וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם במכללות פותחים עונה

אריאל גרייזס

31.10.2006 / 9:32

עונה חדשה של כדורסל מכללות נפתחת בשבוע הבא, ואריאל גרייזס מציג לכם את המועמדות להגיע לפיינל פור באטלנטה אי שם באביב

העידן החדש

שנה הלכה, שנה באה, והנה היא חוזרת, לאחר ציפייה ארוכה, ליגת כדורסל המכללות. השנה שעברה הייתה מרתקת והציגה מספר ניכר של שחקנים שיהיו כוכבים ב-NBA עוד שנים ארוכות, כמו גם פיינל פור מפתיע שבסיומו הוכתרה פלורידה באליפות הראשונה בתולדותיה. אבל כמה שהשנה שעברה הייתה מרתקת, השנה הקרובה צפויה להיות טובה אף יותר והיא מסמנת עידן חדש בליגת כדורסל המכללות. השנה נכנס לתוקפו החוק שהעביר דיוויד שטרן לפיו שחקן לא יכול להיבחר בדראפט בשנתו הראשונה אחרי התיכון, והוא צפוי להשפיע בצורה ניכרת על העונה הקרובה בשתי דרכים עיקריות:

1. שטף של שחקני שנה ראשונה באיכות שלא נראתה כבר שנים רבות יציף את הליגה השנה, כולל מספר שחקנים שהיו שווים בחירת לוטרי בדראפט האחרון, ואפילו אחד, גרג אודן מאוהיו סטייט שעוד נדבר בו רבות, שהיה בחירה ראשונה ודאית לולא החוק המדובר.

2. שחקני שנה שניה ושלישית במכללות, שבעבר היו נשארים לעונה נוספת כדי לשפר את מעמדם בדראפט מול צעירי התיכונים, עשו את ההחלטה הכלכלית ולקחו את הכסף של המקצוענים בהזדמנות הראשונה שנוצרה. כתוצאה מכך, מרבית השחקנים המובילים מהשנה שעברה, בינהם ניתן למנות את רודי גיי, למרקוס אולדריג', קייל לאורי, אדם מוריסון, ג'ורדן פארמר ועוד רבים וטובים שלא סיימו את חוק לימודיהם כבר לא נמצאים בליגה.

התוצאה של שתי התופעות הללו היא שמעט מאוד קבוצות מזכירות את הקבוצה שרצה בשנה שעברה וקבוצות שהצליחו לגייס אחד או יותר מאותם פרשמנים מוכשרים הופכות למועמדות ללכת רחוק. אם קבוצה הצליחה בנוסף להחזיר חלק מכוכביה, הרי שהיא הופכת אוטומטית למועמדת לאליפות. בכתבה הנוכחית ניתן סקירה של אותן מועמדות לאליפות ובהמשך נשתדל לתת סקירות של קבוצות נוספות שאנו רואים בתור מועמדות להפתיע. נקודה אחת לפני שמתחילים - צריך תמיד לזכור שכל התחזיות שוות מעט מאוד ברגע שהעונה מתחילה. האלופה, פלורידה, בכלל לא היתה מדורגת בתחילת העונה שעברה ואם מישהו חשב שהפיינל פור יורכב בנוסף מקבוצות כמו LSU, UCLA וג'ורג' מייסון, שיעמוד שנוכל לקרוא לו שקרן. בקיצור, קחו כל מה שאנחנו אומרים בעירבון מוגבל.

פלורידה ועוד 64

בדרך כלל, כאשר קבוצה זוכה באליפות, שחקניה ממהרים לפדות את מניותיהם כשהן בשמיים ומזדרזים לצאת לדראפט ולכסף הגדול של ה- NBA. נדירים המקרים שבהם קבוצה אלופה מוצאת את עצמה במקום הראשון בדירוג גם בעונה שאחרי שלא מתוך כבוד גרידא, ורק בשנה שעברה ראינו איך צפון קרוליינה מתפרקת מנכסיה ומאבדת את שבעת הסקוררים המובילים שלה לאחר עונת האליפות ב-2005. ובכן, כל זה נכון עד שמגיעים לאלופה היוצאת. כל חמשת הפותחים מעונת האליפות חוזרים לעונה נוספת בקבוצה בניסיון לזכות בשתי אליפויות רצופות, דבר שלא נעשה מאז דיוק הגדולה של תחילת שנות התשעים.

מי שיוביל את הקבוצה הוא השחקן המצטיין של הפיינל פור האחרון, ג'ואקים נואה, שהעדיף לחזור לשנתו השלישית מאשר לצאת לדראפט, שם היה נבחר קרוב לודאי בבחירה הראשונה. נואה, סנטר בגובה 2.07, צפוי להמשיך בהתפתחות שלו ואחרי שסיים את העונה הקודמת עם ממוצעים של מעל 14 נקודות ו-7 ריבאונדים למשחק, אמור להפוך למפלצת אמיתית. נואה ריכז את מירב תשומת הלב בקבוצה, אולי גם בגלל הייחוס המשפחתי (הוא בנו של שחקן הטניס יאניק נואה) אבל לידו ישחקו שני ג'וניורים נוספים בדמותם של קורי ברואר, פורוורד בגובה 2.02, מועמד לחמישיית העונה בפני עצמו, ואל הורפורד, שיוצרים משולש קטלני בקו הקדמי של הגייטורס, כזה שאמור לאפשר להם לשלוט בחטיבת ה-SEC ובליגה בכלל בשנה הקרובה. יחד איתם יחזרו לקו האחורי טאורן גרין ולי האמפרי הסולידיים וכמו שזה נראה כרגע, אין שום סיבה שפלורידה לא תמשיך את הדומיננטיות שלה מהטורניר האחרון. הדבר היחיד שעשוי לעמוד לה לרועץ הוא העובדה שהיא כבר לא יכולה לבוא בתור אנדרדוג, וכל קבוצה שתשחק נגדה תרצה להוכיח את עצמה על ידי ניצחון על האלופה. בכל מקרה, אם יש כזה דבר הימור בטוח במכללות, הרי שהגייטורס הם הקבוצה לשים עליהם את הכסף השנה.

אם לא פלורידה, אז מי כן?

צפון קרוליינה:

אחרי עזיבת הכוכבים של עונת האליפות ב-2005, ציפו רבים לעונת בנייה בצ'אפל היל בשנה שעברה, אבל רוי וויליאמס הוכיח שוב שהוא מאמן גדול ולמרות הפסד מאכזב כבר בסיבוב השני של טורניר המכללות, הטאר הילס של העונה האחרונה היוו הפתעה גדולה לטובה כשסיימו במקום השני ב-ACC. הסיבה המרכזית לעונה המוצלחת הייתה פרשמן השנה טיילר הנסברו, פורוורד-סנטר לבן בגובה 2.02, עם יכולת קליעה מצוינת, רגליים זריזות וידיים ארוכות, שחוזר לעונה שניה, הפעם בתור שחקן מוביל, ואמור להחזיר את הטאר הילס לצמרת הגבוהה. דיוויד נואל סיים את חלקו במכללה אבל אל הנסברו מצטרף אחד ממחזורי הגיוס הטובים בליגה, אם לא הטוב שבהם, עם טייוואן לאווסון הפוינט גארד, ברנדן רייט הפורוורד ו-וויין אלינגטון השוטינג גארד - שלושתם השחקנים המובילים בעמדותיהם בתיכונים. עם ההיחלשות הצפויה של דיוק, השליטה ב-ACC אמורה לחזור לידיים תכולות, אבל יכולתם של הטאר הילס ללכת רחוק תהיה תלויה רבות בשיחזור היכולת משנה שעברה של הנסברו, כמו גם בהשתלבות חלקה של הפרשמנים בקבוצה.

קנזס:

הג'ייהוקס חוזרים לאחר עונה לא רעה שבה סיימו במקום הראשון בביג 12 (בשיתוף עם טקסס), אבל לאחר עוד הדחה מכאיבה בסיבוב הראשון של טורניר המכללות, בשנה השנייה ברציפות. העונה נראה שלחניכיו של ביל סלף יש סיכוי רציני ללכת עד הסוף כשאחד השחקנים הטובים בליגה ומועמד לשחקן העונה, הגארד-פורוורד ברנדון ראש, חוזר להוביל את הקבוצה בעונתו השנייה. ראש הוא קלע נהדר (מעל 47 אחוז מחוץ לקשת) שיודע לתקוף את הסל כמו גם למצוא את החברים שלו ובעצם הוביל את הקבוצה שלו בכמעט כל פרמטר התקפי שנה שעברה. יחד עם ראש חזרו שאר הפותחים משנה שעברה ואליהם הצטרפו שני פרשמנים מבטיחים, שרון קולינס ודארל ארת'ור, שאמורים לתת תפוקה מיידית. אם קנזס תדע להציג את אותה הגנה מרשימה משנה שעברה ותדע לנער את הכשלונות משנים קודמות מעליה, היא בלא ספק עשויה להיות מתמודדת אמיתית.

הילדים החדשים בשכונה

אוהיו סטייט:

קבוצת הפוטבול של הבאקאייז היא זאת שעושה כותרות בדרך כלל וגם השנה היא עושה בינתיים חיל, מה שמצליח להסיט את תשומת הלב מהתוכנית הנהדרת שבנה ת'אד מאטה דווקא בקבוצת הכדורסל של המכללה. בשנה שעברה הצליחו הבאקאייז לזכות בראשות הביג 10 שנחשב לחזק (אבל איכזב בסופו של דבר כשאף קבוצה לא הצליחה להעפיל ממנו לשבוע השני של הטורניר) ולמרות שאיבדו את מרבית השחקנים המובילים שלהם, בדמותם של טרנס דיילס וג'קל פוסטר, הרי שהציפיות השנה מהבאקאייז רק גדלו, רובן בזכותו של שחקן אחד בשם גרג אודן. מה לא נאמר כבר על אודן? מדובר בלא ספק בשחקן שלולא החוק של שטרן היה הולך בבחירה הראשונה השנה ויש טוענים שכבר אחרי שנת הג'וניור שלו בתיכון היה יכול להיבחר במקום הזה. אודן, שלדעת רבים הוא השחקן הגבוה הטוב ביותר במכללות מאז טים דאנקן (ויש שהולכים רחוק עד שאקיל אוניל), הוא סנטר בגובה 2.10 שבתיכון נראה רוב הזמן כאילו הוא משחק עם הילדים בשכונה ולא רק בגלל הנתונים הפיזיים העדיפים שלו. מדובר בשחקן חזק בצורה יוצאת מהכלל, עם יכולות הגנתיות נפלאות, חוכמת משחק ועוד המון מקום להתפתח מבחינה התקפית. כרגע אודן מקורקע לפחות עד דצמבר בגלל ניתוח שעבר בפרק כף היד, אבל גם בלעדיו למאטה יש קבוצה עם הרבה פוטנציאל - יחד עם אודן הגיע לקולומבוס חברו הטוב מתיכון לורנס נורת' היי באינדינפוליס, מייק קונלי ג'וניור, והוא ייצטרף בקו האחורי לג'אמאר באטלר ולפרשמן נוסף, דקוואן קוק. סך הכל לבאקאייז יש קבוצה מוכשרת מאוד אבל הם ייצטרכו להתמודד עם המון ציפיות כמו גם שילוב של הרבה צעירים וספסל קצר, דבר שעשוי להקשות עליהם בהמשך הדרך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

האריות מהמזרח

פיטסבורג:

הביג איסט הייתה לדעת רבים החטיבה הטובה בליגה שנה שעברה ולא פחות משמונה קבוצות הגיעו ממנה לריקוד הגדול (אם כי אף אחת מהן לא העפילה לפיינל פור). השנה, לעומת זאת, החטיבה עברה מהפכה כשהיא מאבדת 17 מתוך 20 הסקוררים המובילים שלה וקבוצות העל שלה, כמו קונטיקט, וילנובה ו-ווסט וירג'יניה צפויות לעבור עונה של בנייה מחדש. המרוויחה הגדולה היא פיטסבורג שלמרות עזיבתו של קארל קראוזר אמורה להיות הקבוצה הטובה בחטיבה, בעיקר בזכות חזרתו של האיש הגדול שלה, אהרון גריי. גריי, סנטר לבן בגובה 2.10 עם ידיים ארוכות והרבה כוח, היה השחקן המשתפר בביג איסט שנה שעברה כאשר היה היחיד בחטיבה שסיים עם ממוצעים של דאבל דאבל, ואליו ייצטרפו הסמול פורוורד מייק קוק, שהגיע מאיסט קרולינה, ורונלד ראמון שאמור לרשת את קראוזר בפוינט גארד, כדי ליצור קבוצה מצוינת.

ג'ורג'טאון:

מי שכן אמורים לתת פייט לפנתרים בביג איסט הם ההויאס של ג'ון תומפסון (השלישי!) שהגיעו לסוויט סיקסטין בשנה הקודמת וכמעט הפתיעו את האלופה לעתיד, פלורידה. רוי היברט, מגובה של 2.15, יוביל את הקבוצה מהבירה וייעזר בפטריק יואינג ג'וניור (כן, הבן של, שעבר מאינדיאנה כדי לשחק בקבוצה בה שיחק אביו) וג'ף גרין בפרונט קורט. הקו האחורי של ג'ורג'טאון לא מנוסה ועשוי להקשות עליה בתחרות עם חטיבה עמוסה בכשרון.

מאוכזבות העונה שעברה

LSU:

ואם במתחרות עסקינן, הרי שהטייגרס אמורים להיות הקבוצה העיקרית שתיתן תחרות לפלורידה ב-SEC. הנמרים, קבוצת פיינל פור שנה שעברה, להזכירכם, איבדו למקצוענים את טיירוס תומאס (שנבחר על ידי פורטלנד בבחירה הרביעית ונשלח משם לשיקגו) אבל גלן דיוויס, המכונה "ביג בייבי", חזר לשנה נוספת לאחר שהשיל מעצמו כמות ניכרת של קילוגרמים, והוא יהווה את התקווה העיקרית של הטייגרס להמשך הדומיננטיות בחטיבה שנראית הקשה ביותר השנה.

UCLA:

עוד קבוצה שהגיעה לפיינל פור בשנה שעברה היא UCLA, וגם היא איבדה את אחד מאבני הפינה שלה, ג'ורדן פארמר שנבחר בדראפט על ידי הלייקרס. אבל לברויינס היו עוד שחקנים מצוינים שחוזרים לעונה נוספת, כמו השוטינג גארד הנהדר, חבר מרכז הליכוד אהרון אפללו, ג'וש שיפ שחוזר מפציעה שהשביתה אותו ממרבית העונה שעברה, והאיש עם השם הכי מגניב בליגה, הפורוורד לוק ריצ'ארד מבה א מוט, שאמור לעשות קפיצה בשנת הסופומור שלו. הפאק 10 השנה לא אמור להיות קשה במיוחד, כאשר אריזונה ואולי וושינגטון צפויות להיות היחידות שיאתגרו את הברויינס, כך שאת יכולתם האמיתית נגלה אולי רק לקראת מרץ.

עד כאן הסקירה להפעם, בשבוע הבא ניתן את ההימורים שלנו לקבוצות שעשויות להפתיע השנה ולא הרבה אחרי - יריית הפתיחה לליגת הכדורסל המעניינת בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully