וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: פארגו וגלבוע/גליל השפילו את חיפה

הצגת כדורסל מדהימה של גלבוע/גליל הובילה אותה ל-66:101 מדהים על מכבי חיפה האומללה, ששוקעת לתהומות חדשים

המחזור השלישי של ליגת העל נפתח הערב (שבת) עם משחק שהיה אמור להיות מעניין, מרתק וצמוד על הנייר, הפועל גלבוע/גליל ומכבי חיפה. אלא שבמידה מסוימת, שתי הקבוצות התחילו את העונה בצורה הפוכה, וכך גם היה המשחק הערב: בעוד שהחבורה של קטש סבלה מסגל חסר ושאפה בסך הכל לשרוד את המחזורים הראשונים עד שתתחזק, היא מסיימת את המחזור השלישי כשהיא בראש הטבלה, עם מאזן מושלם ומרשים, שתואם את היכולת הנפלאה על הפרקט. הערב זה נגמר ב-66:101 חסר תקדים על סגנית האלופה המזעזעת של אבי אשכנזי, שצריכה עזרה - ובהקדם.

אחרי ההצגה של ג'רמי פארגו במלחה בשבוע שעבר, הערב שוב קיבלנו הצגה, הפעם קבוצתית - גם בהתקפה, אך בעיקר בהגנה. הצפוניים פתחו את המשחק טוב יותר, נטלו יתרון דו-ספרתי עוד ברבע הראשון, ולמעשה הגדילו אותו עד הסיום, כשכל פעם היה זה שחקן אחר שדאג לעשות כך - פעם רנדל, פעם סוואן, והרבה פעמים ג'רמי פארגו הגדול, שאם ישפר את קבלת ההחלטות שלו במעט יהיה אחד הזרים הטובים שנחתו בארץ בשנים האחרונות.

ואם גלבוע/גליל היא ההפתעה של פתיחת העונה, ואולי מי שיכולה להיחשב כמרעננת הרשמית של הליגה עד כה, הרי שחיפה יכולה להיכנס לנישה ההפוכה. החבורה של אבי אשכנזי ניצבת בחלק התחתון של הטבלה, עם ניצחון אחד לעומת שני הפסדים והערב, ממש כמו בשני המשחקים הראשונים, שוב באו לידי ביטוי שלל הבעיות שיש לסגנית האלופה: המחסור בשחקן פנים דומיננטי נוסף, גו-טו-גאי מובהק בחוץ, ורוטציה ברורה, שלא השתפרה הערב עם צירופו של ריצ'ארד רובי, שערך הופעת בכורה פושרת במדי הירוקים. אלא שהערב אלה לא היו סתם בעיות, כי אם השפלה אחת גדולה. בסופו של דבר, גלבוע/גליל, גם ללא טוני גפני הפצוע, שוב מקיימת את הקלישאה המעט לעוסה: השלם הרבה יותר גדול מסך חלקיו, וכרגע, גם החלקים לבד - ועל אחת כמה וכמה כשהם ביחד - נראים גדולים. גדולים מאוד. 180 מעלות ממכבי חיפה.

מהלך המשחק

גלבוע/גליל פתחה עם ג'רמי פארגו, דגן יבזורי, אייזאה סוואן, אלישי כדיר ובריאן רנדל. מנגד, אשכנזי העלה את דרור חג'ג', ג'ייסון ריץ', משה מזרחי, דבון ג'פרסון ובן סטרונג. אחרי סדרת החטאות, מצאה חיפה נקודות ראשונות אחרי שתי דקות מלאות של משחק, אך סל של פארגו קבע 2:6 מהיר למארחים מהגלבוע. רנדל נכנס היטב לעניינים, ונקודות יפות שלו העלו את הצפוניים ל-6:15. החבורה של קטש המשיכה לרוץ קדימה ולשמור כמו שצריך, ושתי שלשות רצופות של פארגו קבעו כבר 8:23, שתים וחצי דקות לסוף הרבע. נקודות של קוז'יקרו צימקו מעט את ההפרש, והורידו את החיפאים לרבע בפיגור 23:12.

כדיר פתח טוב את הרבע השני, כשמהעבר השני עלה ריצ'ארד רובי לדקות ראשונות בליגת העל השנה, ושלשה של ג'ייסון ריץ' בצירוף נקודות של ג'פרסון חתכו את ההפרש, וקבעו 27:21 בלבד למארחת. קטש לקח פסק זמן, ושחקניו חזרו מצוין ונעזרו בשתי שלשות רצופות של דיון דאוול כדי לחזור ליתרון דו-ספרתי, 23:37, חמש דקות להפסקה. קוז'יקרו וג'פרסון החזירו את החיפאים למשחק, אלא שהמילה האחרונה היתה של פארגו המצוין, שדאג שקבוצתו תרד לחדרי ההלבשה עם יתרון 30:44.

גלבוע/גליל התחילה את הרבע השלישי בדיוק כפי שסיימה את השני, עם שלשה של פארגו, כשנקודות של כדיר ולאחר מכן של רנדל העלו את המארחת ליתרון שיא עד אותו רגע, 30:52 גדול. סוואן ופארגו, בדאנק ענק נוסף, המשיכו את המומנטום ולא אפשרו לחיפאים לחזור למשחק, כשסל של דאוול קבע 40:61, 4 דקות לסיום הרבע. חיפה איבדה את הראש ואת קור הרוח, ויזרעאלי ניצל עבירה טכנית כדי לקבוע 43:70 מדהים לזכות גבלוע/גליל לקראת סיום הרבע, ושלשה של יזרעאלי בשניה האחרונה הפכה את זה ל-47:75 עם העליה לרבע המכריע.

קטש פתח את הרבע האחרון עם מוטי מוסקוביץ' ואנטון שוטבין, אך היתרון רק גדל, ושתי דקות בתוך הרבע הראה לוח התוצאות 49:82 למארחת הנלהבת, כאשר גם ליאור שגב קם מהספסל כדי להשתתף בחגיגה, ולקבוע 56:87, חמש דקות לסיום, ושלשה של פארגו הפכה את זה כבר ל-57:94. הגאברג' טיים הענק נמשך, וג'רמי טיילר, שנכנס למשחק במהלכו, הורחק אחרי עימות עם מוטי מוסקוביץ'. חג'ג' עוד ניסה להמתיק במעט את הגלולה, אלא שהמילה האחרונה היתה שייכת לאנטון שוטבין הצעיר, שקבע 66:101 מדהים לגלבוע/גליל.

סטטיסטיקה

קלעו לגלבוע/גליל: ג'רמי פארגו 25 (6 מ-10 ל-3), אייזאה סוואן 17 (6 ריבאונדים, 3 חטיפות, 3 אסיסטים), בריאן רנדל 13, גוני יזרעאלי 11, אלישי כדיר 8, מוטי מוסקוביץ' 7, דיון דאוול 6, ליאור שגב 4, אבישי גורדון 4, אנטון שוטבין 4.

קלעו לחיפה: עידו קוז'יקרו 17 (9 ריבאונדים), ג'ייסון ריץ' 12, דבון ג'פרסון 11, ג'סי פלוט רוסה 8, בן סטרונג 7, דרור חג'ג' 6, טוד גולדן 2, עמית בן דוד 2, ג'רמי טיילר 1.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully