וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להתחמק מחימקי

עופר מתן ואלי שווידלר

30.10.2006 / 8:15

המשימה הראשונה של הפועל ירושלים העונה תהיה לנצח במוסקבה (18:30, ערוץ 1) בגביע יול"ב. השאלה היא איך ייכנס קוטה לעניינים

בירושלים צריכים להתחיל להתרגל: מבחינתם המאני טיים של העונה מתחיל כבר הערב. קבוצתו של דן שמיר יוצאת למשחק חוץ נגד אחת מיריבותיה על ראשות הבית ביול"ב קאפ העונה. משחק שעשוי להכניס אותה למומנטום חיובי, או שלילי, לקראת המלחמה האמיתית ביום ראשון הקרוב - נגד מכבי ת"א ביד אליהו.

בניגוד לעונה שעברה, מעידה במשחק החוץ הראשון ביול"ב הערב עשוייה להיות בעייתית. אשתקד, כזכור, יצאה ירושלים ללה מאן במחזור הראשון של המפעל וחטפה תבוסה כואבת. בסופו של דבר הצליחו האדומים לעלות שלב, ואחרי בית מוקדם קשה נהנו בהמשך מהגרלה נוחה (ברי הבלגית בשמינית הגמר) ונעצרו רק בחצי הגמר נגד דינמו מוסקבה. אלא שהעונה מומלץ מאוד לשחקניו של שמיר להיכנס לעניינים כבר מההתחלה, שכן ראשות הבית כרוכה, ככל הנראה, בנצחון בחימקי או בסיינה.

מול הסגל המבוגר יחסית של חימקי, כדאי לירושלים לשקול שמירת לחץ הערב, בעיקר על הובלת הכדור של הגארדים הישישים. שמיר תירגל כבר כמה פעמים העונה שמירת לחץ על כל המגרש, כשלפחות בניצחון הקליל על ראשל"צ במלחה הוא התגלה כיעיל.

לירושלים יש עדיין את הבעיות שלה, כשהעיקרית היא האנמיות של אד קוטה. במשחקים האחרונים שמיר בחר שלא לתת לרכז יותר מדי דקות והלך בעיקר עם באוורס וטפירו, אלא שהמשחק הערב נראה כהזדמנות האחרונה לשפשף את הפנמי לפני המפגש עם ביינום ושארפ. בירושלים יעדיפו, מן הסתם, להכניס כדורים למריו אוסטין, ממצטייני היול"ב בעונה שעברה, שמהווה יתרון כמעט מול כל שומר. דאבל פיגרס של יוריצה גולמאץ ומתן נאור יעזרו מאוד, ומעניין יהיה לראות אם תמאר סליי, אחד היעילים והיציבים ביותר בקבוצה עד כה, ימשיך את היכולת המצוינת שלו במשחקים גדולים מסוף העונה שעברה.

האמביציה של חימקי

8 באפריל 2006, פחות מיממה לפני גמר היורופ-קאפ בין חימקי לחובנטוד בדאלונה. לבית מלון בקייב מגיעים שני אנשים לבושים בקפידה שאינם נמנים באופן רשמי על הנהלת הקבוצה הרוסית, אך מוכרים היטב למקבלי ההחלטות. כעבור חצי שעה נפוצה השמועה בין השחקנים: במקרה של ניצחון, ה-MVP יקבל מכונית מסוג "יגואר". למחרת כל שחקן ניסה לנצח את המשחק לבד וחימקי ירדה מהפארקט מובסת ב-25 נקודות הפרש, 63:88.

אבל גם התבוסה המשפילה בגמר לא עצרה את האמביציה של חימקי, מועדון שמנסה להיבנות על פי הסטנדרטים הגבוהים של צסק"א ודינמו. השדרוג לגביע יול"ב הציב בפני המאמן סרגיי יילביץ' מטרה ברורה - זכייה במפעל האירופי השני בחשיבותו והעפלה ליורוליג.

רבים מאנשי הכדורסל הבכירים ברוסיה לגלגו על כישוריו של יילביץ' כמאמן כדורסל בכיר, גם כשהוא אימן (ללא הצלחה ממשית) את נבחרת רוסיה. מקור בכיר בהנהלת צסק"א הכריז לא פעם ולא פעמיים: "כל עוד יילביץ' מאמן את חימקי, הסכנה היחידה לאליפות שלנו מגיעה מכיוון דינמו". אבל יילביץ' שולט בחימקי מבחינה מקצועית ביד רמה - וחשוב מכך, הוא נהנה מתמיכה בלתי מסויגת של בוריס גרומוב, המושל הכל יכול של אזור מוסקווה.

חימקי העמידה העונה תקציב בסדר גודל של מכבי תל אביב, אולי אף מעט יותר, כ-15 מיליון דולר. הקבוצה ממומנת על ידי "סובינבאנק", עיריית חימקי והרשות האזורית, ויש הטוענים שבין מקורות ההכנסה של הקבוצה גם כאלה שהשתיקה יפה להם. התפרקות דינמו סט. פטרסבורג איפשרה לחימקי להתחזק בקלי מקארתי, לשעבר בהפועל ירושלים,, בפאוור-פורוורד הבלארוסי ולאדימיר וורמיינקו - התגלית המקצועית של דייויד בלאט - ובשחקן הציר הפולני מאציי לאמפה, שנבחר בדראפט על ידי הניקס.

חימקי היא קבוצה מבוגרת, מנוסה ומוכנה לאתגר. ג'יאנמארקו פוצקו האיטלקי והרכז-קלע מלווין בוקר הם בני אותו גיל (34), שכר כמעט זהה (כמיליון דולר) וניסיון אירופי עשיר ביותר. גם לגארד הסלובני בוריס גורנץ (33) לא חסר ניסיון. משחקן הציר הארגנטינאי-יהודי רובן וולקוביצקי בן ה-33 נשארו בעיקר הזכרונות, אבל עם תקציב גמיש, למי אכפת שגם הוא ירוויח שישה אפסים?

ויטאלי פרידזון, מהכישרונות הגדולים ביותר בכדורסל הרוסי, הכריז שהשחקנים יילחמו העונה עבור שחקן הקבוצה אלכסנדר פטרנקו, שנהרג בקיץ בתאונת דרכים. המלחמה שלהם מתחילה היום, נגד הפועל ירושלים.

הפועל ירושלים

שם גובה גיל

4. מתן נאור 1.94 26

5. אד קוטה 1.86 30

6. דרור חג'ג' 1.78 28

7. יוריצה גולמאץ 2.09 29

8. ארז מרקוביץ' 2.08 28

9. תמאר סליי 2.03 26

10. מריו אוסטין 2.05 24

11. גיא פניני 2.00 23

12. מאיר טפירו 1.92 31

13. מוטי מוסקוביץ' 2.05 21

14. אבישי דרעי 1.93 18

15. טימי באוורס 1.88 24

מאמן: דן שמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully