וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א ניצחה 69:71 את בני השרון והעפילה לפיינל פור

במשך שלושה רבעים רדפו הצהובים אחרי הקבוצה של שמיר, אבל דקות טובות של פניני ושארפ סידרו מפגש עם ברק נתניה

דקות ארוכות של חרדה עברו הערב (שני) על מכבי תל אביב. במשך 30 דקות הצהובים היו נראים אבודים, חסרי ביטחון ובעיקר קרובים מתמיד לאבד בפעם הראשונה את מקומם בין ארבע הראשונות של הכדורסל הישראלי. למזלם הרב, הם התעשתו בזמן, ניצחו 69:71 את בני השרון והצילו לעצמם את העונה במשחק החמישי, שהעלה אותם לפיינל פור הישראלי. בחצי הגמר מחכה להם ברק נתניה, שכבר ניצחה אותם העונה, אבל לפחות על פי רמת הכדורסל שהציגו השחקנים של פיני גרשון, לא בטוח שהעונה מלפני שנתיים עם איבוד האליפות לא עשויה לחזור.

דרק שארפ שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
הוציאו אותו בדיוק בזמן הנכון. שארפ/ברני ארדוב

זה לא היה ערב כדורסל גדול, אבל המתח עשה את שלו. בני השרון דאגה לשמור על פער דו ספרתי ברוב המחצית הראשונה, כשרון סטיל ושון ג'יימס השכיחו ערב בינוני של פי ג'יי טאקר ודאגו לנצל את החולשה של הצהובים בהתקפה. אלן אנדרסון נראה איום ונורא והאחוזים הנוראים מהשדה כמעט וגרמו לאיבוד תקווה בצד הצהוב העצבני.

אלא שאנדרסון התעורר ברבע השלישי, וביחד עם דרק שארפ שהוקפץ מהספסל, דאגה מכבי לנצל את הניסיון ולכפר על מכת העבירות שאליה נקלעה הקבוצה במהלך המחצית הראשונה. האחוזים הגרועים של בני השרון מהקו (23 מ-38) היו להם לרועץ במחצית השנייה, וכך חזרו הצהובים למשחק וקיזזו ביתרון עד שוויון.

הרבע האחרון היה בהובלת מכבי, שנתנה את הטון ושלשה של גיא פניני 17שניות לסיום הוציאה אפילו דמעות משמעון מזרחי, שהתקשה להישאר אדיש למתח הרב. בשלב הבא כאמור תנסה ברק נתניה לעשות את הצרות שלה, כשכבר עכשיו ברור שאם הקבוצה שסיימה את הליגה הרגילה במקום השמיני ומי שסומנה כנמושה של השלב הזה ידעה להתעלות ברגעים החשובים נגד הבינוניות של מכבי, זה אומר שהולך להיות מעניין.

מהלך המשחק

מכבי תל אביב עלתה בחמישייה עם אנדרו ויז'נייבסקי, גיא פניני, צ'אק איידסון, דייויד בלות'נטאל וד'אור פישר. בני השרון פתחה עם אורי יצחקי, פי ג'יי טאקר, ארז כץ, סם קלנסי ושון ג'יימס.

הרבע הראשון נפתח בצורה שקולה כשסם קלנסי ושון ג'יימס סיפקו את הנקודות בבני השרון, אבל שלשה של גיא פניני ייצרה יתרון לצהובים. ארז כץ הראה שגם הוא חזק מהשלוש והחזיר את בני השרון עם נקודות ראשונות במשחק. יצחקי הצליח לתסכל את איידסון, שספג עבירה שלישית בשלב כל כך מוקדם, בעוד בני השרון הקפיצה של רון סטיל מהספסל, שגם נתן שלשה ראשונה במשחק. הרבע הסתיים ב-21:23 לבני השרון.

מכבי תל אביב הייתה רעה מאוד בהתקפה בפתיחת הרבע השני, בעוד בני השרון הצליחה לעלות ליתרון שש בזכות סל של כץ. פיני גרשון הלחוץ הזעיק פסק זמן אחרי רצף ההחטאות וניסה לנער את שחקניו. אנדרסון קלע את הנקודות שלו רק באמצע הרבע ומהקו. סטיל הקפיץ את היתרון לעשר הפרש (22:32) בעוד מכבי נותרה על נקודה אחת והמשיכה להחטיא. אלא שלא די בכך שאנדרסון לא תרם כלום באותן דקות בהתקפה, הוא גם הוסיף עבירה תוקף והלחיץ עוד יותר את הספסל הצהוב. למרות שהצהובים הראו התאוששות בהתקפה, כץ דאג להשאיר את ההפרש דו ספרתי. המחצית הסתיימה ב-32:43 לבני השרון.

מכבי שוב נתקעה בהתקפה גם בפתיחת הרבע השלישי, בעוד יצחקי דאג להלחיץ שוב את הספסל הצהוב עם נקודות משלו. אנדרסון קלע את סל השדה הראשון שלו 6:25 דקות לסיום הרבע. בלות'נטאל, שעד אותם רגעים לא הורגש בכלל, הציל את המולדת עם שלשה ושארפ השלים אותו עם המשך ההתלהבות. אלא שדווקא בזמן הזה בלות'נטאל ספג עבירה טכנית שהעלתה את מניין העבירות שלו לארבעה, כשגם כוסות שתייה נזרקו מהיציע. הצהובים המשיכו לקזז את ההפרש בזכות אנדרסון, כששארפ קבע 48:48 קלע שתי נקודות. פרקינס צלף שלשה עם הבאזר של הרבע וקבע 51:52 לבני השרון.

מכבי תל אביב ניצלה את איבוד הראש של בני השרון ועלתה ליתרון ראשון, אבל עדיין הכחולים דאגו שיהיה צמוד. טאקר היה נחוש בדקות האלה ומחק את השלשה שקלע לפניו אנדרסון. אלא שאנדרסון מיד הורחק בעבירה חמישית והשאיר את הסגל של גרשון מקוצץ. בני השרון הייתה רעה מהקו, אבל ארבע דקות לסיום חזרה ל-61:61. שלשה ענקית של אורי יצחקי מהפינה הלחיצה עוד יותר את הצהובים, אבל שארפ תפר את השלשה מהצד השני והיתרון עבר למכבי. 16.9 שניות לסיום פניני הרביץ שלשה שהעלתה את מכבי ל-64:69, שגם גרמה להזלת דמעות מצידו של שמעון מזרחי. יצחקי החזיר בשלשה משלו 7.6 לסיום שהורידה לשניים הפרש. שתי זריקות של פניני מהקו בשניות האחרונות סגרו את הסיפור. 69:71 בסיום למכבי תל אביב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

סטטיסטיקה

קלעו למכבי ת"א: אלן אנדרסון 16 נקודות, דיאור פישר 14 ו-15 ריבאונדים, דייויד בלות'נטאל 10, גיא פניני 10, צ'אק איידסון 8, דרק שארפ 8, דורון פרקינס 3, אנדרו ויז'נייבסקי 2 ו-4 אסיסטים.

קלעו לבני השרון: רון סטיל 19 נקודות ו-6 אסיסטים, שון ג'יימס 18 ו-11 ריבאונדים, אורי יצחקי 11, פי ג'יי טאקר 9, ארז כץ 8 ו-6 ריבאונדים, סם קלנסי 4.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully