וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי כהן: "לא יקום שחקן שיעשה לי שביתה איטלקית"

מאמן בית"ר לרדיו ירושלים: "ערן לוי לא רצה לשחק. לא ניתן לעבור על זה בשתיקה". קורנפיין: "ההחלטה היא של המאמן"

בית"ר ירושלים תצא למשחק חוץ חשוב באשדוד ביום שני (20:50), והמצב הרגיש בקבוצה מהבירה ממשיך לתת את אותותיו. הפסד ירושלמי נוסף יסבך משמעותית את בית"ר, שעשויה למצוא עצמה בסוף המחזור מרחק משחק אחד מהקו האדום – תסריט בלהות עבור המאמן אלי כהן. השריף התראיין היום ל"רדיו ירושלים" ואמר: "אני אוהב את אוהדי בית"ר ואני הראשון שכל השנים תמכתי בהם והחמאתי להם. ב-96' המצאתי את המונח הזה שהם השחקן ה-12 ואחר כך שהם השחקן מספר 1 ואני עדיין שומר על האהדה אליהם. יש כמה שעושים בעיות אך אני לא מסתכל עליהם. אלה שעושים בעיות הם אוהדים מוסתים".

מאמן בית"ר ירושלים אלי כהן באימון הקבוצה. קובי אליהו
"הקהל כרגע מוסת. הקהל הטוב כבר לא רוצה להגיע, והדבר הכי חשוב זה הקהל". אלי כהן/קובי אליהו

"אחרי רמת גן הגעתי למצב שאמרתי 'שחקנים מכרו את המשחק'"

על הטרדות האוהדים אמר: "ראיתי שפרסמו את הטלפון שלי וזה גובל בהסתה אך אני לא מתכוון להתלונן במשטרה כמו שעיתונאים מסוימים רושמים ואני לא שוקל שום תביעה. אני כבר חודשיים מקבל את ההודעות האלה. הקהל כרגע מוסת. הקהל הטוב כבר לא רוצה להגיע, והדבר הכי חשוב זה הקהל. אימנתי בארבע הגדולות, בית"ר היא קבוצה עם הקהל של העם, בכל מקום שתזרוק אבן במדינה יקפצו עליך ארבעה אוהדי בית"ר, זה הקהל הכי חזק עם התשוקה הכי גדולה ואני רוצה אותם איתי. גם כשהם עושים לי רע באופן אישי אין לי בעיה. הגעתי לקבוצה שאף אחד לא רצה לגעת בה ונשארנו כמו גדולים. כשהיו לי הצעות מארבע קבוצות רק רציתי להישאר כי אני מאמין במועדון ובתשוקה שלו ולמרות המצב".

לגבי החשש מירידה אמר השריף: "אני חושש מכל דבר. פעם בית"ר היתה במקום הראשון בסיבוב הראשון והיא ירדה ליגה בסיום העונה. צריך להיות מוכנים להכול. יש לנו בעיה שלא ניתן לפתור אותה כרגע והתייעצתי עם פסיכולוגים בכירים וקשה מאוד לפתור את זה כרגע. השחקנים איבדו את הפוקוס ואנחנו עושים הכול כדי לשנות את זה. יש לנו את הכושר הגופני הכי טוב בארץ, שחקנים פה עושים ממוצע קילומטרז' של עשרה קילומטר למשחק, הקבוצה הזאת לפני שלושה שבועות ניצחה את מכבי בגביע ועלתה עליה בכל פרמטר של כדורגל ובכל נתוני המשחק".

כהן הוסיף: "אני רואה באימונים בשבוע האחרון שחזרה לשחקנים התשוקה וזה נראה אחרת. אחרי הפועל רמת גן הגעתי למצב שאמרתי 'שחקנים מכרו את המשחק'. זה לא שהם באמת מכרו, אבל אם לא הייתי מכיר אותם אולי הייתי אומר את זה".

שחקן בית"ר ירושלים, ערן לוי. קובי אליהו
"יש שלב מסוים שאי אפשר לעבור אותו וביום ראשון כולם ייווכחו בוועדת המשמעת". אלי כהן על ערן לוי/קובי אליהו

ואז השריף התבקש לדבר על הבעיות עם ערן לוי. "ערן לוי לא רצה לשחק. הוא עשה בעיות ולא ניתן לעבור על זה בשתיקה. יש אווירה טובה יותר כשהוא לא נמצא בחדר ההלבשה. אני הראשון שהשארתי אותו בקבוצה כאתגר ולקחתי אותו לשיחות אישיות ועזרתי לו. עשיתי כל מה שאפשר, דברים שלא עשיתי מעולם עם אף שחקן כדי לעזור לו. הוא היה מצוין בכמה משחקים ודיברו על נבחרת, ואז הוא הפך לבן אדם אחר ובעט בדלי. לא יקום שחקן שיעשה לי שביתה איטלקית, לא יקום שחקן שיעמוד לי על המגרש. כל שחקן שמתלונן על פציעה עושה משהו. היום סטיבן כהן עשה אימון ריצה מסביב למגרש כי הוא פצוע, ערן לוי בכלל לא עלה למגרש. הנושא הוא בכלל לא היבלת והעובדה שהוא לא עלה אלא הרבה לפני זה. יש שלב מסוים שאי אפשר לעבור אותו וביום ראשון כולם ייווכחו בוועדת המשמעת".

על עתידו האישי אמר: "אני רוצה להמשיך בבית"ר אך הזמן הולך ואוזל, ואני רוצה לדעת מה יהיה כאן בעונה הבאה. אני רוצה את השקט, רוצה לבנות פה קבוצה ותלכיד שנוכל לשמור על הסגל ולהמשיך איתו לשנים הבאות. אני מסתכל על קורנפיין חוטף את האש והוא בסך הכל מנסה להתקיים ולא יודע מה גאידמק החליט ומה הוא רוצה. כולם ממתינים לשמוע את ארקדי ולראות לאן המועדון יילך. אם אקבל הצעה מקבוצה אחרת אני אביא את זה בפני קורנפיין ואבקש תשובות לגבי העתיד ומה התכנונים".

בנושא צירוף שני השחקנים של טרק גרוזני, זאור סדאייב וג'יבראיל קאדייב, אמר: "כשאתה תחת אילוצים ואתה מביא שחקן שעל המדף ויש אפשרות להביא רק אותו, אתה הולך על זה. בדיעבד הייתי עומד על הרגליים האחוריות כדי שזה לא יקרה, אבל לא הייתי מאיים בהתפטרות. אני עדיין חושב שסדאייב שחקן מצוין אבל הוא עובר כאן גיהנום והוא לא מצליח לתפקד".

יו"ר בית"ר ירושלים איציק קורנפיין. ברני ארדוב
"המהלך הזה היה נעשה אם לא עכשיו, אז בקיץ, ובכל מקרה המשבר הזה היה צריך להגיע. אם בסופו של דבר נשרוד בליגה אז דיינו". קורנפיין/ברני ארדוב

"לפעמים היתה לי תחושה שהשחקנים מפחדים להיות טובים"

גם היו"ר איציק קורנפיין עלה להתראיין ואמר: "הקהל אמנם לא מקלל את השחקנים אבל הרעש מסביב גרם לשחקנים לצאת מפוקוס. יש לנו הרבה שחקנים צעירים שלא ידעו להתמודד עם הלחץ. לפעמים היתה לי תחושה שהם מפחדים להיות טובים על המגרש. השחקנים התבטאו פעם אחת בצורה מרוכזת נגד העניין הזה ובסופו של דבר הקהל לא התמקד בהם ובמאמן אלא בבעלים ובי וזה כבר מזמן לא אמור להשפיע על השחקנים. עבר מספיק זמן".

על סדאייב וקאדייב אמר היו"ר: "הייתי חוזר על המהלך. אני מבין את אלי כהן שעושה את החשבון לטווח קצר. המהלך הזה היה נעשה אם לא עכשיו, אז בקיץ, ובכל מקרה המשבר הזה היה צריך להגיע. אם בסופו של דבר נשרוד בליגה אז דיינו".

על ערן לוי אמר: "גם אנחנו חששנו לגבי ערן לוי כשהגיע לבית"ר. יש שחקנים שהעניינים איתם נסגרים אחרי חמש דקות ואצלו יש רעש תקשורתי מכל דבר קטן. אני תמיד הולך עם המאמן. אלי פנה אליי ואמר לי שהוא לא יכול להמשיך עם השחקן במצב הזה ובהתנהלות שלו, ניסיתי לפשר, אך כנראה שלא נצליח לעשות את זה. עשינו את הבירור לגבי האימון שערן לא יצא לדשא. הוא לא יצא כי ניתן לו אישור והיתה אי הבנה אבל זה לא הנושא בכלל, זה דברים שמעבר. תמיד יש סיכוי לשינוי ומבחינתי האידיאל יהיה להגיע לאיזשהן הבנות, לפיהן ערן יוכל להישאר ולעזור לקבוצה בתנאים של אלי ואני עדיין רוצה לנסות, אך בסופו של דבר ההחלטה היא של המאמן".

על ארקדי גאידמק הוסיף קורנפיין: "אני מדבר באופן שוטף עם ארקדי והדבר היחיד ששמעתי ממנו באופן רשמי זה שהוא רוצה להשקיע שני מיליון דולר בעונה הבאה, ומאז נערכו הפגנות ומחאות והוא מרגיש שאומרים לו שלא רוצים את הכסף שלו. ארקדי אומר היום שאם יש מישהו שייקח את הקבוצה במקומו הוא אומר שלום ומפנה את מקומו. לגבי המשכורות, זה נכון שהשאיפה היא לשלם את המשכורת ביום המדויק, אך פגע בי שהשחקנים רצו לשבות ולא לצאת מחדר ההלבשה. זה חלק מכל מה שעובר עליהם בתקופה הזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully