וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסינה: "שפיני ימשיך להתבדח ואני לנצח"

26.10.2006 / 9:16

המאמן האיטלקי של צסק"א הוא הכבשה השחורה של מכבי. עכשיו, כשגרשון עבר ליוון, הוא ימשיך לנסות לעקוץ אותו - וגם את הצהובים

החלום של פיני גרשון היה לזכות בגביע שלישי ברציפות. הדרך להגשמתו לא היתה רחוקה. רק מכשול אחד, מכשול כלל לא פשוט. אפילו מסובך. לא רק צסק"א מוסקבה עמדה ממול, אלא גם אטורה מסינה. חצי שנה אחרי אותו משחק גמר, התראיין המאמן האיטלקי של הקבוצה הרוסית ל"ספורט הארץ". על כל השאלות ענה הטקטיקן מיד, בשליפה, אבל כשהוא שומע את השם "פיני", לוקח לו כמה שניות כדי לספק תגובה.

"אני חושב שהוא מאמן מצוין", אומר מסינה לאחר כמה רגעי שקט, כאילו שקשה לו לפרגן. "הוא הגיע להישגים, הדרך שלו היא לדאוג שידו תהיה על העליונה. אבל השנה תהיה לו תחרות נחמדה נגד אובראדוביץ', זה יהיה מעניין".

לא עשית שינויים רבים בצסק"א העונה.

"זה נכון. יש לנו שחקנים טובים, אני בוטח בהם. כרגע אנחנו קצת מותשים, בגלל מחנה האימונים, אבל אני מקווה שזה לא יפריע לנו".

הולכים על עוד גביע?

"המטרה היא קודם כל להגיע לפיינל-פור. זה לא נכון להלחיץ את הקבוצה שלי כבר עכשיו ולקבוע מראש שהמטרה היא גביע. מכבי תל אביב עשתה דבר מדהים כשלקחה את הגביע שנתיים ברציפות, זה מאוד קשה להשגה. האווירה אצלנו חיובית, כי לקחנו את היורוליג אחרי כמה שנות יובש. אם נשחק ביחד נהיה קבוצה טובה, וזה הדבר החשוב ביותר. ההנהלה לא לוחצת עלינו. לא תמיד ננצח, אבל נשחק ביחד".

מסינה לא ישכח את הגמר ההוא, נגד פיני. "הייתי מאושר", הוא נזכר, "לא רק שעשינו את זה, אלא ניצחנו קבוצה שלקחה פעמיים ברציפות את היורוליג. זה היה מבחינתי חזון שהתממש, אחרי שהרכבתי בקיץ את הקבוצה. זה היה ניצחון נגד קבוצה חזקה ותחת לחץ של 10,000 אוהדים ביציעים". ומה עם פיני? "הוא תמיד מתבדח על משהו, תמיד יש לו מה להגיד", מוסיף מסינה, "אין לי בעיה עם זה, אני יכול לשחק את המשחק, כל עוד בסוף אני משחק טוב יותר ומנצח".

באחד ממשחקי ההכנה לקראת פתיחת העונה הביסה צסק"א את מכבי, אבל מסינה מסרב להספיד את הקבוצה של נוון ספאחיה. לדעתו, מכבי של לפני שבועיים וחצי לא מייצגת שום דבר. "צריך לתת לה זמן להתגבש", אומר מסינה, "הם לא היו ביחד הרבה זמן, שחקנים עזבו והקבוצה השתנתה. יש שם הרבה שחקנים כישרוניים, הם יהיו מוכנים למשחק הראשון. ברגע שהם יתחברו, תהיה שם קבוצה טובה. צריך לזכור שגם אנחנו לא התחלנו טוב את העונה שעברה, ורק אחר כך התחלנו לנצח".

"מכבי תהיה בעניינים"

מכבי תל אביב מועמדת העונה לפיינל-פור?

"אני עדיין לא יודע איך לענות על השאלה הזאת לגבי הקבוצה שלי, אז איך אני יכול לדעת לגבי מכבי?".

ממי התרשמת בקבוצה של ספאחיה?

"יותם הלפרין וליאור אליהו. שחקנים מצוינים עם בסיס טוב".

השם ספאחיה סוחט לא מעט מחמאות ממסינה. "בזכותו ריטאס היתה אחת ההפתעות ביורוליג בעונה שעברה", אומר האיטלקי. "הוא עשה עבודה טובה בכל מקום שהוא היה. אני מאמין שגם במכבי הוא יעשה את אותו הדבר, למרות ששם יש סוג אחר של לחץ".

המאזן של מסינה מול מכבי מושלם. 9:0 חלק. "זה סיפור ארוך, נדבר על זה בזמן אחר", מנסה מסינה להתחמק מכל שאלה על הסוד שלו. ובכל זאת, הוא בהחלט לא פוסל אפשרות שאיפשהו בנקודת זמן בעתיד הוא ינחת ביד אליהו, מקום שהוא די אוהב ("תמיד זו חוויה לשחק שם, האווירה מדהימה"). לא מסרבים למכבי, הוא טוען, אבל מדגיש שהכל תלוי בכך "שלא אהיה תחת התחייבות כלשהי". הוא גם מדגיש שמעולם לא התבטא בגנות הרעיון לאמן את מכבי.

ומה עם האן.בי.אי?

"עכשיו בטוח לא. אם תגיע הצעה בעתיד, אחשוב על זה".

מה אתה שואף להשיג מבחינה מקצועית?

"זכיתי כבר שלוש פעמים ביורוליג. ארצה לזכות עוד פעם אחת בתואר הזה לפני שאפרוש, כי היורוליג היא התחרות הטובה ביותר באירופה".

מסינה, כפי שעולה מדבריו האחרונים, עדיין מחזיק מאיכות היורוליג, "למרות שהיו כמה שחקנים שעזבו לאן.בי.אי". במקומם, הוא אומר, יגיעו כישרונות אחרים. מסינה לא אוהב את הבריחה הזאת לאמריקה בגיל צעיר מדי, לדעתו. "אני בטוח שהאן.בי.אי והיורוליג יגיעו להסכם בקשר לזה", הוא אומר.

הפערים בין האן.בי.אי לאירופה מצטמצמים?

"אנחנו קרובים יותר מאי פעם לאן.בי.אי, אפשר היה לראות את זה גם בטורניר האחרון, שבו קבוצות מאירופה ניצחו קבוצות אן.בי.אי. אבל עדיין, כמובן, יש הבדל גדול בין קבוצות שנמצאות בטופ האירופי לבין הטובות ביותר באן.בי.אי. שם יותר מהירים וחזקים".

מי יהיו הקבוצות החזקות ביורוליג העונה?

"אולימפיאקוס ופנאתינייקוס הן קבוצות מאוד חזקות וטובות. אני מאמין שגם מכבי תהיה בעניינים. גם לטאו ויטוריה, ברצלונה ופילזן יש צ'אנס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully