וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הדרבי חשוב מהמשחק בגביע אופ"א"

דוד מרואני ויניב קובוביץ'

26.10.2006 / 12:13

טל חן מהפועל ת"א מתרגש מהדרבי, שום פחות ("הייתי באחד הדרבים הכי חמים באירופה"). יוליץ' איחר לאימון, אלי כהן מחפש מומנטום

מעט לפני המפגש מול הפועל תל אביב, ולמרות שמימיו לא הפסיד בדרבי (בצד האדום), אלי כהן מנסה לצנן את ההתלהבות. "להפועל עדיין יש יתרון עלינו. הם בתקופה טובה, והם רצים גם באירופה", מסביר מאמן מכבי תל אביב, "אני מקווה שנהיה טובים, שנשחק כדורגל טוב וננצח. זה דרבי ראשון שלי עם מכבי ואני רוצה להתחיל ברגל ימין. אני רוצה לשחזר במכבי את המסורת שלי עם הפועל בדרבים".

"זה לא משחק רגיל. אנו מרגישים את האווירה, המתח והרצינות", מפרט כהן, "לאט לאט זה יילך ויגבר. בשביל לנצח נצטרך לבוא יותר רגועים מהפועל".

לפני האימון כינס כהן את שחקניו לאסיפה, במהלכה הקרין בפניהם קטעים מהניצחון 0:4 על בני יהודה בשבת האחרונה. "תראו איזה כיף זה, כשמשחקים נכון אז גם הכדורגל נראה יפה", הוא אמר, "אני רוצה שתשחקו ככה גם ביום ראשון".

משה מישאלוב הוסיף: "כל אחד יודע מה המשמעות של הדרבי. אנחנו רוצים לצאת לדרך חדשה, ואני מאמין שגם נצליח".

אלי כהן מתכוון לשמור על ההרכב שפתח בשבת, ושוב ישאיר בחוץ את ג'ובאני רוסו ויוסי שבחון. סימן השאלה היחיד בהרכב היא בעמדת הקשר האחורי, כשליאור ג'אן עשוי לתפוס את מקומו של איוון ראזיץ' המאכזב.

מכבי ת"א הגישה תלונה בשמו של הבעלים [[לוני הרציקוביץ']] למנכ"ל ההתאחדות, ליועץ המשפטי ולתובע ההתאחדות על התבטאויותיו של עמוס לוזון בסיום המשחק בין הקבוצה למכבי פ"ת. הרציקוביץ' טוען כי לוזון עבר על התקנון המשפטי של ההתאחדות ודורש שיינקטו נגדו הליכים משפטיים.

לי בוץ, מערכת וואלה!, מוסיפה כי לוני הרציקוביץ' ביטל את הסכם האימוץ עם חברת טי גלאס, שהיתה אמורה להיות מופיעה על חולצות שחקני מכבי ת"א. ככל הנראה, הבוס של מכבי ת"א לא היה מרוצה מהסכום הנמוך אותו היתה אמורה טי גלאס לשלם. ייתכן כי הרציקוביץ' בונה על ניצחון בדרבי, שיעלה מחדש את ערך המותג שלו.

"קשה להראות לי משהו שלא ראיתי"

"הייתי באחד הדרבים הכי חמים באירופה. ביוון הדרבי מתחיל הרבה לפני המשחק, אם זה בתקשורת ואם זה אצל האוהדים", נזכר [[יצחק שום]], "בשבע בבוקר של יום המשחק כבר מרגישים את המשחק וכולם מתכוננים".

כן, יצחק שום מתגעגע לדרבי של אתונה. "כשפנאתינייקוס אירחה את הדרבי, הקהל של אולימפיאקוס בכלל לא הורשה להיכנס לאיצטדיון ולכן האוהדים של הקבוצה האורחת היו מחכים מאות מטרים מהאיצטדיון עד לסיום המשחק ואז היתה מתחילה שם אלימות בין שתי קבוצות האוהדים. למרות שלא הייתי פה בדרבי, יהיה קשה להראות לי דברים שעוד לא ראיתי".

שום מוכן להכל ומאמין שהיכולת החלשה שהציגה הפועל תל אביב בניצחון 0:2 על הפועל פ"ת לא תשליך על הדרבי. "לכל משחק יש את הדינמיקה שלו ובמיוחד כשמדובר בדרבי". המאמן עדיין מתלבט האם להמשיך להעניק קרדיט לגיל ורמוט או להחליפו באיוון יוליץ' ולחזור לשחק עם שני חלוצים בחוד ההתקפה. "כל הדיבורים על חילופים אפשריים או אכזבה שלי משחקן כזה או אחר הם רק דיבורים בתקשורת". יוסי אבוקסיס, שצפוי להיות כשיר למשחק, ינסה היום לערוך אימון מלא עם הקבוצה, לראשונה מאז הפציעה.

נכון להבוקר נותרו כ-2,000 כרטיסים למשחק. אוהדי הקבוצה מתכוונים להגיע ביום שבת לאימון המסכם של האדומים ולדרבן את השחקנים. כרגיל לפני דרבי, כבר אתמול רוססו בוולפסון כתובות נאצה נגד הפועל. המשטרה תיערך כמובן בכוחות מתוגברים ובימים האחרונים אף נעשו מספר שיחות עם אוהדים בולטים על מנת לנסות ולהרגיע את האווירה.

ויקטור הורניק מסלובקיה ישפוט את משחקה של הפועל נגד ראפיד בוקרשט בגביע אופ"א.

אימון אישי לאבוקסיס (לי בוץ, מערכת וואלה!)

בהפועל ת"א חזרו הבוקר (חמישי) להכנות לקראת הדרבי ביום ראשון, לאחר שאתמול נהנו השחקנים מיום חופש. יוסי אבוקסיס נעדר מהאימון לאחר שנקרא להעיד בבית משפט, אך לא הסכים לוותר על אימון לקראת המשחק החשוב מול מכבי ת"א ויערוך אימון אישי עם מאמן הכושר, רון ציבלין, בשעות אחר הצהריים.

איבן יוליץ', שצפוי לשבת על הספסל גם במשחק הקרוב, איחר לאימון הבוקר במספר דקות ובקבוצה טרם החליטו אם ייקנס על כך. באימון עצמו תרגל המאמן יצחק שום משחקונים בין ההרכב הראשון לשני, במהלכם דרש מהשחקנים לגלות יותר התלהבות. יקיר לוסקי, שנפצע בקרסול באחד המשחקונים מכניסה של סלים טועמה, פונה בסיום האימון לבית החולים, שם התברר כי הוא סובל מפגיעה גבולית בין נקע לשבר בעצם השוקית. רגלו של הקשר הצעיר גובסה עד ליום שני, אז אמור לוסקי לעבור בדיקות נוספות לאחריהן יוחלט על המשך הטיפול.

"אני עדיין לא יודע לכמה זמן אושבת", אמר לוסקי לאתר וואלה! ספורט. "אני עם גבס וביום שני אעבור צילומים נוספים שייקבעו מה מצבי. אני מקווה לחזור כמה שיותר מהר".

הצוות המקצועי של הפועל ת"א בחן באימון מערכת מיוחדת שבודקת בזמן אמת את מאמץ השחקנים.

"הדרבי חשוב לנו יותר מהמשחק בגביע אופ"א, גם מכיוון שהמשחק קרוב יותר וגם כי יש משחק אחד שחשוב במיוחד לאוהדים וזה הדרבי", אמר היום בלם הפועל, טל חן. "המאזן שלי בדרבים עד כה הוא חיובי, ואשמח אם יישאר כך גם אחרי המשחק הזה. בשנים האחרונות ידנו על העליונה בדרבים ולצערם של אנשי מכבי הם לא יצליחו להרדים אותנו. אנחנו מספיק ערניים ויודעים מה מוטל על כתפינו. העובדה שבמכבי משדרים שאין אווירה של דרבי לא אומרת כלום. הדרבי הזה חשוב להם, אולי החשוב ביותר שלהם בשנים האחרונות".

"בדרבי אין פייבוריטים", הוסיף הבלם. "כל מי שחווה יודע את זה. נבוא למשחק בשביל לעשות את המקסימום, בראש ובראשונה בשביל הקהל שלנו. אני מקווה שביום ראשון נציג יכולת טובה, שראויה לקבוצה כמו הפועל ת"א. המטרה שלנו היא לשחק טוב וליהנות, כדי שנוכל להגיע בראש נקי למשחק באופ"א".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully