וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניקס ניצחו את מכבי, גרשון הורחק וסירב לרדת מהפרקט

הניקס לא התקשו לפתוח פער מוקדם ולשמור עליו, כשהאירוע הבולט היה הרחקתו של פיני גרשון, שסירב לרדת מהפרקט

שעות בודדות אחרי שדילגה מעל לובליאנה במשחק שפתח את עונת היורוליג כבר היתה מכבי תל אביב בשדה התעופה, בדרכה לארצות הברית. הערב (ראשון) נפתח המסע הזה באופן רשמי, כשהצהובים פגשו את ניו יורק ניקס באולם אותו אנשים רבים מכנים "המכה של הכדורסל" - המדיסון סקוור גארדן האגדי והמיתולוגי. הצהובים הצליחו להישאר קרובים במשך רבע אחד, אלא שאז פערי הרמות צצו, ולאחר רבע רביעי מכובד וראוי של מכבי זה נגמר ב-91:106 לזכות הניו יורקים.

לצערם של אנשי הקבוצה, על המשחק החגיגי העיב אירוע מביך, כשבמהלך הרבע השלישי הורחק פיני גרשון על ידי השופט לאחר שספג עבירה טכנית שנייה, אך המאמן הישראלי סירב לרדת מהפרקט. שמעון מזרחי ניסה לשכנע את גרשון שעליו לרדת לחדר ההלבשה, גם הרבה גרוסמן ירד לפרקט וניסה לדבר אל לבו של המאמן, אך מצלמות הטלוויזיה קלטו את גרשון העיקש אומר בפירוש: "אני לא יורד". רק אחרי רבע שעה מביכה, שבמהלכה גם השדרנים האמריקאים לא ידעו כיצד להתייחס להתנהגותו של גרשון, הסכים המאמן לרדת מהמגרש.

על הרקע הזה תפגוש מכבי ת"א ביום שלישי את לוס אנג'לס קליפרס למשחק ראווה נוסף, ולאחריו תשוב ארצה - מליגת הכדורסל הטובה והנוצצת בתבל, לליגת העל שלנו שתיפתח בשבוע הבא. נו טוב, גם זה משהו.

אולם הניו יורק ניקס, מדיסון סקוור גארדן. Frank Franklin II, AP
המכה של הכדורסל ראה הערב אירוע מאוד מוזר. מדיסון סקוור גארדן/AP, Frank Franklin II

לא מוסיף כבוד

31 שנים חלפו מאז פגשה לראשונה מכבי תל אביב יריבת NBA. בסך הכל, עד המשחק הערב המסורת המפוארת של המועדון הצהוב כללה 17 משחקים מול קבוצות מליגת הכדורסל הטובה בעולם, אך באף אחד מהם לא קיבלנו משחק כמו של היום. הערב, בדומה למשחק הקודם בין שתי הקבוצות, זה לא באמת היה כוחות. הרבע הראשון אמנם הלך צמוד, בעיקר לאור יכולת די מזעזעת של הניקס, אלא שברבע השני הטיס נייט רובינסון את הניו יורקים קדימה, וההתקפה הצהובה עמדה מלכת. מכבי סיימה את המחצית הראשונה עם 35 אחוזים בלבד מהשדה, ללא אף שלשה, ובפיגור בן 21 נקודות.

משם והלאה זה כבר היה גארבג' טיים אחד ארוך, כשהאירוע הבולט במהלכו היה גם האירוע המצער, המכוער, והמביש במשחק. חמש דקות לסיום הרבע השלישי הרחיקו השופטים את פיני גרשון בעבירה טכנית שניה, אלא שלמאמן מכבי תל אביב היו תכניות אחרות, והוא סירב לעזוב. רק אחרי דקות ארוכות, בהן ניסו שמעון מזרחי, השופטים, ואפילו רב אחד מהיציע לשכנע את גרשון לרדת, התרצה מאמן הצהובים, והמשחק חודש אחרי קרוב ל-15 דקות מביישות, שלא מוסיפות כבוד למכבי תל אביב באירופה, ובטח לא למאמנה.

בסופו של דבר, להוציא את המאורע המביך, ובדומה למשחקים קודמים של מכבי תל אביב נגד יריבות מעבר לים, קשה באמת ללמוד דבר או חצי דבר מהמשחק הערב. הבדלי הרמות ברורים, סגנונות המשחק שונים, ותרגילים שהצליחו הערב לא יצליחו באירופה, ולהיפך. המבחן האמיתי של הצהובים יהיה, כאמור, ביורוליג. רק הזמן יגיד האם צמד משחקי הראווה בארה"ב יהיה בעוכריה של הקבוצה בדיעבד, שכן המומנטום המסוים, שנוצר בעקבות הנצחון המוחץ על לובליאנה, עלול להיעצר מעט אחרי המשחק הערב, ואולי אחרי המשחק מול הקליפרס ביום שלישי. לפחות הקהל נהנה. וגם פיני.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה

מהלך המשחק

פיני גרשון העלה בחמישיה את אנדרו ויז'נייבסקי, אלן אנדרסון, צ'אק איידסון, מאצ'יי לאמפה וד'אור פישר. מנגד, פתחו הניקס עם כריס דוהאן, נייט רובינסון, ג'ארד ג'פריס, ווילסון צ'נדלר ודייויד לי. איידסון העלה את הצהובים על הלוח בהתקפה הראשונה, כשנקודות של לאמפה קבעו 0:4 מהיר לצהובים. אלא שניו יורק רצה חזרה כפי שקבוצות של ד'אנטוני יודעות לרוץ, וטסה קדימה ל-4:10. איידסון ניסה להשאיר את מכבי במשחק, אלא שג'פריס ולי דייקו מהצד השני, והעלו את ניו יורק ל-10:16. בהמשך הרבע הקצב המהיר מעט נרגע, וארבע נקודות רצופות של אנדרסון הורידו את הצהובים לסיום הרבע הראשון בפיגור 28:22.

האורחים פתחו היטב את הרבע השני, אלא שג'ורדן היל, הבחירה השמינית של הניקס בדראפט האחרון, קם מהספסל ושלט ברחבות כדי לעזור לניקס לשמור על היתרון, ולהוביל 27:32, 9 דקות לסיום הרבע. גרשון שילב במהלך הרבע את פרקינס, שהיה לא רע, וגרין, כמו גם את גיא פניני, שראה פרקט גם הוא באמצע הרבע, אלא שהצהובים לא קלעו במשך שלוש דקות רצופות, ומנגד נייט רובינסון השתלט על המשחק והעלה את הניקס ל-31:41, תוך שהוא נעזר בעבירה טכנית לספסל הצהוב. ההתקפה הצהובה המשיכה לשחק בטפשות, וניו יורק ניצלה זאת כדי לטוס למפרצות מהצד השני, ולעלות ליתרונם הגדול ביותר במשחק, 33:51, אחרי ריצת 2:17. ההפרש רק גדל עד סיום הרבע, ונקודות של דייויד לי שניה למחצית הורידו את הקבוצות לחדרי ההלבשה כשקבוצת ה-NBA מוליכה 35:56.

הרבע השלישי המשיך בדיוק באותו קצב ומגמה, כשההתקפה של מכבי לא מצאה את עצמה או את הסל, ומנגד שלשה של רובינסון כבר קבעה 40:66 למארחת, ולאחר מכן אחת נוספת העלתה את ניו יורק ל-42:69. חמש דקות לסיום הרבע זרק פיני גרשון הערה שלא במקום לשופטים האמריקאיים וקיבל עבירה טכנית שניה. בארה"ב, כידוע, שתי עבירות טכניות מחייבות הרחקה, אלא שהמאמן הישראלי נשאר על הפרקט וסרב להתפנות, כיאה לאופיו ולהרגליו בארץ ישראל. השופטים ניגשו לדבר עם גרשון, שניסה לגנוב את ההצגה ויצא אדם קטן מאוד במהלכה. רק לאחר מספר דקות ארוכות, כששמעון מזרחי כמעט גורר אותו החוצה, התרצה המאמן, וירד לחדרי ההלבשה.

לאחר האירוע המכוער רצה מכבי ת"א 2:10, וצימקה ל-65:82 עם העליה לרבע האחרון. לימונד עלה היטב מהספסל ועזר למכבי ת"א לצמק עד 70:84, 9 וחצי דקות לסיום, ולאחר מכן ל-77:91, 6 דקות לסיום. אלא שהניקס רצו בחזרה, ואפילו דקות ונקודות ראשונות של גל מקל לא עזרו אל מול דקות טובות של ג'ו קרופורד ושאר המחליפים של הניקס, שסייעו למארחת לסגור עניין על 91:106 במשחק שהרבה מאוד אנשים יעדיפו לשכוח.

סטטיסטיקה

קלעו למכבי ת"א: אלן אנדרסון 20, ד'אור פישר 19 (ו-16 ריבאונדים, 4 אסיסטים ו-4 חסימות), מאצ'יי לאמפה 14 (ו-7 ריבאונדים), דורון פרקינס 11, צ'אק איידסון 11 (7 ריבאונדים, 7 איבודים), סטפון לאזמה 5, גיא פניני 5, יניב גרין 2, רביב לימונד 2, גל מקל 2. כן שותפו: אנדרו ויז'נייבסקי ודרק שארפ.

מכבי רשמה 22 איבודים, קלעה רק 1 מ-14 מהשלוש, וספגה 18 ריבאונד התקפה מיריבתה.

קלעו לניקס: נייט רובינסון 19, דייויד לי 14 (ו-12 ריבאונדים), אל הרינגטון 11, ווילסון צ'נדלר 11, טוני דאגלס 8, ג'ורדן היל 8, ג'ארד ג'פריס 7, דנילו גלינרי 7, ג'ו קרופורד 7, כריס דוהאן 5, כריס האנטר 4, מרקוס לנדרי 3, לארי יוז 2.

ראש ממשלת ישראל, אהוד אולמרט, במשחק של מכבי תל אביב מול ניו יורק ניקס. Stephen Chernin, AP
לפחות אולמרט נהנה מהמשחק/AP, Stephen Chernin

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully