וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבול של פנדלים באליפות אפריקה

4.2.2006 / 21:44

חוף השנהב ניצחה את קמרון 11:12 בדו קרב בלתי נשכח. וינסנט אניימה מבני יהודה העלה את ניגריה לחצי הגמר על חשבון טוניסיה

ניגריה נגד חוף השנהב, זה יהיה משחק חצי הגמר השני של אליפות אפריקה במצרים. חצי הגמר הראשון יפגיש בין מצרים לסנגל. אחרי שני המשחקים של שבת, כבר אי אפשר היה להיזכר בקרבות שראינו מצדן של מצרים וסנגל. במרכז האירועים בשבת, דו קרב פנדלים בלתי נשכח בין חוף השנהב לקמרון, שהסתיים ב-11:12 לטובת הפילים של דרוגבה.

וינסנט אניימה, שוער בני יהודה, הוא ללא ספק הגיבור הגדול של ניגריה הערב. השוער עצר במהלך המשחק בעיטת עונשין מ-11 מטרים מרגלי הטוניסאים, ולאחר ההארכה, בבעיטות ההכרעה, הציל שלושה פנדלים נוספים. בסוף דרמת בעיטות ההכרעה ניצחה ניגריה 5:6, כשאת אחד השערים כובש אניימה בעצמו. בתום המועד החוקי התוצאה הייתה 1:1. הסקאוטים האירופים שנכחו ביציע והגיעו במיוחד כדי לראות את שוער בני יהודה, רשמו עוד הצגה שתעזור לו להגיע למועדון גדול בקיץ.

המפגש בין ניגריה וטוניסיה ברבע גמר אליפות אפריקה היה המסקרן עד עתה באליפות, בין שתיים מהנבחרות הבכירות של היבשת. אלופת אפריקה נגד כישרונות הענק מניגריה.

כבד בדקה השישית עלתה ניגריה ליתרון ראשון, כשאובינה קיבל כדור רוחב מצוין, ובעט חזק מתוך הרחבה כדי לקבוע 0:1. בדקה ה-15 נקבעה בעיטת עונשין לזכות טוניסיה. קלייטון בעט חזק, אך אניימה התעופף יפה לפינה הימנית והציל את נבחרתו. בדקה ה-49 ביצעו הטוניסאים שחרור מהיר של בעיטת עונשין, הרמה נפלאה הוגבהה לעבר הרחבה מצד ימין, והאגוי הטוניסאי זינק קדימה לנגיחה נפלאה, 1:1.

שתי הקבוצות שמרו על התוצאה עד תום ההארכה עד לדרמת הפנדלים. ניגריה החמיצו שתיים משלוש הבעיטות הראשונות שלה, אך וינסנט אניימה הציל בצורה יפהפייה שתי בעיטות של הטוניסאים כדי להשוות את המאזן. הזיגזג נמשך כך במשך 16 בעיטות, עד שאניימה הציל את השלישית (והרביעית בסך הכל שלו), שקבעה: ניגריה בחצי הגמר, אלופת אפריקה בחוץ.

חוף השנהב - קמרון 11:12 (פנדלים. 1:1 בתום הארכה)

המפגש הזה בין דרוגבה וסמואל אטו הבטיח רבות. בפעם הקודמת לפני כמה חודשים, שיחקו שתי הנבחרות על הכרטיס למונדיאל ודרוגבה היה זה שחייך בתום 90 דקות. הערב, קיבלנו 90 דקות מאוד משעממות, שכמו במשחק הראשון, הובילו להארכה. 2 דקות מפתיחת ההארכה הגיעו השערים. הראשון להבקיע היה איברהים קונה מחוף השנהב, שהשתלט על ריבאונד מהקורה ובעט מקצה הרחבה לפינה הקרובה. 3 דקות לאחר מכן, אלברט מיונג מקמרון ניצל טעות בהגנה של חוף השנהב והישווה ל-1:1.

שתי הנבחרות לא מצאו את השער עד לסיום 120 הדקות וכך החל אחד מקרבות הפנדלים הגדולים בהיסטוריה. שני התותחים, דרוגבה ואטו, בעטו את שתי הבעיטות הראשונות פנימה. בעקבותם, עשו זאת 10 שחקנים מכל נבחרת (כולל השוערים), ללא אף החטאה. בפעם היחידה ששוער חוף השנהב עצר בעיטה של שחקן קמרון, השופט הורה על בעיטה חוזרת.

בשיוויון 11:11 מדהים, אחרי שכל שחקני ההרכב השתתפו בדו קרב, הגיע הזמן לסיבוב נוסף, ששוב החל אצל אטו ודרוגבה. הפעם, כוכבה של ברצלונה הפציץ לכיוון האמצע ומעל למשקוף באופן מפתיע ביותר. דרוגבה ידע לנצל את המתנה הגדולה, כבש בקלות והוביל את הפילים לניצחון 11:12 ומפגש מול ניגריה בחצי הגמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully