וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: החוק הרוסי ימשיך לפחות עוד עונה

31.3.2008 / 15:27

בישיבה סוכם כי החוק יישאר על כנו, כשגם יו"ר המנהלת אבנר קופל בעד. יו"ר ארגון השחקנים, ניר אלון: "החוזה אמור להיחתם עד סוף פסח"

ארגון השחקנים דן היום (שני) לגבי החוק הרוסי. בישיבה התקבצו נציגים מכל קבוצות הליגה. בין היתר נכחו בפגישה יו"ר ארגון השחקנים ניר אלון ושחקני העבר, תומר שטיינהאואר ושמעון אמסלם. ממה שמסתמן נראה כי החוק הרוסי ימשיך לפחות ככל הנראה עוד עונה. מנהלת הליגה, שבתחילה נחשב כי היא מתנגדת לחוק, רואה בו כחשוב ואף בעד המשך קיומו. ההסכם לשנים הקרובות אמור להיחתם בין הצדדים עד סוף חג הפסח, כך אמר ניר אלון.

חצי שעה לפני סיום הפגישה נכנס אבנר קופל על מנת להסביר את רצונות מנהלת הליגה בפני השחקנים והעלה את מפלס המתח לגבהים וגם את הטונים בחדר.

"באנו להחליף דעות והבעתי את דעת המנהלת", אמר אבנר קופל ביציאה מהישיבה. "דיברנו על תשלומים לשחקנים זרים וישראלים. החוק הרוסי עשה טוב העונה לליגה. הבעיה היחידה היא כשמגדילים את הליגה ל-12 קבוצות - האם יש מספיק היצע של שחקנים ישראלים? הייתי מאוד מיליטנטי נגד החוק עד היום, כעת אני מתון ובעד השחקן הישראלי".

"אנחנו רוצים להיערך לקראת המשך המשחקים", אמר יו"ר ארגון השחקנים ניר אלון. "ברור לכולם עתה שאת העונה הבאה נפתח עם לפחות חוק רוסי. אנחנו צריכים להגיע להסכם חתום עם המנהלת. נקווה מאוד שמקסימום עד סוף פסח נבשר לשחקנים על הסכם חתום".

לגבי תמיכת קופל בחוק אמר אלון: "הבנתי שהוא בעד החוק. מה שצריך זה לקחת דף נייר וחתום. בנימה יותר רצינית, שמעתי שקבוצות רוצות חוק רוסי או 12 קבוצות בליגה. מה שטוב לא צריך לתקן. מה שטוב לשחקן הישראלי זה מה שטוב לכדורסל הישראלי. אם אומרים שאין היצע של שחקנים ישראלים, שיסתכלו על הליגה הלאומית. יש שם 100 שחקנים שמחכים לפרוץ. רק אתמול ראינו את דגן יבזורי ושיר לביא, שעשו קפיצה קדימה. מי ידע מיהם או מי זה אלישי כדיר וניר כהן לפני החוק הרוסי?".

"יש שיתוף פעולה יוצא מן הכלל בין המנהלת לארגון השחקנים", אמר שמעון אמסלם. "אנחנו עדיין בשיחות כדי לשפר את מעמד השחקן הישראלי. שמחנו לשמוע שקופל בעדנו. הוא ממייסדי החוק הרוסי למי ששכח. אז יהיו עוד שתי קבוצות בליגה. יש עשרה שחקנים באירופה ואין ואקום בכדורסל. על כל תפקיד אחד, קופצים שני שחקנים".

שארפ: "החוק הרוסי חשוב לכדורסל"

עוד לפני הישיבה אמר שחקן הפועל גליל עליון, דורון שפר: "חשוב לתקן את האפליה של נושא המס. בישראל משלמים פחות מס על הזרים מאשר על הישראלים. אמנם לא הייתי מעורב במהלכים הקודמים, אבל צריך להמשיך לדבר על זה כי עדיין יש בעיות. צריך לשמור על הישראלים מצד אחד ולוודא שהליגה תצליח מצד שני. הכי חשוב לזכור שהצלחה של הליגה היא הצלחה של כולנו".

בישיבה שנערכה בשבוע שעבר במנהלת הליגה טענו מספר בעלי הקבוצות כי בהגדלת מספר הליגה מעשר קבוצות ל-12 בעונה הבאה יווצר מצב בו לא יהיו מספיק שחקנים ישראלים טובים שיאיישו את שורות הקבוצות. בתגובה אמר שפר: "זה לא משנה כמה זרים יש לקבוצה כל עוד היא מתחברת. אני לא מסכים שאין מספיק ישראלים טובים. בכל קבוצה צריך בסיס רחב של ישראלים. כשאין מגבלה על הזרים, יש דפוס התנהגות שמביאים עוד זר ועוד זר. מלבד שזה גורם להרבה הוצאות, זה פוגע בגיבוש הקבוצה".

אחת הקבוצות שצפויות להפסיד הכי הרבה מן החוק הרוסי זו מכבי תל אביב, בה מספר הזרים גדול ואין כמות נכבדה של ישראלים רבים. במכבי התנגדו בעבר לחוק. הקפטן דרק שארפ אמר: "אכפת לי מאוד מהכדורסל הישראלי. זה הדבר הכי חשוב. חשוב שלשחקנים צעירים ישראלים תהיה הזדמנות. עם תחרות טובה ורק בקבוצות טובות שחקנים יוכלו להתפתח. החוק הרוסי חשוב לכדורסל הישראלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully