וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתעת העונה בצרפת חולמת לנצח את ליון

29.10.2006 / 14:29

נאנסי, הקבוצה הקטנה מצפון המדינה שרק עלתה לליגה הראשונה לפני שנתיים, מדהימה את צרפת ואת אירופה, ולא מתכוונת לעצור

לאחר שליון דרסה את שלושת הקבוצות שהוזכרו כמועמדות לקטוע את רצף האליפויות שלה - ליל, סנט אטיין, ובשבוע שעבר מארסיי, נאנסי הקטנה נשארה כתקווה היחידה של צרפת לתת פייט רציני לשחקניו של ז'ראר הוייה בדרך לאליפות שישית ברציפות.

לפני כארבע שנים דישדשה נאנסי בתחתית הליגה השנייה בצרפת, והייתה שקועה בחובות של מיליונים. היום היא מחזיקת גביע הליגה, משחקת בגביע אופ"א, ממוקמת במקום השלישי בליגה הראשונה ונחשבת לאיום הממשי היחיד על האלופה הנצחית ליון. איך קרה המהפך המופלא הזה?

בנובמבר 2002, כשנאנסי ניצבה כחמש נקודות בלבד מעל המקום המוליך לליגה השלישית, מינה נשיא הקבוצה ז'ק רוזלו את פבלו קוראה למאמן הקבוצה. קוראה, שחקן הקבוצה בעבר, היה אז רק בן 34. עם הגעתו הוא ייצב את מצב הקבוצה, והצליח להשאיר אותה בליגה.

בעוד שרוזלו נאבק בקשיים הכלכליים, כאשר לעתים נאלץ אפילו לשלם את משכורות השחקנים מכיסו הפרטי, קוראה התחיל ליצור בקבוצה אווירה ייחודית. המאמן הצעיר נקט בגישות בלתי מקובלות בכדורגל הצרפתי, כשנהג עם שחקניו בפתיחות מלאה, עודד אותם לגשת אליו בכל בעיה ואף ביקש מהם משוב לגבי עבודתו שלו. "זה לא הסגנון שלי ליצור פחד בשחקנים. אלה חבר'ה אינטילגנטים, ואני רוצה להיות קרוב אליהם", הוא אמר.

מסף התהום לאוויר הפסגות

נאנסי המשיכה להשתפר, ואת עונת 04'-03' היא כבר סיימה במקום השישי. בשנה לאחר מכן היא כבר זכתה באליפות הליגה השנייה ועלתה לליגה הבכירה. בעונה שעברה הדהימה נאנסי כשזכתה בגביע הליגה אחר ניצחון בגמר על ניס, והעפילה לגביע אופ"א לראשונה מאז אמצע שנות ה-70, אז שיחק בקבוצה ילד אחד בשם מישל פלאטיני.

למרות מעמדה העולה בכדורגל הצרפתי נמנע רוזלו מלצאת למסע רכש גדול. הוא טען שהוצעו לו בקיץ כמה שמות גדולים, אך הוא סירב. רוזלו התעקש שנאנסי תמשיך להתבסס על הסגל הקיים, שמורכב ברובו משחקני בית. הקבוצה דבקה גם בסגנון המשחק האופייני לה מתחילת ימיו של קוראה, שמורכב משמירת לחץ גם על שחקני הקו האחורי של היריבה, שיטה שהפכה את ההגנה של נאנסי לטובה ביותר עד כה בליגה הצרפתית, עם 5 שערי חובה בלבד ב-10 משחקים.

למרות שההתקפה של הקבוצה היא לא מהפוריות בליגה, קוראה הראה שהוא מסוגל לשחק גם התקפי יותר, למשל במשחק גביע אופ"א מול שאלקה, שבו מחקה נאנסי פיגור של 1:0 מהמשחק הראשון לאחר שעלתה עם ארבעה חלוצים, ניצחה 1:3 ועלתה לשלב הבתים. בליגה הם כאמור כבר במקום השלישי, ועם 9 נקודות פחות מליון ערב המפגש ביניהן, כל צרפת סומכת על נאנסי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully