וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניסאספור משנה סדרי עולם בטורקיה

27.10.2006 / 14:31

עד לפני שנתיים היא הייתה בליגה השנייה, כעת עם כישרונות אלמונים, זרים נהדרים ומאמן מבריק היא הפתעה ענקית, תכירו את מניסאספור

למרות הפסדה במחזור האחרון 3:2 לסיבאספור משער ניצחון של פיני בלילי, מניסאספור עדיין מוליכה את הליגה הטורקית בפער של שלוש נקודות. מניסאספור היא ההפתעה הגדולה ביותר באירופה ובטורקיה השנה, לפני פנרבחצ'ה, גלטאסראיי ובשיקטאש, שמושלות באופן קבוע בליגה הטורקית. ביום ראשון תפגוש מניסאספור את פנרבחצ'ה, האימפריה הענקית וסגנית האלופה, כדי להוכיח שאחת ההפתעות המדהימות של הכדורגל העולמי בשנים האחרונות, עשויה מחומרים אמיתיים.

הסיפור מאחורי מניסאספור לא פחות מרתק מההצלחה של על הדשא. הקבוצה הוקמה תחילה תחת השם סאקריספור, ובשנת 1965 הוחלף שם הקבוצה למניסאספור. אחרי שנים של משחק בליגה השלישית והרביעית, הצטרף לפני חמש שנים ספונסר חדש לקבוצה, והיא התחילה בדרכה לצמרת.

תשומת הלב הארצית הראשונה לה זכתה הקבוצה הגיע כשמוסטפה דניזלי, מאמן נבחרת טורקיה לשעבר, חתם בקבוצה בשנת 2003, כשהיא עוד הייתה בליגה השנייה. דניזלי לא הצליח להעלות את מניסאספור לליגה הראשונה ופוטר, אך בעונה שלאחר מכן השיגה הקבוצה את העלייה המיוחלת, וכעבור חודשיים בלבד בליגה הראשונה מינתה מאמן נוסף עם עבר בנבחרת הטורקית, ארסון יאנאל.

מהפכת יאנאל

"אקח את מניסאספור ואשנה את פניה לחלוטין", אמר יאנאל כשהגיע לקבוצה, "הקבוצה תתפרסם ככזו שמשחקת כדורגל התקפי ואטרקטיבי. ב-5 השנים הקרובות ננסה להביא את הקבוצה להאבק על האליפות ולהגיע להישגים יפים באירופה".

בעונתו הראשונה של יאנאל סיימה מניסאספור במקום ה-12 בלבד, ולקראת העונה הנוכחית הוא החליט לשנות לחלוטין את פני הקבוצה שוב. יאנאל נחשב למאמין גדול בכדורגל פתוח והתקפי, והוא יצא לחפש שחקנים שיתאימו לשיטה שלו. לצורך כך הוא שלח את הסקאוטרים של הקבוצה לחפש כשרונות מקומיים בליגות הנמוכות, ומילא את הסגל שלו בילדים בעלי פוטנציאל ורצון להוכיח.

השיטה של יאנאל עבדה מעל לכל הציפיות. את העונה פתחה מניסא עם 3 משחקים מול 3 מ-4 הקבוצות היחידות שזכו אי פעם באליפות טורקיה, בשיקטאש, טרבזונספור וגלאטסראיי. היא יצאה משם עם ניצחון ושתי תוצאות תיקו ומאז רק ניצחה, עד ההפסד לבלילים. חודש ספטמבר היה טוב במיוחד עבור הקבוצה, שניצחה בארבעת משחקיה, כבשה 17 שערים וספגה 1.

בידיים של הזרים

במניסאספור משחק לוקאס זלנקה הצ'כי. זלנקה נחשב לאחד מהקשרים עושי המשחק הטובים בצ'כיה בצעירותו, והיה בורג חשוב בנבחרת עד גיל 21 שסיימה כסגנית אלופת אירופה ב-2000 וכעבור שנתיים זכתה בה.

בנוסף, זלנקה זכה בתואר כדורגלן העונה בליגת הנוער של צ'כיה ב-1997, כששיחק בספרטה פראג. אנדרלכט הבלגית שמה עליו עין ורכשה אותו, אך השאילה אותו לווסטרלו כדי שישתפשף. למרות זאת, העלייה של הקשר המוכשר נעצרה ולמרות שכרטיסו היה שייך לאנדרלכט, הוא לא שיחק בה וכעבור שנתיים נמכר בחזרה לספרטה פראג. בקיץ האחרון הגיע לטורקיה.

שני כוכבים נוספים של הקבוצה הם רפאל מריאנו הברזילאי, שכבש כבר 7 שערים בקמפיין הנוכחי וחלוץ נבחרת סלובקיה, פיליפ הולוסקו, שהגיע לקבוצה לפני שנתיים מסלובן ליברץ והיה שותף לעלייה שלה לליגה הראשונה.

ביום ראשון, כאמור, תגיע ההפתעה של טורקיה למשחק העונה נגד השנייה פנרבחצ'ה. אם חניכיו של יאנאל יוציאו גם מהמפגש הזה 3 נקודות, הם כבר לא יהיו רק הפתעת העונה, אלא גם מועמדים רציניים לאליפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully