וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אויבים מבית: ארגנטינה בלחץ עצום לזכות בקופה אמריקה

29.6.2011 / 11:40

הקהל מעודד את טבס כמחאה, המאמן בונה שיטת משחק שנועדה להתחנף למסי אבל שוכחת את האחרים, ויו"ר ההתאחדות לא מתאפק עם העקיצות גם אחרי תקלות זניחות בדרך. הלחץ להביא תואר ראשון אחרי 18 שנים משגע את ארגנטינה, לא רק בגלל שזהו קופה אמריקה ביתי. מסי ובאטיסטה בכוננות

קופה אמריקה 2011: כל הכתבות והדיווחים

את סגל נבחרת ארגנטינה כבר ראיתם?

בואו להצביע: מי תזכה בקופה אמריקה?


אחרי מסע משחקים מבזה עם הסגל המשני, נבחרת ארגנטינה חזרה הביתה ואירחה ב-20 ביוני במונומנטל את אלבניה, למשחק הכנה אחרון לפני פתיחת הקופה אמריקה. השחקנים הוצגו בזה אחר זה על ידי הכרוז באצטדיונה של ריבר פלייט, אבל מי שזכה לתשואות הרמות ביותר היה קרלוס טבס, איש בוקה ג'וניורס בכל רמ"ח איבריו שבכלל ישב על הספסל ושמע את האוהדים שרים לכבודו במשך כל המחצית הראשונה. לעומתו, המאמן סרחיו באטיסטה ספג קריאות גנאי מהיציע, עד שנכנע ושלח את אהוב העם אל המגרש. כאשר טבס הבקיע את השער הרביעי והאחרון במשחק גם המאמן קם להריע לו וללחוץ את ידו - סומך על הזיכרון הקצר של הציבור - כאילו לא הוא האיש החרים אותו במשך כחצי שנה.

מאמן נבחרת ארגנטינה הצעירה סרחיו באטיסטה. רויטרס
התמרונים הפוליטיים שלו לא יעזרו במקרה של כישלון נוסף. באטיסטה/רויטרס

סיפור טבס, שלא זומן לסגל מאז סירובו להגיע למשחק הידידות מול ברזיל בנובמבר והסכסוך המתוקשר עם באטיסטה, ממחיש פעם נוספת את מה שכולם בארגנטינה יודעים טוב מאוד: המאמן שלהם הוא קודם כל פוליטיקאי, ופוליטיקאי בחסד. עם הפלאפון תמיד צמוד לאוזן, גם במגרש האימונים. כאשר טבס טען כי באטיסטה לא מחבב אותו ולאחר מכן הוסיף: "קיבלתי את הזימון רק בגלל דרישת הציבור", המאמן ידע להתעלות ולפרגן לשחקן; כאשר דייגו מראדונה פתח נגדו חזית ולא חסך בביקורת, באטיסטה ביקש להתייחס לכדורגל והדגיש עד כמה ליאונל מסי מאושר בקדנציה שלו; ולמי ששכח, זהו אותו באטיסטה שהצליח לקבל את תפקיד מאמן הנבחרת הצעירה למרות קריירת אימון לא מרשימה ובזכות קרבתו ליו"ר ההתאחדות חוליו גרונדונה, ובהמשך סירב להיות עוזרו של מראדונה רק כדי להמתין לכישלונו ולרשת אותו.

התמרונים הפוליטיים סייעו לבאטיסטה להעביר את השנה הראשונה שלו בתפקיד בשקט יחסי. עכשיו הוא מגיע לרגע בו רק התוצאות קובעות, וגם הניסיון שלו לטעון כי מדובר בסך הכל בהכנה למונדיאל 2014 לא יועיל הפעם. משחקו הרשמי הראשון בקדנציה יהיה בפתיחת הקופה אמריקה מול בוליביה, והמתח בארגנטינה בשיאו. אף אחד כבר לא זוכר לו את הניצחונות על ספרד וברזיל. אחרי 18 שנים שחונות, שכללו חמישה מונדיאלים ושישה טורנירי קופה אמריקה, הארגנטינאים לא יכולים להרשות לעצמם לאבד תואר נוסף. אם נוסיף אל הרצון העז לסיים את הבצורת גם את העובדה כי ארגנטינה היא המארחת ובשורותיה משחק הכדורגלן הטוב בתבל, נקבל מתכון בטוח ללחץ חסר תקדים כמותו לא ידעה ארגנטינה מעולם. באטיסטה עומד בפני מבחן בו פשוט אסור לו להיכשל.

שאלה של יוקרה

הפעם האחרונה בה ארגנטינה אירחה טורניר קופה הייתה ב-1987. גם אז היא הייתה הפייבוריטית לזכייה, גם אז כיכב בשורותיה השחקן הטוב בעולם, אך למרות שלושת השערים של מראדונה הודחו האלביסלסטה בחצי הגמר על ידי אורוגוואי, שגם הניפה את הגביע בסופו של דבר ועשתה זאת בפעם השנייה על אדמת ארגנטינה (הקודמת הייתה ב-1916). מלבד שתי ההחמצות מול אורוגוואי, ארגנטינה זכתה בתואר בששת המקרים האחרים בהם שימשה כמארחת. אז, ב-1987, ההדחה התקבלה בהבנה לנוכח העובדה כי רק שנה לפני כן זכתה הנבחרת של מראדונה במונדיאל. תואר נוסף היה יוקרתי, לא הכרחי. צ'צ'ו באטיסטה היה שם כשחקן בקופה אמריקה 87', וראה את מאמנו קרלוס בילארדו ממשיך בתפקיד חרף הכישלון. לא כדאי לו לבנות על גורל דומה.

הלחץ על באטיסטה גבר בעקבות ההפסדים במשחקי הידידות בניגריה ובפולין. המאמן בן ה-49, שהחליט להקים לעצמו שלושה סגלים שונים – הסגל הבכיר, סגל שחקני הליגה וסגל משני המבוסס על ליגיונרים חסרי ניסיון בינלאומי – בחר באופציה השלישית והושפל. חבורת השחקנים אותם אסף מרחבי אירופה נראתה אבודה, הובסה 4:1 בידי ניגריה, הפסידה 2:1 לפולין וספגה ביקורות קשות מבית. גם גרונדונה, שהואשם כי הוא שולח את הנבחרת למשחקי ידידות בכדי לקבל תמלוגים, הסיט את האש לעבר באטיסטה: "הוא ביקש את המשחקים האלה והוא זה שבחר את השחקנים. אני לא אוהב לראות את הנבחרת מפסידה, זה פגע ביוקרה שלנו". באטיסטה, כהרגלו, התחמק באלגנטיות מהחיצים הללו ובניגוד למראדונה נמנע מלפתוח חזית עם הבוס הכל יכול. גרונדונה, מצידו, ידע לחזור בו לאחר מספר ימים ושב להפגין תמיכה במי שנחשב למינוי אישי שלו.

במקביל, גם ה-0:4 הביתי נגד אלבניה עזר להרגיע את הרוחות, כשבמוקד עמדו סיפור חזרתו של טבס והיכולת המרשימה של מסי – האיש עליו בנויה נבחרת ארגנטינה ואולי גם הקריירה של באטיסטה. המאמן, שנהנה ממסי בדרך למדליית הזהב באולימפיאדת בייג'ינג' 2008, הבהיר כבר מהרגע הראשון כי הוא ינסה להעתיק את השיטה של ברצלונה על מנת להפיק את המיטב מהכוכב הגדול שלו. אף אחד מהמאמנים הקודמים של ארגנטינה לא קיבל את מסי של ברצלונה, אז צ'צ'ו בעוד צעד פופוליסטי החליט להביא את ברצלונה למסי. מה זה אומר? 4-3-3 בסגנון אלופת אירופה, עם מסי במרכז ההתקפה ועם אבר באנגה (דמוי צ'אבי) בלב הקישור. סוללת כוכבים מרשימה בדמות אסקיאל לאבצי, אנחל די מריה, קרלוס טבס, גונסאלו היגואין וסרחיו אגוארו נלחמים על שני המקומות הנותרים בהתקפה לצידו של מסי, בשיטה שכל מטרתה היא לדאוג שמסי יהיה מאושר ואולי כך יצליח סוף כל סוף לגרום אושר לאומה שלמה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

ניצחון בכל מחיר

ארגנטינה לא תהיה ברצלונה. אין לה את הכלים, אין לה את העוצמה ההגנתית ואף נבחרת לא יכולה להפוך בתקופה כל כך קצרה למכונה משומנת. הרצון של באטיסטה לחקות את ברצלונה מתחיל קודם כל ביכולת לתפקד תחת לחץ ולעמוד בציפיות. לא תתקבל הפעם התפרקות נוסח התבוסה לגרמניה ברבע גמר המונדיאל או עוד השפלה מתוצרת ברזיל דוגמת גמר הקופה ב-2007, גם לא רגליים רועדות בפנדלים כמו בגמר בפרו שלוש שנים לפני כן. בדיוק לשם כך נמצאים בסגל המושתת ברובו על הנבחרת האולימפית המוצלחת מבייג'ינג חאבייר סאנטי ואסטבן קמביאסו, שניים ממקופחי מראדונה שאמורים לספק את השקט, הניסיון וההקרבה. "ארגנטינה תמיד נמצאת תחת לחץ אדיר ומחויבת להצליח, אבל אני מקווה שנעמוד בזה ונגרום שמחה לאוהדים", אמר סאנטי הוותיק בראיון ליומון 'אולה'. "בכל שנותיי בנבחרת עדיין לא זכיתי בתואר. אני חושב שהגיע הזמן".

הלחץ אותו הזכיר סאנטי רק ילך ויתגבר במהלך הטורניר, אבל ניתן היה להבחין בו עוד בקביעת הסגל של באטיסטה, שבניגוד לקודמיו בעבר ולמה שנהוג בטורניר לא השאיר אף כוכב בבית. אם בשנים עברו הרשו לעצמם מאמני ארגנטינה לתת הזדמנות לשחקנים חדשים, באטיסטה המתוח לא לוקח שום סיכון. אין לו את הפריבילגיה הזו. בסגל לקופה אמריקה מופיע רק שחקן אחד מהליגה הארגנטינאית – השוער חואן פאבלו קאריסו שחווה ירידה טראומטית עם ריבר פלייט. מי שבכל זאת מחפש ייצוג לליגה הארגנטינאית, יכול למצוא אותו בנבחרות כמו פרגוואי או צ'ילה. רק לשם השוואה, בסגל שזכה בקופה אמריקה ב-1993 היו לא פחות מ-14 שחקנים מהליגה הארגנטינאית, ב-2004 וב-2007 היו שבעה ובמונדיאל האחרון שישה.

התקדים שקבע באטיסטה בהרכבת הסגל מעצים את עליונותה של ארגנטינה מצד אחד, ומצד שני לא מותיר לה מקום לטעויות במסע לעבר זכייה מספר 15 בטורניר, שתהפוך את האלביסלסטה לשיאנית הזכיות ותשבור את השוויון הקיים עם אורוגוואי. "לאף נבחרת בעולם אין התקפה כמו שלנו, כולם יודעים את זה", הכריז טבס. "כל אחד מהחלוצים של ארגנטינה הוא השחקן המוביל בקבוצה שלו. אם לא נזכה בקופה אמריקה אז אפשר להגיד שנכשלנו בגדול. אנחנו חייבים לנצח בכל מחיר". באטיסטה, לעומת זאת, ביקש לקחת כל משחק לגופו. "הלחץ קיים, זה ברור, והוא רק מתעצם לנוכח העובדה שהטורניר מתקיים אצלנו בבית", הודה המאמן. "אסור לנו לחשוב על זכייה בתואר, אנחנו רק צריכים לשחק. אני מקווה שהקהל יתמוך בנו יותר מאשר ילחיץ אותנו".

כפי שציין טבס, ארגנטינה מעולם לא הייתה כישרונית כל כך בחלק הקדמי, אך מעולם גם לא הייתה נואשת כל כך לגביע. הרבה אנשים מחכים לנבחרת בפינה, ובעיקר לבאטיסטה ומסי, השניים שבאופן אישי צריכים יותר מכל את התואר כדי לענות למבקרים. "החלום שלי הוא לזכות עם ארגנטינה בקופה אמריקה", אמר מסי. "זכיתי בכל תואר אפשרי עם ברצלונה, עכשיו אני רוצה לגרום אושר לעם שלי". כל סיטואציה אחרת פרט לזכייה ב-24 ביולי תהיה בגדר אסון עבור ארגנטינה. במיוחד עוד הפסד בגמר החלומי מול ברזיל. אחרי הטרגדיה הספורטיבית של ריבר פלייט, לא בטוח שהמונומנטל יצליח לשאת מפלה נוספת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully