וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טומרקין: "מאוכזב מהתוצאה, שמח שלא הגעתי אחרון"

השחיין הישראלי, שסיים שביעי בגמר ה-200 גב, היה נרגש בסיום: "עמדתי במטרה אחת. חוויה להיות שותף לשיא אולימפי"

קובי אליהו

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

יעקב טומרקין קבע הערב (חמישי) את הישג השיא של השחייה הישראלית במשחקים האולימפיים לאחר שסיים שביעי בגמר ל-200 מטר גב. טומרקין אמנם לא שיפר את השיא הישראלי שקבע במוקדמות והשווה בחצי הגמר ועצר את השעון על 1:57:62 דקות, זמן שהספיק לו להקדים את מיץ' לארקין האוסטרלי. טים קליירי האמריקאי זכה בזהב וקבע שיא אולימפי חדש.

"טוב לדעת שזה הישג השיא של השחייה הישראלית", אמר טומרקין בסיום. "אני מאוכזב כי האמנתי שאני יכול לשפר את התוצאה ואני שמח שלא הגעתי אחרון, אבל איפשהו בפנים רציתי לשפר את התוצאה. לא היה לי מה להפסיד. עליתי שמיני ותמיד המטרות הן לשפר תוצאה. עמדתי במטרה אחת - לא הגעתי אחרון. אני שמח ומבסוט על ההישג. כיף לי, חוויה להיות שותף לשיא אולימפי".

על עתידו אמר: "אין לי מה לבוא בהצהרות על פודיום. אני צריך להשתפר ולהתקדם. לסכם את החוויה האולימפית במשפט אחד? נהניתי, זה הכי חשוב. ריו? להמשיך לשחות. בבייג'ינג היו שבעה שחיינים. רק שניים המשיכו והגיעו לפה. בראש ובראשונה, המטרה היא לעשות קריטריון ולהגיע וכמובן להמשיך להשתפר ולהתקדם. התנתקתי מהפייסבוק ומהאינטרנט כדי להישאר מפוקס. עכשיו אתפנה לענות לאנשים לכל התמיכה שקיבלתי. חוויתי פה חוויה עצומה. הכל יכול לקרות פה. אתה צריך לבוא, להיות מי שאתה ולתת הכל".

על ההופעה של השחיינים הישראלים באולימפיאדה אמר: "באופן כללי, הייתה לנו תצוגה מדהימה. כל אחד עמד במטרות ושיפרנו את ההישגים מבייגי'נג. ענף השחייה במצב טוב ואני מקווה שזה יתפוס תאוצה בארץ ושאנשים יידעו שיש ענף כזה".

אגב, לראיון של טומרקין לכלי התקשורת ניסתה להפריע מפגינה פרו פלסטינית שצעקה: "לשחרר את פלסטין". טומרקין עצר בשלב מסוים את דבריו ואמר: "אפשר להעיף אותה מפה?"

גם גל נבו סיכם את ההופעה של המשלחת הישראלית ואמר: "יעקב הוא הכוכב. הוא עשה את העבודה ועל כמה מאיות נכנס לגמר. זה מרגש לכולנו. מבחינתי, קשה לי לסכם. מצד אחד, פעמיים מקום 10 ואני ברגשות מעורבים. מצד אחד, אלו הזמנים הכי טובים שלי בלי חליפה ומה אפשר לבקש יותר. מצד שני, רציתי לסיים את המשחקים בהרגשה נינוחה שהשגתי מה שרציתי, אבל נשארה הרגשה של פספוס ורעב לתחרות הבאה. זו התחושה שלי כרגע. ריו? אי אפשר לדעת. בשנה הקרובה אני ממשיך והולך בכל הכוח על אליפות העולם בברצלונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully