וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיני זה פיני. לפחות בליגה

עירוני אשקלון החלשה איפשרה למכבי תל אביב להציג את הטאץ' של המאמן החדש-ישן בדרך לניצחון 75:99. מכבי החדשה?

נראה כי ההגרלה שזימנה למכבי תל אביב את עירוני אשקלון דווקא השבוע, שלושה ימים לפני המשחק הקריטי מול ציבונה זאגרב ביורוליג, היא הדבר הכי טוב שקרה למכבי תל אביב העונה - בינתיים, וזה נגמר ב-75:99 לצהובים במשחק הקליל ביותר שלהם העונה.

פיני גרשון עבר את ימי החסד שלו בקבוצה, בהתחשב בעובדה שדברים אמורים לזוז מהר לפני שיהיה מאוחר מדי. קצת לפני שהוא מארח קבוצה נוחה יחסית ביורוליג, הוא קיבל יריבה שאיפשרה לו להכין את השחקנים בצורה הטובה ביותר. עירוני אשקלון הייתה רחוקה מלהזכיר את הקבוצה שנתנה לצהובים בראש בשנה שעברה באולמה הביתי. הערב היא הייתה בסך הכל שק חבטות, או במונח מדוייק יותר - חבורה של קונוסים מהדגם המשוכלל ביותר, שכל מאמן היה חולם עליה באימון מסכם שלו.

פיני גרשון, שהתקשה לתרום מהידע שלו במשחקו הראשון במכבי תל אביב, ראה את הקבוצה שלו משחקת את הכדורסל שהוא אוהב, עם התרגילים שהוא רוצה, במהירות הנכונה. הוא גם נהנה ממינון דקות ונקודות נכון של שחקנים "בעיתיים", שעדיין מנסים להיכנס לעניינים במכבי תל אביב כדוגמת מרכוס בראון ודרור חג'ג'. אם כבר מדברים על גארדים, אז קרלוס ארויו נראה מוכן מתמיד להוביל קבוצה במשחק יורוליג כל כך חשוב. מי שנראה הרבה פחות מחודד היה ג'ייסון וויליאמס, שנכנס רק במחצית השניה ונראה לחוץ למדי ממעמדו. טרה סימונס חלה בימים האחרונים בשפעת, ולא שותף.

זו הייתה מכבי תל אביב של פעם, כזו שגורמת למשחק מול קבוצת מרכז-תחתית בליגת העל להיות פחות אטרקטיבי ממשחק אימון פנימי. אבל צריך לזכור, זו עדיין לא דוגמא וזה עדיין לא אמור לשקף את מה שיקרה השנה. בואו נראה הצגה דומה ביום חמישי מול ציבונה זאגרב, ואז נחזור לדון בעניין.

מהלך המשחק

מכבי תל אביב פתחה בחמישיה עם קרלוס ארויו, מרכוס בראון, דרק שארפ, ליאור אליהו ודאור פישר. אשקלון פתחה עם אבי בן שימון, סטיב בארט ג'וניור, אדי פורבס, אור איתן וראשון טרנר.

ראשון טרנר עשה לאורחים בעיות באיזור הצבע בדקות הראשונות, ואולי זה מה שגרם להם להיכנס למשחק מהר יותר. אחרי כמה דקות של גישושים, קרלוס ארויו התחיל לשחק ב"שיטה של פיני", שזה אומר התקפות מהירות מאוד, הרבה מתפרצות ואסיסטים מפנקים שלו ושל מרכוס בראון לגבוהים (כולל אותם האלי-הופים), שסגר ריצת 0:9 בדרך ליתרון 12:21. את הסיום של הרבע, ארויו השאיר לעצמו ואחרי סל עם הבאזר קבע 19:28 למכבי תל אביב.

ארויו המשיך במומנטום ובריצה גם בפתיחת הרבע השני, ואחרי שלשות רצופות של בראון, חג'ג' וכספי, האורחים עלו ל-21:41, כשאשקלון קפאה במקום. האחוזים הגבוהים מהשלוש נמשכו, כאשר גם טל בורשטיין הצטרף לחגיגה בדרך ליתרון 25:50, אחרי פחות מחמש דקות. האשקלונים לא עמדו בקצב והאחוזים המטורפים של מכבי, וכספי התכבד לקלוע את סל ה"שלושים", כלומר 27:57. אשקלון עוד הצליחה "לעמוד על הרגליים" ולייצר עוד נקודות ברבע, אבל שחקניו של פיני גרשון לא ריחמו, וירדו להפסקה ביתרון 36:62.

ההוראות של עדי אזולאי בהפסקה לא ממש עזרו לאשקלון, וליאור אליהו החזיר את מכבי תל אביב ליתרון של 30 נקודות אחרי דקה ברבע השלישי. כמו בתחילת המשחק, ראשון טרנר היה היחיד שתיפקד באשקלון והוריד את הפיגור ל-71:51. מהצד השני, האחוזים של מכבי תל אביב מעבר לקשת קצת ירדו, אבל זה לא מנע מהשחקנים להמשיך ולטווח, בדרך ל-57:82 בסוף הרבע השלישי.

ג'ייסון וויליאמס, שלא התלבש במשחק היורוליג האחרון, קיבל את הקרדיט במחצית השניה, אבל נראה כמי שנלחץ מהמעמד החדש שלו תחת המאמן החדש. בניגוד אליו, מרכוס בראון ודרור חג'ג' פרחו, ואפילו יניב גרין התרומם להאלי-הופ, אחד מיני רבים שכבר הפסיקו לספור. בשלב הזה, שחקני שתי הקבוצות כבר הבינו שהם מיצו עד תום את העניין בכדורסל הערב, והעבירו את הזמן עד לסיום.

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: קרלוס ארויו 22 נקודות ו-10 אסיסטים, מרכוס בראון 19, עומרי כספי ודרור חג'ג' 11 כל אחד,דאור פישר ויניב גרין 10 כל אחד, טל בורשטיין 8, ג'ייסון וויליאמס ודרק שארפ 3 כל אחד, ליאור אליהו 2.

קלעו לעירוני אשקלון: ראשון טרנר 16, סטיב בארט ג'וניור 15, טרה קלי 13, אור איתן 8, אבי בן שימול 7, עמית תמיר 4, שחר כהן 1.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully