארחת ל-14:22. ג'ואל פרילנד ניסה להחזיר את מלאגה למשחק במהלך הרבע השני, אלא שדייניוס שלנגה הוותיק תפר שלשה מוצלחת, והוריד את קבוצתו לחדרי ההלבשה ביתרון 41:50. ברבע השלישי היתרון הליטאי כבר הפך לדו-ספרתי, אלא שאז נכנסו לעניינים עומאר קוק ורוברט ארצ'יבלד, שעם דקות גדולות השלימו מהפך, ושבע דקות לסיום הובילה מלאגה 74:75.

הליטאים הצעירים התעוררו בדיוק בזמן, עמדו בלחץ, דייקו מהעונשין, והשיגו את נצחונם הראשון העונה. מלאגה, מנגד, נמצאת כעת במרחק של שני נצחונות מצסק"א וסופוט, וסיכוייה להעפיל להצלבה נראים נואשים עד לא קיימים.מרטינאס פוצ'יוס ודייניוס שלנגה הובילו את המנצחת עם 17 נקודות כל אחד, בעוד אלכסנדר קאפין הוסיף 14. מנגד, תרם רוברט ארצ'יבלד 17 למאמץ הספרדי, בעוד ג'ואל פרילנד הוסיף 16 שלא הספיקו.

עדכון ראשון: 20:45

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully