וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חורף קר בהיכל

26.10.2006 / 8:17

קבוצות גדולות אפשר להריח כבר בקיץ, וזו של מכבי מודל 2006/07 לא תהיה אחת כזו. ספאחיה מאמן מצוין, אבל כבר עשה שגיאות

קבוצות גדולות אפשר להריח כבר בקיץ. אי אפשר היה לטעות, למשל, בקבוצה שנבנתה במכבי תל אביב לקראת עונת 1999/2000. אחרי חודשים שבהם דיברו כולם על עזיבתו של עודד קטש, החלו הגעגועים להתפוגג ברגע שאריאל מקדונלד קפץ על כדור אבוד. גם הקבוצה הגדולה השנייה של מכבי במילניום הנוכחי, זו של שאראס ופארקר, מילאה את ההיכל בכריזמה מהשנייה הראשונה.

רק שהקבוצה הנוכחית של המועדון מזכירה יותר את החבורה הדהויה שאסף דייויד בלאט בעונת 2002/3: וויל ביינום בתפקיד בנו אודריך, הרכז חסר הניסיון; רודני ביופורד במשבצת של קווינסי לואיס, הרכש האדיש; והזר נוון ספאחיה על הקווים במקום העולה החדש בלאט, שתמיד זכה כאן ליחס של זר, כשמעל שניהם מרחף צלו הדובוני והנערץ של קודמם בתפקיד, פיני גרשון. הקבוצה ההיא של בלאט, כזכור, לא עלתה לפיינל פור. זו של ספאחיה לא העניקה לנו בינתיים שום סיבה לחשוב שגורלה יהיה שונה.

תטענו בוודאי: מכבי הפסידה בחמשת משחקי ההכנה האחרונים רק משום שהתמודדה מול קבוצות אן.בי.אי ומול אלופת אירופה. אמת, וזהו החיסרון השני של ההכנה המוזרה של מכבי, מעבר לריבוי הנסיעות: בגללה פעמוני האזעקה לא מתחילים לצלצל כבר עכשיו, בקרב ראשי המועדון ומאמנו. מפני שגם מול קבוצות אן.בי.אי אין סיבה לחטוף כל כך הרבה דאנקים, מבלי שאיש טורח לחזור להגנה. משום שגם אם ההפסדים מובנים, הם חושפים שמכבי הורכבה מחבורה של שחקנים חד מימדיים, שיודעים רק לקלוע מבחוץ (יסאייטיס, ביופורד) או כאלה שמסוגלים רק לחדור (ביינום, אליהו), ושכולם, כמעט בלי יוצא מהכלל, לא שומרים. ומעל הכל, בניגוד לכל קבוצה גדולה של מכבי ת"א בעבר, לקבוצה הזאת אין טיפת כריזמה או מנהיגות. המיועדים להנהגה - דריק שארפ, טל בורשטיין וניקולה וויצ'יץ' - אינם בנויים לכך. הראשון לא ממלא תפקיד מרכזי, השני פצוע והשלישי נראה מותש כבר באוקטובר.

את החצים על בניית הקבוצה סופג כבר עכשיו ספאחיה. קל לחבוט בזר, שתופס מקומות עבודה למאמנים ישראלים ואינו יושב בבתי קפה עם עיתונאים. חשוב להבהיר: מכבי בחרה במאמן ראוי, שהרשים בכל מפגש שלו עם קבוצה ישראלית בעבר. העניין הוא שכמו כל אדם, גם מאמנים טועים, אך האגו (והעובדה שכל טעות עולה מאות אלפי דולרים) מונעים מהם להודות בשגיאות. גם בלאט שגה בעונה ההיא בבחירת השחקנים, והתעקש לדבוק בהם עד סיומה. אם ספאחיה ינהג כמוהו, צפוי בהיכל חורף צונן במיוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully