וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השף הבכיר חשף: אלה המנות שאסור לכם להזמין במסעדות גורמה

25.11.2017 / 23:44

אוכל יקר הוא לא איכותי או טעים יותר באופן אוטומטי, כך מסביר הדוקטור לקולינריה, ג'יימס בריסקוין. מה הסכנות שאורבות לנו בהזמנת המבורגר? איך כדאי לאכול סטייק? ומה הסיפור עם שמן כמהין?

מערכת וואלה!

בסרטון - השף האשי של מסעדת הגורמה הטובה בעולם עובר לבשל לבתי ספר

אנו נוטים לחשוב שככל שמנה היא יקרה יותר, כך היא גם איכותית וטעימה יותר, אך על פי שף בכיר ממש לא כל מנה שמוגשת במסעדת יוקרה שווה את הכסף שלנו. השף ג'יימס בריסקוין, דוקטור לקולינריה, חשף ל"Insider" מהן שלוש המנות שלדעתו אסור לכם להזמין לעולם במסעדות גורמה.

לדבריו, לא כדאי להזמין המבורגר "מפואר", בשר ברמת עשייה וול-דאן או כל דבר עם שמן כמהין, שכן זה בזבוז מוחלט של כסף.

המבורגר. ShutterStock
שימו לב לתוספות על ההמבורגר/ShutterStock

המבורגר "מפואר"

ג'יימס אומר שאסור לשלם למעלה מ-20 ליש"ט (כ-93 שקלים) עבור המבורגר וטוען ששפים שמעמיסים תוספות יקרות מעל הקציצה - כמו גבינות מיוחדות - מנסים "לגנוב" לנו את הכסף. הוא הסביר שההמבורגרים הטובים ביותר הם אלה שעשויים מנתחים קשיחים כמו צ'אק (נקרא גם צ'אך ונלקח מחלקו האחורי של העגל), חזה בקר או צלעות, כך שחבל להשקיע בטחינת החלקים היקרים וזה רק עולה לנו יותר.

בשר "וול-דאן"

לא כולם אוהבים לאכול את הסטייק שלהם "רייר" אבל השף מסביר שאם תבקשו אותו עשוי היטב תקבלו נתח בשר פחות איכותי. אלא אם אתה קשיש או אישה בהריון, השפים לא יאהבו את הבקשה הזו ויגישו לכם נתחים דקים או קשים, אותם הם יבשלו בחוסר אכפתיות.

כל דבר עם שמן כמהין

על פי ג'יימס, השימוש בשמן כמהין הוא פשוט דרך קלה עבור השפים לגבות מאיתנו מחירים מופקעים עבור המנות. לקוחות לרוב יבחרו במנה עם שמן הכמהין, ישלמו עליה יותר, ואולי גם יגידו שזו מנה ממש טעימה, אבל אין קשר בין שמן הכמהין לכמהה — הפטרייה היקרה בעולם. כבר ב-2007 נחשפה תרמית שמן הכמהין ב"ניו יורק טיימס" כשדניאל פטרסון, שף מסן פרנציסקו (מסעדת "Coi") חשף את תוסף הכמהין לשמן - חומר ריח כימי, אחד מרבים שנמצאים בכמהה, שמסונתז במעבדה, משתלב בשמן זית ומקבל את השם החדש "שמן כמהין". השף גורדון רמזי אמר פעם ששמן הכמהין הוא "אחד המוצרים המגוחכים והגסים שאי פעם הוצגו בפניו".

  • עוד באותו נושא:
  • אוכל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully