וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו בהפועל חולון מנצחת את נהריה

דורסמן רשם ניצחון בכורה עם חולון, לאחר 73:82 על נהריה עם הופעה מוצלחת של שני שחקניו החדשים, גרייבס ובראטיץ'

מנהלת ליגת העל בכדורסל

עריכת וידאו: דורון שטיין

לאחר משחק העונה שהבטיח הרבה וקיים בעיקר לצד אחד, ננעל הערב (שני) המחזור העשירי בליגת העל במשחק התחתית המסקרן בו אירחה הפועל חולון את עירוני נהריה. שתי הקבוצות הגיעות להתמודדות החשובה הערב אחרי שעשו מספר שינויים בסגל במהלך הפגרה, בתקווה לצאת למסלול חדש של ניצחונות. בפועל, השינויים של חולון נראים מהותיים, מוצלחים ומרעננים יותר, ולא פלא שהקבוצה של מיקי דורסמן השיגה הערב 73:82 חשוב - נצחונו הראשון של המאמן החדש-ישן בקבוצה - על מנת להיצמד לנהריה בתחתית הטבלה, עם 12 נקודות.

מחזיקת הגביע מחולון היא אולי הקבוצה המסקרנת ביותר עם החזרה מפגרת החורף. דורסמן ערך מספר שינויים משמעותיים בסגל, כאשר לשורות חולון הצטרפו בחודש האחרון ניב ברקוביץ', שון דניאל, ובעיקר, שני הזרים המסקרנים סאשה ברטאיץ' (ששיחק בעבר בגליל עליון) ואנטוניו גרייבס (שפתח את העונה בציבונה זאגרב), שנחתו בארץ ביום חמישי. בעוד שברטאיץ' נראה אותו שחקן הזכור לנו לטובה מהעונה בגליל - חכם, יעיל, קבוצתי - גרייבס נראה כמו מציאה של ממש, והוא עשוי להיות הגרוש ללירה שעד כה היתה חסרה לחולון.

מנגד, גם בנהריה ערכו מספר שינויים עם היציאה לפגרה, כשהמרכזי שבהם היה צירופו של למאר גריר, לצד החתמתו של ג'רון רוברטס. המתאזרח הוותיק לא שיחק הערב והוא עדיין לא בכושר משחק, אך הרכז האמריקאי הציג משחק מצוין נוסף, ועל אף ההפסד הערב נהריה בהחלט יכולה להיות מרוצה מהשתלבותו בקבוצה. במשך שלושה רבעים גריר החזיק את נהריה הכי צמוד שאפשר, אלא שברבע האחרון ההתלהבות של חולון החדשה עשתה את שלה, וליעקב ג'ינו ושחקניו לא נותר אלא לעמוד בצד ולהסתכל. המציאות החדשה היא שהפועל חולון כבר לא צריכה להסתכל על עצמה כקבוצת תחתית, והשינויים האחרונים בסגל בהחלט יכולים להפוך אותה לקבוצת מרכז טבלה - אולי יותר. בינתיים, זה נראה לא רע בכלל.

מהלך המשחק

הפועל חולון פתחה עם ליאור ליפשיץ, אנטוניו גרייבס, דווין מיטשל, יוני ניר וג'ון תומאס. מנגד, עלו הנהריינים עם עודד שעשוע, למאר גריר, פול דילייני, דניאל גור אריה ושון טאגארט. המשחק נפתח כששתי הקבוצות הלכו פנימה, וארבע נקודות רצופות של יוני ניר בצירוף שבע רצופות של אנטוניו גרייבס המצוין העלו את חולון ל-8:15 אחרי חמש דקות של משחק. שלוש דקות לתום הרבע עלה גם סאשה בראטיץ' לראשונה לפרקט של אולם הפחים, אלא שמנגד הציג אחת משחקניה החדשים של נהריה, למאר גריר, יכולת מצוינת, ובצוותא עם טאגארט סגרו השניים את הפער, וירדו לסוף הרבע הראשון בפיגור מינימאלי, 20:18.

ברבע השני עלה ולאדי ירמישין היטב מהספסל של האורחת, ועם שש נקודות מהירות הפך את התוצאה כדי להעניק לקבוצתו יתרון 23:29. אלא שליפשיץ ודווין מיטשל דאגו להחזיר את מחזיקת הגביע לעניינים, ומהר, וסל ועבירה של האמריקאי העלה את חולון ל-34:37. גריר, שסחב שתי עבירות מהרבע הראשון, חזר למגרש ואיתו גם נהריה, אלא שלחדרי ההלבשה ירדו החולונים כשהיתרון עדיין ברשותם, 41:43.

בראטיץ' התחיל את הרבע השלישי בחמישיה ובצורה טובה, אלא שמנגד גריר הפנטסטי דאג להשאיר את הנהריינים בעניינים, ושש דקות לתום הרבע הובילה המארחת 48:53. נהריה הידקה את ההגנה, ושלשה של גור אריה הצעיר השיבה לה את היתרון, 53:55, ארבע דקות לסיום הרבע. נדנדת הסלים נמשכה, כמיטב מסורת שלושת הרבעים הראשונים, ואל עשר הדקות המכריעות שוב עלתה חולון ביתרון שתי נקודות, הפעם 58:60.

ליאור שגב פתח היטב את הרבע המכריע, שג'ון תומאס ויוני ניר הגיבו מהר, ושבע דקות לסיום הובילה חולון 61:66. נהריה ניסתה לסגור את הפער אך הציגה התקפה מבולבלת ומפוזרת, וליאור ליפשיץ ניצל זאת על מנת לרוץ למתפרצת ולהעלות את חולון ליתרונה הגדול עד אותו רגע במשחק, 61:72. נהריה ניסתה להפציץ את דרכה מבחוץ בחזרה למשחק, אלא שחולון לא אפשרה זאת, דייקה מהקו, וניצחה בסופו של דבר 73:82, על מנת לצאת, סוף סוף, לדרך חדשה.

סטטיסטיקה

קלעו לחולון: דווין מיטשל 21, יוני ניר 15, אנטוניו גרייבס 14, ג'ון תומאס 13 (10 ריבאונדים), סאשה בראטיץ' 8, ניב ברקוביץ' 8, ליאור ליפשיץ 3.

קלעו לנהריה: למאר גריר 19, שון טאגארט 18, ולאדי ורמישין 10, עודד שעשוע 9, פול דילייני 6, ליאור שגב 4, דניאל גור אריה 3, אור איתן 2, דימרקו ג'ונסון 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully