וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם לחג'ג' יש משחק עונה

22.1.2010 / 16:43

הגארד של מכבי חיפה לא רק מתכונן לירושלים, אלא גם למאבק על החוק הרוסי: "הבעיה היא מכבי, אבל מבחינתי מכבי לא חלק מהליגה"

ההשפלה של הפועל ירושלים בהיכל נוקיה בתחילת השבוע הותירה את מכבי חיפה בודדה ברשימת הקבוצות שעשויות לסדר לנו פיינל פור תחרותי. אם בתחילת העונה נדמה היה שסיפור ההצלחה של חיפה אשתקד היה לא יותר מהברקה חד פעמית, הירוקים התאוששו מהר וסיפקו תשובה מוחצת בדמות שבעה ניצחונות רצופים, יכולת מצוינת וסגנון התקפי.

אבל בתחילת העונה זה עוד נראה רע. מסע הרכש הביא שמות נוצצים כמו ג'ייסון ריץ', ג'סי פלוט רוסה וכוכב התיכונים ג'רמי טיילר, אבל המכונה הירוקה קרטעה. משהו נראה היה חסר, או יותר נכון מישהו: דורון פרקינס. דווקא אז, כשהסיפור נראה רע ומר, החלה הקבוצה להתעורר, כשלדרור חג'ג', ההוא שנכנס לנעליו של פרקינס שעבר למכבי תל אביב, יש לא מעט מניות בקאמבק החיפאי. האם החלק החסר בפאזל סוף סוף נמצא?

"אסור לשכוח שהפתיחה שלנו הייתה מול מכבי בבית וגליל בחוץ, שזה שני משחקים קשים בלי קשר לאיך שנראינו", אומר חג'ג' (31) בראיון לוואלה! ספורט. "אנחנו בסך הכל קבוצה חדשה, ואני חושב שעם הזמן למדנו להבין יותר טוב מה הצוות המקצועי רוצה. למדנו לעזור אחד לשני, אבל עדיין בתור קבוצה יש לנו הרבה מה לשפר, ואנחנו רחוקים מאיך שאנחנו רוצים להיראות. יש לקבוצה הזאת פוטנציאל שעוד לא ראיתם. יש לנו עוד הרבה דברים להציג שטרם יצאו החוצה. יש לנו עוד הרבה עבודה כדי להגיע לאיפה שאנחנו רוצים".

- ומה המטרות הסופיות?

"פיינל פור, זו המטרה כרגע. כשנגיע לשם נדבר".

לא רואה בעיית גיל או רעב במכבי חיפה

חג'ג' מעמיד העונה מספרים לא רעים של 8.3 נקודות, 5.5 אסיסטים ו-4.2 ריבאונדים ב-28.1 דקות למשחק, כמעט אותם מספרים שהעמיד בשנתיים ששיחק בהפועל ירושלים. בעצם השתלבותו של חג'ג' אפשר ללמוד גם על יכולת ההסתגלות שלו, אך גם על הסיבה לכך שחיפה לא התפרקה אחרי פתיחת העונה הקשה: בניגוד למכבי תל אביב, הפעם חג'ג' התחבר לקבוצה קיימת, לקבוצה רצה, לקבוצה שלא עברה יותר מדי שינויים ושמרה על הבסיס. זה המתכון לשילוב מוצלח של שחקן רכש, מתכון שלא מבוצע בהרבה מאוד קבוצות בליגה. "יש פה הרבה שחקנים שהיו פה שנה שעברה, ואני הגעתי לקבוצה וקיבלו אותי יפה. יש לי פה חלק כמו כל אחד אחר. חוץ מדבון ג'פרסון, שהוא בולט יותר מהשאר מבחינה מקצועית, כל אחד נותן את התרומה הצנועה שלו, וזה המפתח להצלחה", מסביר חג'ג'.

- כמה זה קשה לחזור לכושר אחרי עונת ספסל במכבי תל אביב?

"זה לא היה קשה. בשנה שעברה לא שיחקתי הרבה, אבל שמרתי על כושר, התאמנתי הרבה. זה לא שלא שיחקתי כדורסל שנה שלמה, הייתי בקבוצה מהטובות באירופה ולמדתי שם הרבה. אחרי זה, הכל עניין של דקות משחק, ותוך כמה משחקים נכנסתי לעניינים".

- אתה שחקן ותיק, ויש לא מעט שחקנים ותיקים ישראלים בקבוצה. אתה לא מרגיש שהקבוצה לא מספיק רעבה?

"אני לא יודע אם להגדיר את זה רעב, הייתי מגדיר את זה מוטיבציה וטירוף שיש לשחקנים צעירים, כמו הזרים שלנו. הישראלים שלנו אמנם ותיקים, אבל יש להם הרבה חשק למשחק, הם משחקים עם הרבה אנרגיות, והניסיון זה משהו שיעזור לנו עם הזמן. בסוף, במעמדים המכריעים, זה יעמוד לטובתנו. אין לי ספק".

לא רוצה רכז זר לידו

הפריצה של חג'ג' הגיעה בתחילת שנות ה-2000, כשעלה עם הפועל תל אביב לליגה הראשונה וקיבל הזדמנות כשחקן ספסל עם דקות משמעותיות. אחרי שנתיים באירופה, חג'ג' הגיע בתחילת עונת 2006/7 להפועל ירושלים, שיחק בה שנתיים והפך לאחד הגארדים הישראלים המובילים. כיום, כשרוב הקבוצות בליגת העל מחזיקות בצמד גארדים ישראלים, חג'ג' יכול רק להצטער שבתחילת הקריירה שלו המגמה הייתה אחרת, והוא נאלץ לנדוד לליגה השנייה והשלישית בחיפוש אחר דקות משחק. "אני חושב שזה עניין של טרנד. יש שנים שמחליטים ללכת על רכז זר, ויש שנים שהולכים על סנטר זר. בסוף זה הכל מגמות", הוא אומר.

- איך ההרגשה לשחק ליד רכז ישראלי לעומת רכז זר?

"אני מעדיף שיהיו לידי כמה שיותר ישראלים. הייתי מעדיף חמישה ישראלים על המגרש. מאוד נוח לי שיש לי מחליף כמו עמית בן דוד, זה שחקן שנותן לי שקט, וגם אם אני לא אשחק טוב, השחקן שבא מאחוריי הוא לא פחות טוב ממני".

בתקופה האחרונה הועלו ספקולציות במנהלת ליגת העל על אפשרות לסיום החוק הרוסי, ולחג'ג', שהיה מהתומכים הגדולים של החוק בתחילת דרכו, יש דעה נחרצת על מה צריך לעשות בנושא זה: "המאבק על החוק הרוסי זה משהו שהולך להתנהל בחודשים הקרובים. חייבים להגביל את מספר הזרים בליגה, כי אני לא מסכים עם אלה שאומרים שאין מספיק ישראלים טובים. שחקנים כמוני וכמו מורן רוט עלו מהליגה השנייה והגיעו עד לנבחרת הבוגרת. יש הרבה שחקנים בליגה הלאומית שראויים לשחק בליגה הראשונה, הם רק צריכים מישהו שיתן להם את הצ'אנס. לכן החוק הרוסי חשוב. אני חושב ששלושה זרים זה פייר לכל הצדדים, אבל הבעיה בעניין הזה היא עם מכבי תל אביב שמשחקת באירופה, וזה לא מתאים לה. אבל מכבי מבחינתי לא בדיוק חלק מהליגה".

לא רואה מספיק טירוף מהקהל הירוק

לצד הישראלים המנוסים של חיפה, הוותיקים ביותר בליגת העל, משחקים בחיפה הזרים הצעירים ביותר בליגה, כשהמבוגר ביניהם הוא ג'סי פלוט-רוסה בן ה-25. "ברור שיש הבדלים מנטליים", יודע חג'ג', "זה חבר'ה שבאים לאירופה לשנה הראשונה או השנייה שלהם, הם עוברים הרבה מאוד קשיים ביום יום והם צריכים להסתגל למציאות ולסגנון משחק שונים. אנחנו מנסים לעזור להם, אבל הם צריכים ללמוד את הכדורסל האירופאי, וזה לוקח זמן. כשאני הייתי צעיר הייתי מסתכל על הוותיקים כדי להשתפר ולראות מה הם עשו. אם הם יהיו חכמים ויסתכלו על השחקנים הוותיקים בקבוצה, זה יעזור".

- יש לכם שני שחקנים שעוקבים אחריהם מעבר לים, ג'רמי טיילר ודבון ג'פרסון, איזה עתיד אתה מנבא להם?

"לג'רמי יש הרבה עבודה כדי להיות שחקן NBA, אבל לדבון, מבחינת יכולות אתלטיות ומקצועיות, יש מספיק כישרון כדי להיות שם. הוא רק צריך לקבל הזדמנות".

- היית בכמה מועדונים גדולים. איזה הבדל אתה מוצא בינם לבין מכבי חיפה, ששואפת לחזור להיות קבוצה גדולה.

"חיפה שונה מהפועל תל אביב והפועל ירושלים. זו בסך הכל העונה השנייה שלהם בליגה הראשונה. אין את הטירוף שיש בקבוצות האחרות, אבל הקבוצה לאט לאט בונה מסורת. אנחנו יודעים שלמכבי חיפה יש קהל מדהים בכדורגל, ואנחנו מחכים שיותר חבר'ה יבואו לכדורסל. מכבי חיפה מבחינת קהל זו קבוצה גדולה, אבל יש עוד מקום להתחזק באספקט הזה".

- לעומת שנים קודמות, אתה יכול להגיד אם הליגה השנה התחזקה או נחלשה?

"אני לא יכול לומר בוודאות, אבל יש הרגשה שהליגה קצת נחלשה. אחת הסיבות היא שהקבוצות הקטינו את התקציבים והחתימו זרים בפחות כסף והרבה יותר צעירים. אני חושב שזה די השפיע על הרמה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

לא מבטיח לחזור לנבחרת

בשנתיים האחרונות מצא עצמו הגארד המוכשר מחוץ לנבחרת ישראל, וזאת על אף שהוא היה אחד השחקנים המובילים בקמפיין העלייה של הנבחרת לאליפות אירופה 2007. חג'ג' עצמו לא היה נלהב ללכת לנבחרת מסיבות אישיות, והוחלט לוותר עליו. האם הוא יחזור לשם ממכבי חיפה? "על הנבחרת דיברתי מספיק, אני גאה לשבת בצד ולהסתכל על הנבחרת. כל פעם שאנחנו עולים לאליפות אירופה זו הצלחה גדולה מאוד. באליפות אירופה ההצלחה או הכישלון נמדדים במשחק אחד, כך שזה לא משנה. עצם ההעפלה קובעת".

- אתה תהיה בקמפיין הבא? אחרי הכל, אריק שיבק, שנתן לך הזדמנות בהפועל תל אביב, מונה להיות המאמן.

"אני מכיר את אריק הרבה שנים, אבל ההופעה שלי או האי הופעה שלי לנבחרת לא היו קשורים למאמן, וכרגע אני לא יודע עוד מה יהיה אז".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully