וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקסם של יוסי

אסף שקד

29.10.2006 / 18:56

בבית"ר ירושלים קורנים מאושר לאחר הניצחון על אשדוד, ואת כל הקרדיט מקבל יוסי מזרחי. מה סוד הקסם של המאמן החדש-ישן בטדי?

יממה עברה מאז הניצחון הגדול על מ.ס אשדוד, ובבית"ר מרוצים, אפילו מרוצים מאוד. עיקר השבחים היום (ראשון) הופנו לעבר המאמן יוסי מזרחי שפגש את קבוצתו לשעבר והביס אותה ללא רחמים 1:4. משחקה של בית"ר אמש היה אחד הטובים שלה בשנים האחרונות. השחקנים עמדו בצורה מושלמת על המגרש, ביצעו את הוראות המאמן, הקבוצה נראתה כקבוצה מאוחדת ולא כזאת שבנויה על שחקן מסוים, אבל הכי חשוב - הרבה ביטחון היה אתמול ברגליהם של השחקנים.

אז מה באמת גרם לבית"ר להשתנות ולהפוך תוך שבועיים לקבוצה הטובה ביותר במדינה? התשובה היא יוסי מזרחי.

"יוסי מעניק לנו המון ביטחון", אומר היום אחד מהשחקנים בקבוצה, "אצל ארדילס היינו עולים על המשחק ללא ביטחון, ללא דרך וללא שיטה ואצל יוסי לעומת זאת אנחנו עולים למגרש מוכנים בצורה הכי טובה שאפשר".

נעלמו אצל ארדילס, מככבים אצל מזרחי

הדוגמא הבולטת לכך היא צמד השחקנים מילובאן מירוסוביץ' ורוני גפני. הראשון לא קיבל קרדיט אצל ארדילס וכעת פורח ואילו השני הציג יכולת טובה מאוד בשני המשחקים האחרונים. נתחיל קודם בגפני. המגן השמאלי של בני יהודה פתח אצל ארדילס בכל משחק, אבל למען האמת- על המגרש הרגליים שלו רעדו, הקהל לחץ מהיציעים והשחקן נעלם. מיד עם הגעתו של מזרחי החל גפני לפרוח ואתמול הציג את המשחק הטוב ביותר שלו מאז הגיע לבית"ר, משחק שהזכיר את היכולת הטובה שלו מבני יהודה. אחד מחבריו של גפני מספר על השינוי שחל בו: "חזר לרוני הביטחון. בתקופת ארדילס המאמן היה אומר לו שטעות קטנה עלולה לעלות לו במחיר ישיבה על הספסל וזה גרם לו לירידה במוטיבציה ובביטחון, אבל מאז שיוסי הגיע הביטחון חזר לו והוא נראה אחרת לגמרי".

חבר אחר של גפני לקבוצה מספר על המגן, "רוני הוא שחקן של מאמן, כזה שצריך את האמונה של המאמן ובתמורה לכך הוא מחזיר על המגרש. אצל ארדילס לא היה את זה ויותר מכך, הוא העביר לנו השחקנים תחושה של חוסר אכפתיות. יוסי מזרחי הוא טיפוס אחר לגמרי - הוא מדבר איתנו, מעודד אותנו, מדרבן אותנו ונותן לנו המון אנרגיות. גם אצל רוני זה אותו הדבר - הוא קיבל תמיכה ממזרחי וזאת הסיבה לשינוי ביכולת שלו".

מילובאן מירוסוביץ' שהיה שחקן ספסל קבוע אצל ארדילס, נתן אתמול את המשחק הטוב ביותר שלו בארץ והיה הבולט על המגרש. גם אצל הצ'ילאני הפריחה הגיעה בעיקר בזכות הביטחון שהכניס לו יוסי מזרחי, אפילו אם זה על חשבון פאבריס פרננדס שרואה מקרוב את הספסל. "מירוסוביץ' חזר לחיים", אומר אחד מחבריו לקבוצה, "יוסי הוא מסוג המאמנים שדורשים משחק קבוצתי ובצורה הזאת שחקנים כמו מילו שהם שחקנים קבוצתיים מובהקים מתבלטים יותר ומציגים את היכולת הכי טובה שלהם. מה שראינו ממנו אתמול זה רק חלק קטן ממה שהוא מסוגל, ככל שהקבוצה תמשיך להיות טובה יותר, ככה גם תראו שחקנים אחרים פורחים".

קשה באימונים קל בקרב

מלבד הביטחון שמחדיר מזרחי בשחקניו, הביא המאמן דברים נוספים לבית"ר. "האסיפות של הקבוצה השתנו מהקצה אל הקצה", אומר שחקן בקבוצה, "אצל ארדילס האסיפות היו שבלוניות מאוד ובלי בשר, אצל יוסי האסיפות שונות לחלוטין. הוא עובר איתנו על הקבוצה היריבה בעזרת הסקאוט דודו דהן ומראה לנו את כל החסרונות של הקבוצה היריבה. הוא מכין אותנו מבחינה טקטית בצורה מושלמת והכי חשוב - הוא מסביר לנו כמה חשוב הניצחון עבור הקהל, ככה ככשאתה עולה למגרש אתה ישר יודע שאתה חייב לנצח עבור הקהל".

גם האימונים של מזרחי שונים באופן קיצוני מאלה של ארדילס. "פתאום כיף לבוא ולהתאמן", אומר אחד מהשחקנים הבכירים שהגיעו בקיץ לבירה. "אצל ארדילס הייתה הרגשה של קייטנה ואצל יוסי אתה מרגיש שאתה עובד קשה. אנחנו רצים הרבה יותר, לומדים הרבה יותר וכמובן גם מבינים אותו מבחינת שפה, דבר שהיה חסר אצל ארדילס. עברתי מספר מאמנים בקריירה שלי ואני חייב לציין שאצל יוסי האימונים ברמה גבוהה מאוד ורואים גם את התוצאות על המגרש".

גם בהנהלת הקבוצה נותנים את מלוא הקרדיט למאמן, "הרבה זמן לא ראיתי את בית"ר משחקת ככה", אמר היום גורם בכיר בבית"ר. "הקבוצה שיחקה כמו יחידה אחת ולרגע היה נדמה שמדובר במכונה ולא בשחקנים. יוסי הוא המאמן הנכון בזמן הנכון. ארדילס לא היה מתאים לבית"ר והמזל שלנו שיוסי הסכים להגיע לכאן. הוא שינה את האווירה באופן מדהים וגם התוצאות על המגרש מדברות בעד עצמן. כנראה שלבית"ר מתאים יותר מאמן ישראלי מאשר זר".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

והיום בית"ר חוזרת לקרקע

מאמן הפיזיות טבריוס דאראו העביר היום אחר הצהריים את האימון הראשון שלו בבית"ר. השחקנים שפתחו אתמול בהרכב ערכו אימון קל עם דרור שמשון, ואילו יתר השחקנים הרגישו את זרועו של הצרפתי שכבר באימון הראשון שלו אותת על הקצב הרצחני אותו הוא רוצה להשתית בקבוצה. מחר יזכו השחקנים ליום חופשי וביום שלישי תחזור הקבוצה להתאמן לקראת המשחק מול מכבי חיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully