וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רד אאורבך מת

29.10.2006 / 6:58

מי שהיה מאמן, מנכ"ל ונשיא הסלטיקס והיה אחראי לשושלת האליפויות של שנות ה-60, מת בגיל 89. תחתיו זכו הסלטיקס ב-16 אליפויות

רד אאורבך, "האיש עם הסיגר" שהפך את הבוסטון סלטיקס לשושלת הארוכה והמפוארת ביותר בהיסטוריה של ה-NBA, מת הלילה (בין שבת לראשון) בגיל 89. אאורבך, שהיה חולה תקופה ממושכת "נפטר בנסיבות פתאומיות", נמסר בהודעה של הסלטיקס.

אאורבך החל את דרכו באימון כדורסל ב-1946, אז אימן את הוושינגטון קפיטולס. הוא הצטרף לסלטיקס ב-1950, ומונה למאמן השלישי בהיסטוריה של המועדון. הוא שימש גם כמנכ"ל וסגן יו"ר הדירקטוריון של הקבוצה. ב-1957 הצעיד את הסלטיקס לאליפות ראשונה תחת שרביטו, ולאחר מכן יצר מפלצת של שמונה אליפויות רצופות, בין השנים 1959 ל-1966, כשהוא מנתץ שיאים של שושלות מפוארות כמו הניו יורק יאנקיז (בייסבול) והמונטריאול קנדיינס (הוקי קרח).

אאורבך התפרסם בכך שלאחר נצחונות היה מדליק סיגרים ומוצץ אותם על הספסל. לאחר הזכייה השמינית פרש מתפקידו כמאמן, נותר מנכ"ל ומינה את ביל ראסל למאמן הקבוצה. הוא נשאר מנכ"ל הקבוצה עד 1984 (בה זכתה בוסטון באליפות), שימש כנשיא בין 1970 ל-1997 ולאחר הפסקה חזר לכס הנשיאות ב-2001. את האליפות האחרונה תחתיו רשמו הסלטיקס ב-1986, ובסך הכל הביאו 16 טבעות לבוסטון בתקופתו בקבוצה, הישג חסר תקדים.

"לאיש מעולם לא הייתה את אותה השפעה על הכדורסל שהייתה לרד", אמר טומי היינסון, בעבר שחקן הסלטיקס ובהווה פרשן הטלוויזיה למשחקי הקבוצה. הצהרתו המפורסמת של האיש עם הסיגר הייתה "בוסטון סלטיקס היא לא קבוצת כדורסל, היא דרך חיים". הוא היה אחראי להבאתם של ראסל, ג'ון האבליצ'ק, דון נלסון, קווין מקהייל ולארי בירד, לקבוצה שיצרה כל כך הרבה השפעה על ההיסטוריה של הכדורסל האמריקאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully