וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפטר פרטי בבלגרד

פרטיזן הפתיעה את צסק"א במוסקבה עם ניצחון 63:66 ועלתה לטופ 16. ריאל העיפה את פילזן עם 69:80, מילאנו ניצחה 77:87 את פאניוניוס ועלתה

חלקו הראשון של המחזור ה-10 ביורוליג יצא לדרך הערב (רביעי), וברחבי אירופה נשפכה לא מעט זיעה, כשחלק מהקבוצות ניסו לשפר עמדות לקראת שלב הטופ 16, וחלק ניסו נואשות להיכנס למועדון האקסקלוסיבי של אירופה. את הערב הנהדר פתחה פרטיזן בלגרד, שידעה כי היא חייבת ניצחון במקום הקשה ביותר באירופה להשיגו, מוסקבה, מול אלופת אירופה, אך לאחר מאבק עיקש חזרה עם הכרטיס לטופ 16 בצורת ניצחון 63:66 על צסק"א מוסקבה.

עוד בבית ד', אפס פילזן גמרה את העונה האירופאית אחרי הפסד 80:69 במדריד לריאל המקומית. מי שחגגה על הידיעה היא מילאנו, שחזרה מיוון עם ניצחון גדול על פאניוניוס, 77:87. גם בבית ב' היו קרובות עלייה, אבל שם גם התרחש לא מעט צדק פואטי. המאבק על הכרטיס האחרון בבית התנהל בין 3 קבוצות: פורקום סופוט, נאנסי וז'לגיריס קובנה, כל אחת מהן החזיקה במאזן עלוב של 7:2.

בסיום הערב נחלו כל השלוש הפסדים: ז'לגיריס הובסה בברצלונה 90:68, סופוט בפנאתינייקוס 75:53, ונאנסי בסיינה 103:79. מי שנהנתה מכל ההפסדים הללו היא סופוט, שהעפילה לטופ 16 בגלל מאזן עדיף על שתי יריבותיה.

בית ב'

נאנסי - סיינה 103:79

אם מישהו בנאנסי עוד היה צריך רמז לכך שסגל הקבוצה לא ממש מתאים למפעל החזק באירופה אחרי מאזן של 7:2, אז הנה הגיעה סיינה, ולא רק שלקחה לצרפתים את תקוות העלייה, אלא עשתה זאת בזעם, והביסה את המארחים ב-24 הפרש אל מול האוהדים הביתיים. סיינה סגרה את הסיפור כבר במחצית הראשונה כשהוליכה ב-18 הפרש, ומשם והלאה ההפרש רק צמח.

אריאל מקדונלד ושון סטונרוק הוליכו לא פחות מ-7 שחקנים בדאבל פיגרס, עם 15 נקודות כל אחד, הנרי דומרקאנט ולאברינוביץ' הוסיפו 12, וטרל מקנטייר היה לוהט עם 12 ו-11 אסיסטים. לנאנסי: ג'ף גריר 18, סיריל ג'וליאן 15.

פנאתינייקוס - פורקום סופוט 53:75

הפולנים נזדקקו לניצחון כדי להבטיח את העלייה, אלא מה? שהיוונים הפסידו בבית רק לברצלונה עד כה, הפולנים לא ניצחו עד כה בחוץ, ואף אחת לא רצתה לשנות את הסטטיסטיקה. המארחים הוליכו ב-7 במחצית, ורבע הגנתי נהדר שלהם, בו עצרו את סופוט על 8 נקודות בלבד, מה שפתח פער ממנו לא הצליחו האורחים לחזור.

אלא שגם בערב כזה בו קיבלו 22 הפרש על הראש יש בשורות טובות, וסופוט התבשרה כי בעקבות הפסדם של נאנסי וז'לגיריס, היא זוכה בכרטיס לטופ 16, בסטייל פולני. שארונאס יאסיקביצ'יוס הוליך את קלעי פנאתינייקוס עם 14 נקודות וקיבל עזרה מדושאן סאקוטה ואנטוניוס פוטסיס, שקלעו 13 נקודות כל אחד. קלעו לפורקום סופוט: פיליפ דילוויץ' 19.

ברצלונה - ז'לגיריס קובנה 68:90

אם ישנו צדק בספורט, הרי שהוא הגיע בהדחתה של ז'לגיריס מהיורוליג. הקבוצה החלשה מליטא נתנה עונה חלשה במיוחד, אבל שני נצחונות בשלב השני הביאו אותה למצב אבסורדי בו ניצחון בברצלונה היה יכול להעלותה לשלב הבא. אלא שכאן הכיף הסתיים. אם בסיום הרבע הראשון עוד נותרה תקווה בז'לגיריס, שהוליכה ב-2 נקודות, הרי שרבע שלישי מטורף של ברצלונה, בו טסה ל-10:27 סגר סופית את המשחק, והפך את הרבע האחרון של הליטאים לרבע האחרון ביורוליג העונה.

רוג'ר גרימאו הוליך את קלעי ברצלונה עם 18 נקודות, וחואן קרלוס נבארו ממשיך להציג כושר טוב עם 16. לז'לגיריס: דאנילוס סאלנגה 16, ו-15 נקודות של יונאס מאצ'יוליס היו כל מה שהיה לליטאים לתת. אולי בעונה הבאה משהו ישתנה שם.

בית ד'

צסק"א מוסקבה - פרטיזן בלגרד 66:63

חייבים להוריד את הכובע בפני פרטיזן. הקבוצה הצעירה שפתחה בצורה מגומגמת את היורוליג הגיעה לרוסיה בידיעה שהיא חייבת ניצחון מול אלופת אירופה כדי להגיע לשלב הבא. הברכיים של הסרבים, שהביסו בשבוע שעבר את פאניוניוס (57:80) לא רעדו, והם נתנו פייט נהדר למסינה ושחקניו. 2 דקות לסיום העלה פטר בוזיץ' את האורחים ליתרון 57:60 עם שלשה גדולה, וטפיץ' הגדיל את היתרון ל-5. הרוסים צימקו עד נקודה, אבל אלכסנדר ראסיץ' קבר שתיים מהקו והעלה את החבורה מבלגרד לטופ 16.

מילנקו טפיץ' (8 ריבאונדים ו-4 אסיסטים) ואלכסנדר ראסיץ' (5 אסיסטים) הוליכו את קלעי פרטיזן עם 13 נקודות כל אחד, וסטפן לאסם הוסיף 11 משלו. את אלופת אירופה ממוסקבה הוליך ארזם לורבק עם 23 נקודות ו-9 ריבאונדים, ריימונאס שישקאוסקס היה היחידי שסייע לו עם ספרות כפולות בצורת 12 נקודות.

ריאל מדריד - אפס פילזן 69:80

הטורקים ידעו שהם עם הגב לקיר וחייבים ניצחון כדי להשאיר את גורלם בידיהם, ועלו למשחק החוץ הקשה עם הרבה אנרגיות. אלא שגם עבור המארחים המשחק היה חשוב כדי לתפוס את המקום השני בבית, ולאחר רבע ראשון צמוד, פתחו המדרידאים יתרון 9 במחצית. לרבע השלישי הבלאנקוס עלו בטירוף והגדילו את הפער ל-15 לפני הרבע האחרון.

פילזן עוד ניסתה לחזור והורידה ל-9, אבל שם היא נעצרה, ונאלצה להיפרד מאירופה בשלב מוקדם של העונה. פיליפה רייס הוליך את קלעי ריאל מדריד עם 16 וג'רמייה מאסי העניק מטרייה אווירית עם 15 ו-11 ריבאונדים. לפילזן: בוטסי ת'ורנטון קלע 15 וחילק 8 אסיסטים, קרם גונלום קלע 13 וקטף 7 ריבאונדים. צ'ארלס סמית' שפגש את קבוצתו לשעבר, קלע רק 5 נקודות.

פאניוניוס - מילאנו 87:77

האיטלקים היו צריכים שלא מעט דברים יקרו בכדי להעפיל לשלב הבא, אבל בראש ובראשונה עמד ניצחון החוץ. המשחק היה צמוד מהפתיחה, ולקראת סיום הרבע השלישי הגיעה הבשורה: פרטיזן ניצחה במוסקבה. לפיכך, נותר לשתי הקבוצות לקוות להפסד של פילזן וניצחון במשחק הנוכחי, ואת זה בדיוק עשתה מילאנו. רבע אחרון של 19:26 הביא להם את הניצחון, והבשורה כי הטורקים הפסידו שלחו את האיטלקים לחגוג עלייה לטופ 16.

לוקה ויטאלי סגר משחק ענק והוליך את קלעי מילאנו עם 32 נקודות ב-7 מ-9 מחוץ לקשת, ודייויד הוקינס הוסיף 17 משלו. את פאניוניוס הוליך לוני בקסטר עם 19, איבן זורוסקי קלע 14, שלא סייעו ליוונים להציל את העונה האירופאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully