וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל חולון הדהימה את מכבי תל אביב עם 73:83

לא ייאמן: הקבוצה של ליאור ליובין עם סנסציה גדולה במחזור הפתיחה, בזכות רבע רביעי של 8:22 והצגה אדירה של גוני יזרעאלי (26 נקודות). בלו קלע 11 בבכורה, זה לא הספיק

צילום: טל אנגלנדר עריכה: יותם בן דוד
גוני יזרעאלי שחקן הפועל חולון. ברני ארדוב
הצגה חד-פעמית שלו. גוני יזרעאלי/ברני ארדוב

מי היה מאמין? הפועל חולון סיפקה את הסנסציה הגדולה של מחזור הפתיחה בליגת העל, כשהדהימה באולם הפחים את מכבי תל אביב עם 73:83 ענק. הקבוצה החדשה של ליאור ליובין הציגה משחק לחימה בלתי מתפשר בניצוחו של גוני יזרעאלי, במשחקו הטוב בקריירה (26 נקודות, 6 מ-7 ל-3), סגרה פיגור 13 נקודות ברבע השלישי, והוכיחה שלמרות הצרות הכלכליות וסגל שעל הנייר היה נראה קצר ולא נוצץ במיוחד, לעולם, פשוט לעולם אסור להספיד את המועדון המיוחד הזה. הסגל הוחלף כמעט במלואו, אך הרוח - הרוח נותרה.

ומכבי? היא בצרות צרורות. שלושה ימים בלבד נותרו עד פתיחת היורוליג מול ויטוריה קוצ'ה לבוראל בספרד, ולדיוויד בלאט יש המון, המון עבודה. המאמן קיבל הערב את להופעת בכורה לרכש החדש-ישן דייויד בלו, שלפרקים נראה כאילו לא עזב מעולם (11 נקודות בסך הכל, שמונה מתוכן בדקות הפתיחה), אולם להוציא את הקלעי הנפלא וערב מוצלח של ריקי היקמן, כמעט אף אחד אחר לא הופיע בשורות סגנית האלופה. לא פחות חמור, ברבע האחרון, בו מכבי נתקעה לגמרי בהתקפה, היעדרותו של דווין סמית' הפצוע היתה ניכרת, ואף מנהיג לא נמצא. ג'ו אינגלס? יוגב אוחיון? טייריס רייס? לא ולא ולא. אמת, מדובר בסך הכל במשחק פתיחת עונה, אבל אם מוסיפים אליו את היכולת החלשה, לפרקים, בגביע ווינר, שורה תחתונה בכל זאת מתקבלת: למכבי תל אביב יש הרבה עבודה אם ברצונה להגיע רחוק ביורוליג, ואפילו בליגת העל שלנו.

דייויד בלו שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
קאמבק מוצלח שלא הועיל. בלו/ברני ארדוב

מהלך המשחק

רבע ראשון:

דייויד בלו שחתם על חוזה קצר מועד פתח בחמישייה של דיוויד בלאט לצד יוגב אוחיון, ריקי היקמן,ג'ו אינגלס ושון ג'יימס, וצלף את השלשה הראשונה שלו שתי דקות מהפתיחה, עם ג'אמפ אופייני מהפינה. אלא שגוני יזרעאלי פתח היטב את המשחק, ובפיגור 11:7 נאלץ בלאט לקחת פסק זמן ראשון. בלו צלף חמש נקודות נוספות, קבע 11:12 למכבי וירד לספסל, טייריס רייס שעלה הוסיף שלשה גם כן, אך יזרעאלי המצוין סידר לחולון יתרון 18:20, ו-22:25 בסיום הרבע הראשון.

רבע שני:

איתי שגב הצעיר עלה מהספסל, ושלשה של לורנס באוורס העניקה לחולון 26:30. רייס היה זה שהחזיק את מכבי בתמונה עם חמש נקודות רצופות, אינגלס הוסיף ארבע נקודות רצופות, ושלשה של ריקי היקמן השלימה ריצת 3:14, קבעה 30:36, ואילצה את ליאור ליובין לקחת פסק זמן. מכבי חזרה עם אלי-אופ לאלכס טיוס, שהיה מצוין בדקות הללו, אך בריאן אסברי צימק עד 44:39 עם הירידה לחדרי ההלבשה.

סופוקליס שחורציאניטיס סנטר מכבי תל אביב. ברני ארדוב
לזה הוא לא ציפה. שחורציאניטיס/ברני ארדוב

רבע שלישי:

היקמן צלף שלשה, יזרעאלי איבד ומכבי ברחה ל-42:51. בלו שוב איפס את הידית, ושלשות נוספות של היקמן ואוחיון קבעו יתרון שיא - 47:60. בדקות הבאות שתי הקבוצות החליפו שלשה בשלשה, יזרעאלי צימק ל-64:56, ואסברי הוסיף לנסיון הקאמבק כשצימק והוריד את ההפרש הצהוב עד 65:61 בלבד עם העליה לרבע המכריע.

רבע רביעי:

לורנס באוורס צימק ל-65:63 בלבד עם פתיחת הרבע, הרוש השווה ל-65:65 ובכך השלים ריצה גדולה של 5:18. מכבי פשוט לא מצאה את עצמה, אף אחד לא לקח אחריות, ורק חמש וחצי דקות בתוך הרבע קלעו סוף סוף האורחים נקודות ראשונות - טיוס התכבד בהן, וקבע 66:67. יזרעאלי צלף שלשה שישית (!), ושלוש דקות לסיום הראה לוח התוצאות 70:72 ענק לחולון. בלאט זעם וקיבל עבירה טכנית, יזרעאלי קבע 70:74. אוסברי הפך את זה ל-70:75 מהקו, ודקה לסיום הוליכה חולון 71:75. יזרעאלי הוסיף עוד שתיים מהקו, אוחיון השיב עם שתיים משלו, אוסברי דייק גם הוא ובפיגור 79:73 הלכה מכבי לאינגלס, שהחטיא שלשה גורלית. שם זה נגמר. באוורס ואסברי סגרו עניין, וסידרו לחולוניה את אחד מנצחונותיה הגדולים ביותר בשנים האחרונות - 73:83 אדיר.

גיא פניני, שון ג'יימס, שחקני מכבי תל אביב. ברני ארדוב
בהלם. ג'יימס ופניני/ברני ארדוב

סטטיסטיקה

קלעו להפועל חולון: גוני יזרעאלי 26 (1 מ-1 ל-2, 6 מ-7 ל-3, 6 מ-6 מהעונשין, 7 אסיסטים), בריאן אסברי 14 (6 מ-8 ל-2, 8 ריבאונדים), לורנס באוורס 12 (4 מ-6 ל-2, 1 מ-5 ל-3, 7 ריבאונדים), ג'ראי גרנט 12 (4 מ-6 מהשדה), אייזק רוזפלט 9, שלומי הרוש 4 (1 מ-5 מהשדה, 5 אסיסטים), יחזקאל סקוורר 3, אנתוני גודס 3 (1 מ-5 מהעונשין, 6 איבודים), איתי שגב שותף ולא קלע.

קלעו למכבי תל אביב: ריקי היקמן 16 (4 מ-6 ל-3, 5 ריבאונדים, 4 אסיסטים), דייויד בלו 11 (1 מ-3 ל-2, 3 מ-6 ל-3, 25 דקות), טייריס רייס 11, סילבן לנדסברג 10 (3 איבודים), אלכס טיוס 9 (4 מ-5 מהשדה, 7 ריבאונדים), יוגב אוחיון 9 (2 מ-7 ל-2), ג'ו אינגלס 4, סופוקליס שחורציאניטיס 3 (18 דקות). שון ג'יימס שותף (10 דקות) ולא קלע.

טייריס רייס, שחקן מכבי תל אביב, מול יחזקאל סקוורר, שחקן הפועל חולון. ברני ארדוב
הוא וחבריו התפרקו ברבע האחרון. רייס מול סקוורר/ברני ארדוב
ישראל אלימלך שחקן עבר הפועל חולון ומכבי תל אביב. ברני ארדוב
לפני המשחק אוהדי חולון נתנו לו כבוד, אחרי המשחק החגיגות נמשכו, ובגדול. ישראל אלימלך/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully