וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההבטחות של ספאחיה

29.10.2006 / 13:17

"מול מלאגה וויצ'יץ' וביינום לקחו הרבה כדורים, זה לא יהיה הסגנון שלנו. נשחק קבוצתי ולא אחד על אחד". מאמן מכבי עונה למבקרים

בסיום משחק הניצחון מול אוניקאחה מלאגה הרשה לעצמו נוון ספאחיה להשתחרר, לראשונה מזה מספר ימים מתוחים ורוויי דאגה. "מה פשר כל הפרצופים העצובים כאן?", פנה בחיוך לעיתונאים האדישים, בעת שעשה דרכו לבימת המרואיינים בחדר התקשורת. "הלו, תשמחו. ניצחנו".

אמש, לאחר האימון המסכם לקראת משחק הגומלין מול אליצור אשקלון במסגרת שמינית גמר גביע המדינה (הערב, 19:00), סיפר ספאחיה על חששותיו בטרם המשחק מול מלאגה, והסביר מדוע שם לו למטרה לנטרל את המוקש הספרדי בכל דרך. "היה לנו חשוב מאוד לפתוח את העונה כמו שצריך, לכן לפני המשחק היינו מצויים תחת לחץ הגדול", אמר המאמן. "לאף קבוצה באירופה אין מה להפסיד ביד אליהו, כל שכן למלאגה, שהגיעה אחרי פתיחה לא טובה בליגה הספרדית. אם קבוצה כלשהי מנצחת כאן זה אדיר מבחינתה, כשהפסד חוץ למכבי מתקבל בהבנה".

את תפקיד החבלן הראשי גילם וויל ביינום, שזרק 24 פעמים מהשדה. "זו לא בעיה שוויל לקח הרבה זריקות, למרות שהרעיון הוא שהספסל שלנו יתיש את היריבות ויהרוס אותן", מסביר המאמן הקרואטי. "המטרה היא לשחק כדורסל מהיר ובמשחק פתוח יש לוויל אפשרות לקלוע יותר נקודות, אין לי עם זה בעיה. לפעמים הוא יזרוק יותר ולפעמים פחות, אבל אני מבטיח שבכל משחק הוא ימסור בין 4 ל-8 אסיסטים. במשחק הזה היו לו ארבעה", הוא מצהיר.

ספאחיה מודע לליקויים הרבים שנגלו לעיני כל במשחק האחרון, ומספר כי עיקר דאגתו היא באשר למשחק ההגנה. "יש לנו הרבה בעיות, אבל הדבר השלילי ביותר שאני לוקח מהמשחק מול מלאגה זה קודם כל ההגנה. גם בסט-אופנס (ההתקפה במשחק מסודר) היו בעיות. כשאנחנו לוקחים ריבאונדים בהגנה או חוטפים כדורים ויוצאים קדימה, יש הרבה מרווח בהתקפות המתפרצות וזה קל יותר, אבל אנחנו חייבים ללמוד לשחק הרבה יותר מאורגן וממושמע בהתקפה המסודרת, אחרי שאנחנו סופגים סל".

"מעבר לזה", מוסיף ספאחיה, "שיחקנו נהדר בעשר הדקות הראשונות, וככל שהמשחק התקדם ירדנו ברמה. אבל שוב, היה חשוב מאוד שננצח. אני גם רוצה להזכיר שעד היום שיחקנו חמישה-שישה משחקים מול קבוצות אירופאיות והפסדנו רק פעם אחת. גם זה משהו. אנחנו צריכים עוד זמן. אני לא מבקש מהעיתונאים להיות סבלניים, אבל אני עדיין צריך זמן עם השחקנים שלי. אנחנו יודעים מה עלינו לעשות. אני יודע שהרבה אנשים אוהבים את מכבי, שזו קבוצה מעניינת ויבקרו אותה בכל סיטואציה, אבל בסך הכל אני מרגיש אווירה חיובית סביבי ויש לי ולעוזרים שלי את כל הכלים להצליח".

ברבע האחרון ובהארכה ראינו בעיקר פעולות אינדיבידואליות, בניגוד למשחק הקבוצתי שאפיין את מכבי בשנים האחרונות.

"היכולת האישית של וויצ'יץ' וביינום גבוהה וברבע האחרון הם באמת לקחו הרבה כדורים, אבל זה לא יהיה הסגנון שלנו. לא נשחק הרבה 1 על 1. נזיז את הכדור, נמסור, נשחק כדורסל קבוצתי. חוץ מזה, בעונה שעברה וויל סולומון לקח יותר כדורים מאחרים, ואי אפשר לומר שמכבי לא שיחקה קבוצתי".

באשר לרודני ביופורד המאכזב, מסרב המאמן להעביר ביקורת. "נכון שרודני שיחק כמה משחקים רעים, אבל היו לו גם לא מעט משחקים טובים", מסנגר ספאחיה. "כרגע הוא לא בעיה. אם הוא יהיה בעיה, לא תהיה לי בעיה להגיד. הוא לא שיחק הרבה דקות מול מלאגה כי אין לנו זמן לחכות במשחק חשוב עד ששחקן ייכנס לקצב, אבל העונה עוד ארוכה. צריך לתת לו ביטחון וכבר מול אשקלון הוא יעלה בחמישייה. אין לנו יותר מדי זמן. אנחנו צריכים להכניס את כולם לעניינים, וצריכים לעשות את זה באופן מיידי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully