וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'יימס בלייק על הפרישה: "אחזור להיות נורמלי"

הטניסאי שעבר חיים סוערים שכללו טרגדיות, פציעות קשות וקאמבק, פרש בגיל 33: "אני ההוכחה שאפשר להתנהל אחרת"

ג'יימס בלייק ערך הלילה (חמישי) את משחק הטניס האחרון שלו כספורטאי מקצועני, ונפרד מהענף אחרי הפסד לאיבו קרלוביץ'. בלייק בן ה-33 הוליך 2:0 במערכות, אבל נכנע ל-38 אייסים של יריבו הקרואטי (שלמעשה גדול ממנו בשנה), ופרש. עשרת אלפים צופים הריעו ממושכות לבלייק, יליד ניו יורק, שנראה נרגש במשחקו האחרון.

בלייק, כידוע, עבר חיים יוצאי דופן. בגיל 13 הוא אובחן כסובל מעקמת, ובמשך חמש שנים נדרש ללבוש מגן גב במשך 18 שעות ביום שעטף את כל גופו. ב-2004 הוא נפגע קשה בצוואר אחרי שנתקע ברשת, וכמה חודשים לאחר מכן עבר טרגדיה כשאביו מת מסרטן. בעקבות רצף האירועים הוא סבל משיתוק בפרצוף, ואיבד את הראייה והשמיעה. כמו כן, העובדה שהוא למד באוניברסיטת הרווארד היוקרתית מיצבה עוד יותר את מעמדו כעוף מוזר. אחרי רצף האירועים, בלייק עשה קאמבק מדהים, כשבשיאו היה מדורג 4 בעולם.

הטניסאי האמריקאי ג'יימס בלייק. רויטרס
"אם הייתי פוגש שדון בבקבוק, הייתי מבקש שאבא שלי יראה את המשך הקריירה שלי". ג'יימס בלייק/רויטרס

"עכשיו אני אחוזר להיות איש נורמלי", אמר בלייק בחיוך עצוב, "אני יודע שמבחינתי הייתה לי קריירה מצוינת, אבל היא לא כזו שתיכנס להיסטוריה.

"אם הייתי יכול לעשות הכול מחדש, אם הייתי פוגש שדון בבקבוק, הייתי מבקש שאבא שלי יראה את המשך הקריירה שלי. אבל אני יודע שהייתי בר מזל כדי לבלות לצדו 24 שנים, לא יכולתי לבקש אבא טוב יותר".

בלייק אומר ש"אני ההוכחה לטניסאים שהם צריכים לנהל את הקריירה שלהם כמו שהם מאמינים. ספגתי הרבה ביקורת על הסגנון שלי, שלא החלפתי מאמן, שעשיתי דברים שנראים מוזרים מהצד. אני מקווה שילדים יהיו חזקים מספיק כדי לשמור על הדעה שלהם ולעשות את מה שנכון בעיניהם".

מרטין לותר קינג ג'וניור. AP
"אני יודע שכיום אנחנו לא צריכים להתמודד עם הדברים שמרתין לותר קינג התמודד איתם בימיו, אבל אנחנו רחוקים מקו הסיום". מרתין לותר קינג/AP

כמו כן, בלייק התרגש מאוד מעצם העובדה ששיחק ביום בו מלאו 50 שנה למצעד החופש בוושינגטון, שהסתיים בנאום "יש לי חלום" של ד"ר מרתין לותר קינג, לוחם זכויות האדם, שלחם עבור השכויות של השחורים בארה"ב. "חשבתי על זה הרבה, חשבתי כמה יהיה נפלא לנצח ביום הזה", אמר בלייק, שסיפר בעבר שהפך לטניסאי לאחר ששמע נאום מעורר השראה של ארתור אש, "אני יודע שכיום אנחנו לא צריכים להתמודד עם הדברים שמרתין לותר קינג התמודד איתם בימיו, אבל אנחנו רחוקים מקו הסיום".

לסיכום אמר בלייק ש"אני לא מאמין שזה מאחוריי, לא מאמין שמחר בבוקר אקום ולא אהיה שחקן טניס. אתגעגע לזה, תודה לכולכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully