וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זרים במבחן

דורון קרמר

26.10.2006 / 8:29

ביופורד בהשוואה בלתי נמנעת לפארקר, ליסאייטיס אסור לקחת זריקות גרועות, פיליקס זכה בלוטו. וספאחיה? זכרו את דאמיקו

1. החששות של אוהדי מכבי ת"א מהבליינד דייט עם קבוצתם החדשה הערב ביד אליהו מתקבלים בהבנה, אבל הסקרנות לגבי הכדורסל שישחק נוון ספאחיה עם חבורתו חזקה לא פחות. דומה שהמשחק מול מלאגה יהיה הצהרת כוונות בשאלה איזו החלטה אסטרטגית קיבל ספאחיה: האם הוא ממשיך לשחק את הכדורסל שמכבי הכתיבה ליבשת בשנים האחרונות, כשביופורד, ביינום ופיליקס מתפקדים על תקן פארקר, שאראס ובאסטון; או הולך על הכדורסל שניצח את מכבי בעונה שעברה, עם טונות של אינטליגנציה ומאסה מול גרמים של אגו, כפי שהציג בריטאס וילנה. לפי בחירת השחקנים נראה שספאחיה מקווה כי מה שהיה בשנים האחרונות במכבי, הלוואי שיהיה. דבר אחד בטוח: אם היה ביכולתו לצרף שחקן לסגל - כן, גם במקומו של מר "אולי/לא בטוח/תבוא מחר שחקן האן.בי.אי" יותם הלפרין - זה ודאי היה השאראס שלו, שנקרא רוברט שטלמהארס.

2. בכל מקרה, בהתקפה עומדת, הקבוצה של ספאחיה מחויבת למשחק פיק אנד רול אולטימטיבי. בשנים האחרונות הפיק אנד רול השתלט כמעט טוטאלית על המשחק המסודר בכדורסל האירופי. גרשון אפילו עשה פיק אנד רול בלואו פוסט עם פארקר ו-וויצ'יץ'. עכשיו נצטרך לראות מה רמת קבלת ההחלטות של וויל ביינום במהלך הזה. מהמעט שראינו אפשר לומר שביינום יוכל לצבור ממנו נקודות, אבל את זה עשה גם וויל סולומון ולפעמים הנזק עלה על התועלת. השאלה היא אם ביינום יפעיל את שאר הקבוצה באופציות שייפתחו לו אחרי שיחליט לחדור וכשתבוא עזרה, או אפילו במקרה שיעשו עליו שמירה כפולה כשייצא מהחסימה.

אבל פיק אנד רול אינו רק תפקידו של הרכז. אחת המעלות של פארקר - ורודני ביופורד, מה לעשות, יצטרך לחיות בשנה הקרובה לפחות עם ההשוואה הבלתי נמנעת - היתה יכולת המסירה שלו, או הקליעה מהמקום אחרי שיצא מהחסימה של הגבוה. אם ביופורד יתגלה ככלי יעיל בעניין הזה, המשחק העומד של מכבי יקבל יתרון גדול. אם נפלט לכם מהפה איזה מסופקתני קטן, אנא הצטרפו לעשרות אלפי חברי המועדון.

3. האלמנט המשמעותי הנוסף בכדורסל של מכבי היה משחק בקצב מהיר המנסה להגיע לזריקה טובה בשמונה השניות הראשונות של ההתקפה. אם אכן ספאחיה החליט ללכת על העניין הזה, הוא צריך לוודא שביופורד ויסאייטיס לא יקחו זריקות גרועות רק בגלל שיש להם תירוץ לכך.

4. אם הוא לא גילה את זה עד עכשיו, אולי זאת ההזדמנות לספר לנואל פיליקס שהוא זכה בלוטו. שחקן פנים לא יכול לבקש לשחק ליד גבוה טוב יותר מניקולה וויצ'יץ'. יכולת הקליעה של וויצ'יץ' פותחת את הרחבה לבידוד של פיליקס (וארנולד), ויכולת המסירה שלו נותנת מימד חדש לצמד המלים קרש-סל. כל מה שפיליקס יצטרך לעשות זה להיות מוכן, לנוע, ובתור מס לחפות ולעזור לפעמים לוויצ'יץ' בריבאונד. אם הוא לא מאמין, שישאל את באסטון.

5. האם נוון ספאחיה מודע למה שעשו כאן לאוסי ארדילס בשבועות האחרונים? ולפניו לריצ'ארד נילסן? ולטד אוואנס? ולמיליינקו מיחיץ'? ולרודי דאמיקו?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully