וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעקב ג'ינו: "לא רוצה לדמיין שנהריה תתפרק"

1.3.2009 / 20:39

המאמן התמקד בעננת חוסר הוודאות הכלכלית המאיימת על המועדון. "לא אקום ואלך". בארט ג'וניור הושעה מאשקלון. גודס: "אנחנו צריכים להתעורר מהר". על התקרית עם מרקוביץ': "לא צריכים לנפח כל דבר"

אדריאן הרבשטיין

צפו בתגובות ממשחקן של בני השרון ועירוני נהריה

צילום ועריכת וידאו: איתי חסיד

עירוני נהריה איימה שלא תופיע למשחק החוץ נגד בני השרון, עקב אי הוודאות הכלכלית הגדולה שאופפת את הקבוצה הצפונית וכן עקב העובדה כי שחקני הקבוצה לא קיבלו כסף זה זמן מה. לבסוף, החליטו שחקני נהריה ביום שישי להתייצב. הם נתנו פייט, דבר שלא עזר להם לבסוף. בני השרון ניצחה 76:80. כזכור, הנהלת הקבוצה החליטה לשחרר מה שיותר שחקנים, ופיליפ ריצ'י הוצע להפועל גליל/גלבוע, והוא עשוי לחתום בקבוצה של עודד קטש כבר בימים הקרובים.

בסיום המשחק כמעט כל שחקני עירוני נהריה סירבו להתראיין, למעט רוברט רותבארט והמאמן יעקב ג'ינו. "הראינו היום רצון נדיר של ספורטאים", אמר ג'ינו בסוף. "ראינו ששבוע אנחנו כבר לא מתאמנים וראיתי את זה על השחקנים שלי. הרצון של השחקנים השאיר אותנו במשחק, אך זה לא הספיק לנו. נכון לאתמול יש החלטה לשחרר מה שיותר שחקנים. מהרגע שההנהלה החליטה זאת, כל דבר מקצועי לא רלוונטי.

"נהריה היא עיר חשובה לכדורסל הישראלי, אני לא רוצה לדמיין שהיא תתפרק. קיבלנו עד היום שליש מהשכר, אבך אף אחד לא מצפה שנרים רגליים ונעזוב. יש לי משפחה בנהריה, והילדים שלי גדלים שם. אני לא אקום ואלך, לפחות לא בשלב זה. כדורסל זה המקצוע שלי ועם זה אני מביא פרנסה למשפחה. אם אני צריך להישאר ולאמן את הילדים שלי בתוך הקבוצה זה מה שאעשה", חתם ג'ינו את דבריו.

רוברט רותבארט: "אולי זה קשה להופיע, אך זה לא כל כך קשה. אנחנו משחקים כל החיים שלנו, וזה בסך הכול עוד משחק. זה תלוי בכל שחקן כמה הראש שלו בתוך המשחק. זה קשה, אבל הייתי במצבים כאלה כמעט בכל עונה ואני רגיל לזה, כמעט יותר מדי. זה שהקבוצה מתפרקת זה קשה לי, אני לא יודע איך אפרנס את האישה והתינוק שלי שבדרך. אני מאוד רוצה להישאר בנהריה, אבל הכול תלוי במה שיהיה. אני לא חושב על שום דבר אחר חוץ מהמשפחה שלי. כולם היו עושים אותו דבר לדעתי, במצבי, ואני לא חושב שלמישהו יש את הזכות לשפוט אותי".

מאמן בני השרון, אריאל בית הלחמי: "הניצחון שלנו על נהריה חשוב מאוד. במחצית הראשונה שיחקנו טוב מאוד בהתקפה, אבל נקלענו לבעיית עבירות של הקו הקדמי. במחצית השנייה איבדנו כדורים שהפכו את המשחק לצמוד. אני שמח שחזרנו לנצח. אני עוד יותר שקיבלנו בחזרה את קוקי בלצ'ר, שהוא מאוד חשוב לסגל שלנו. אני ידעתי בדיוק מי ישחק בנהריה. הייתי במצב הזה בשנתי הראשונה באשקלון, כשהשחקנים לא קיבלו חמישה חודשים משכורת. בסופו של דבר השחקנים לא עולים עם שקים של כסף על הפרקט. השחקנים של נהריה שיחקו כמו שצריך ויש להם סגל מצוין".

בארט ג'וניור הושעה ובדרך החוצה מאשקלון

שחקנה של עירוני אשקלון, סטיב בארט ג'וניור (25, 1.82), הושעה היום (ראשון) מפעילות עד להודעה חדשה, והוא כנראה צפוי לעזוב את הקבוצה בקרוב. העילה להשעייתו של בארט ג'וניור היא עקב המחלוקת אליה נקלע מול חבריו לקבוצה, בבוקר משחקה של קבוצתו נגד מ.כ. גבעת שמואל. בקבוצה החליטו להשעות t,בארט, והוא ככל הנראה יסיים את דרכו בקבוצה בימים הקרובים.

מאמן הקבוצה, אבנר יאור, הגיב על העובדה שבארט ג'וניור הושעה: "כרגע, הוא מושעה מהקבוצה. אין פה שום עניין אישי, זה עניין של הקבוצה".

ליאור זה היה הניצחון הראשון כמאמן ראשי של הקבוצה, מאז החליף על הקווים את עדי אזולאי: "היה משחק עם הרבה לחץ והיה משחק לא טוב שלנו, במיוחד בחלק ההתקפי. השחקנים שלנו הראו הרבה בגרות ואופי, במיוחד בכל הקשור למשחק ההגנה והריבאונד. כל הקבוצה שמרה טוב, השתדלה, ניסתה רצתה, פעולות פשוטות שלנו בהתחלה לא צלחו לנו ותיסכלו את החבר'ה, אך מגיע ברכות לשחקנים על מה שהם עשו". כשנשאל יאור האם אשקלון תישאר בליגה אמר בנחרצות: "בוודאי".

הלמס: "הראינו הרבה לב"

שחקנה של עירוני רמת גן, מייק הלמס, נתן הופעה גדולה במשחק מול ירושלים (92:108) וקלע 35 נקודות. בסיום הוא אמר: "הייתי חייב להתאים את עצמי לקבוצה, הייתי צריך את המשחק הזה לעצמי ולקבוצה, ואני מרגיש נהדר. שמנו לב לפרטים והראינו הרבה לב במשחק".

מאמן עירוני רמת גן, עמיר עוזי: "אני מקווה שזה לא הניצחון הגדול האחרון שלי כמאמן. אנחנו באמצע הדרך, המאבק מאוד לא פשוט עד הסוף ועכשיו צריך לרדת לקרקע כי אנחנו קודם כל מסתכלים למטה. כשנכנסתי לתפקיד הגדרתי שאנחנו רוצים להיכנס לשמינייה, ואני מקווה שאנחנו בדרך הנכוכנה לשם. קיבלנו תוספת משמעותית עם אדריאן הנינג ולמונט ג'ונס, והאימונים נראים אחרת. בכל ערב נתון מישהו אחר עושה צעד קדימה".

שחקן עירוני רמת גן, יריב יצקן: "הוכחנו שיש לנו גם אופי. ידענו לעשות את המהלכים הנכונים כדי להיות קבוצה יותר טובה. אישית, אני מרגיש טוב. אני יכול לשחק משחק של 30-35 דקות ולא להתעייף. ידעתי שאחוזר לכדורסל הישראלי ואמשיך לשחק פה עוד כמה שנים".

מאמן הפועל ירושלים, גיא גודס: "פתחנו את המשחק רע מאוד. ידענו מה רמת גן יודעים לעשות. היינו רכים בהגנה. לקבל 108 נקודות זה לא טוב. אנחנו רכים מאוד ואנחנו צריכים להתעורר מאוד מהר. אני לא חושב שזה רק סניד, זה כל הקבוצה. כשמנצחים זה הקבוצה וכשמפסידים זה הקבוצה. הבעיה שלנו היא לא בהתקפה, היא בהגנה.

"עד היום עשינו עבודה טובה כל העונה. אמרתי לשחקנים שזה הזמן לזכור מה שעשינו כל העונה", הוסיף גודס. "יש לנו שבוע להתכונן חזק ולהיות מוכנים למחשק הבא כי הוא מאוד חשוב לקראת ההמשך".

במהלך המשחק התפתח עימות בין המאמן גיא גודס לקפטן ארז מרקוביץ' לאחר שהאחרון הוחלף, ולא אהב זאת. מרקוביץ' השליך את מסיכת הפנים שלו על הרצפה וגודס בתגובה אמר לו: "מבחינתי אתה יכול לקום וללכת". גורם בירושלים: "כשמפסידים יש הרבה עצבים. לא צריכים לקחת כל דבר ולנפח אותו. נקווה לימים טובים יותר". גודס: "אנחנו נפתור את זה בחדרי חדרים, כי זה משהו חמור, אבל אנחנו נפתור אותו".

עומאר סניד, שחקנה של הפועל ירושלים: "אני עדיין מנסה להשתפר ממשחק למשחק. אני המנהיג של הקבוצה הזאת וחשוב לי לעבוד על עצמי ולחזור לכושר שבו הייתי, ובמבחינה קבוצתית לנקודה בה היינו בה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully