וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גודס: "זה היה מוקש עבורנו"

24.10.2009 / 20:48

מאמן הפועל ירושלים נשם לרווחה אחרי הניצחון על ראשל"צ במשחק שפתח את העונה. בירנבוים: "צריכים להשקיע יותר"

יותם רונן

צילום ועריכת וידאו: יותם רונן

ליגת העל נפתחה הערב (שבת) בשעה טובה, כשמכבי ראשון לציון אירחה את הפועל ירושלים למשחק בין שתי קבוצות עם לא מעט יומרות, תקוות ושאיפות לקראת העונה הקרובה. מצד אחד הכתומים, שהביאו במהלך הקיץ את אפי בירנבוים ומאיר טפירו, ומנגד החבורה המאוזנת של גיא גודס, שנראתה מצוין במשחקני ההכנה. זה נגמר, כפי שמשחקים ראשונים בעונה בדרך כלל נגמרים, עם די הרבה בלגאן, כשבסופו של דבר העומק הירושלמי הכריע, והאורחים מעיר הבירה שבו לביתם עם 75:82 נאה, וניצחון ראשון לעונת 2009/10, רגע לפני הגומלין עם רואן במוקדמות היורוקאפ ביום רביעי.

סימונס: "צריכים לעבור את רואן"

"כשאתה מתחיל משחק ויש לך תוכנית מסוימת ופתאום הכל משתבש, זו בעיה", אמר בסיום המאמן המנצח, גיא גודס, על הפתיחה הרעה. "עשיתי שינויים, הכנסתי את קווין פינקני מהספסל. הוא עשה את כל המהלכים, הגנה והתקפה, וכל הקבוצה תרמה לניצחון חוץ משמעותי. אני מאוד מרוצה, זה היה משחק מוקש בשבילנו. ידענו לעשות את המהלכים הנכונים, את המהלכים ההגנתיים. הכי חשוב לצאת מפה עם הניצחון".

באשר לטרה סימונס ודיז'ון תומפסון, שני המצטיינים שלו במשחק, הוסיף המאמן: "שניהם מאוד ורסטיליים. טרה נתן שלשות ודיז'ון תרם את הדברים השקטים. הוא שחקן לא אנוכי שכיף לעבוד איתו. עכשיו יש לנו משחק סופר חשוב ואני קורא לקהל לפוצץ את מלחה כי אנחנו רוצים להיות ביורוקאפ".

סימונס עצמו היה מעט יותר מאופק וצנוע בסיום: "היה קשה. לא הצלחנו לקלוע טוב ברבע השני, אבל התאוששנו בהמשך. אני לא חושב ששיחקנו רע, פשוט היו לנו דקות פחות טובות. אנחנו צריכים לעבור את רואן במשחק הביתי".

יובל נעימי, שהמשיך בעצמו את הכושר המוצלח, אמר: "אני חושב שהמשחק מול רואן היה בראש. לא ישנו כל הלילה שאחרי המשחק, היה מסע לא כל כך נעים. היו לנו שני אימונים לפני המשחק. זה מה שיהיה לנו כל העונה, זה לא קל, נצטרך להתמודד עם זה. בשביל משחק ראשון זה היה בסדר. ידענו לעשות עבודה טובה בהגנה ברבע השלישי ועם המומנטום לקחת את המשחק".

בירנבוים: "נענשנו על הטעויות"

מנגד, כאמור, ראשון לציון מתחילה את העונה הזאת עם לא מעט תקוות, אחרי רכש משמעותי ומתוקשר במהלך הקיץ. אלא שהערב נדמה שלאפי בירנבוים יש עוד הרבה עבודה העונה, בין השאר לדאוג שג'ייסון וולס ורוד גריזארד, שהגיעו לא מזמן לקבוצה, ישתלבו יותר טוב במשחק הקבוצתי ובתכניתו. בסופו של דבר, פוטנציאל יש לקבוצה מעיר היין. כעת זו שאלה של איך ממשים אותו. כמובן שכשלארי אובאנון ודלרון ג'ונסון הפצועים ישובו לכשירות מלאה, הכל כבר אמור להיראות יותר טוב.

"הרגשה טובה מאוד לחזור לאמן", אמר בירנבוים בסיום. "ירושלים רצו עלינו והתקשנו מול ההתקפות מעבר שלהם. גם בהגנה נענשנו על טעויות, למרות ששיחקנו טוב באופן כללי. היו כמה רגעים ששיחקנו לאט ונכון, והוצאנו לפועל כמו שצריך. כשעשינו דברים אחרים, עשינו טעויות, וירושלים בהתקפות מעבר משלמת מהר ובמזומן. זה עשה להם את הריצה", הוסיף המאמן. "אנחנו צריכים ללמוד מזה, לדעת להשקיע יותר. אחרי המשחק אני אשב בבית ואבין מה צריך לתקן הלאה. לא אדבר על אלה שלא משחקים, עליהם הרי הכי קל לדבר", הוסיף המאמן, שקיבל הערב חמש דקות בלבד מלארי אובאנון הפצוע, ושמונה מדלרון ג'ונסון.

באשר לבניית הקבוצה והחיבור הנוכחי, הוסיף המאמן הוותיק: "עשינו עבודה נפלאה גם בצירוף של השחקנים, וגם בעניין של הכימיה. צריך לדעת ללמד את התרגילים בזמן קצר, גם במשחקי אימון לא שיחקו כולם. כמובן שלא נעים להפסיד משחק ראשון בבית, אבל צריך להרים את הראש".

ארז מרקוביץ', שנתן משחק לא רע בכלל, אמר: "זה היה משחק של ריצות. ברבע הראשון שיחקנו טוב, ברבע השני הם עשו כמה התקפות מתפרצות. בשאר המשחק ההגנה שלנו הייתה פחות טובה. נתקענו קצת מול האיזורית שלהם, לא היינו צריך להשאיר את סימונס לבד שלוש פעמים, אחרי זה התחלנו לרדוף אחריהם. במשחק ראשון מאוד כואב להפסיד בבית. אני מקווה שבכל משחק האולם יהיה מלא. זו עונה ארוכה, ואני מאמין בקבוצה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully