וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הג'וליאן של מלמיליאן

טביב זליקוביץ'

25.10.2006 / 8:14

לפני שנה הוא שיחק בבונדסליגה מול באיירן מינכן, היום הוא בהכח עמידר רמת גן. מה גרם לג'וליאן ריינהארד להגיע לוינטר?

ג'וליאן ריינהארד רוצה לשחק במנצ'סטר יונייטד. לכל אחד יש חלום, אז גם לו מותר, לא? ריינהארד רק בן 23, ושלשום ערך השוער הגרמני של הכח עמידר רמת גן את הופעת הבכורה שלו בליגת העל. ועדיין, הוא מלא אמביציות ומבין בדיוק לאן הגיע ומה זה אומר על הקריירה שלו: "אני אגיע למנצ'סטר יונייטד כשישראל תזכה בגביע העולם".

מה גורם לשוער מהבונדסליגה להגיע לליגה הישראלית? התשובה פשוטה מאוד - הרצון שלו לשחק כדורגל. אחרי חמש שנים על הספסל של פרייבורג הצנועה לריינארד, ששימש כשוער השלישי של המועדון שירד לליגה השנייה בגרמניה, נמאס והוא עזב לווינטר. בקריירה הקצרה שלו הוא פתח ב-11 משחקים של קבוצתו ואפילו הציג יכולת טובה מול באיירן מינכן אבל כמו כל שוער מחליף גם ריינארד ידע שעם שובו של השוער הראשון הוא ישוב אל מקומו על הספסל.

"היה קצת מתסכל בתקופה האחרונה בפרייבורג, נזכר ריינהארד, "התאמנתי קשה והרגשתי שאני כל הזמן, אבל זה לא הגיע לעיניו של המאמן. לא קיבלתי את הפידבק שציפיתי לו, אבל ככה זה בכדורגל".

לא יכול לשבת על הספסל

ריינהארד נולד על גדות נהר הריין בקנטון שפהאוזן, המחוז הצפוני ביותר של שווייץ. כשהוריו חזרו לגרמניה, הצטרף השוער הצעיר לפ.צ. קונסטאנץ, המשיך לנוער של פרייבורג ומשם הגיע עד לספסל של הקבוצה הבוגרת. "לא יכולתי יותר לשבת על הספסל. היה לי ברור שבגרמניה יהיה לי קשה למצוא קבוצה שאוכל לשחק בה, בטח שלא בליגה הראשונה. יש רק 18 משרות של שוער ראשון ולא נראה לי שהייתי מקבל אחת כזאת", מסביר הגרמני הראשון של ליגת העל הישראלית.

אז הוא החליט לנדוד. אבל זה לא היה כל כך קל, כי ריינהארד היה משוכנע שהסוכן שלו לא ממש מתאמץ למצוא לו קבוצה. אנשים שהכירו את הוריו של השוער שידכו אותו עם משה אוחיון, המשחק כיום בשווייץ. "דיברתי עם סוכן המקורב לאוחיון והוא סיפר לי על ישראל. התייעצתי גם עם מיכאל אניצ'יץ', שמשחק היום בפיירבורג ושיחק בעבר בהפועל חיפה, והוא אמר לי שהתקופה שלו בחיפה היתה הכי טובה בקריירה שלו. אני חייב להגיד שהוא היה מאוד משכנע".

שבוע של אימונים ומשחק אחד בגביע הטוטו הספיקו ל[[אורי מלמיליאן]] להחליט שריינהארד הוא המחליף הראוי לניר רחמין, שגמר את העונה. "יכולתי להישאר בגרמניה ולהמשיך לשבת על הספסל של פרייבורג או אולי למצוא מקום כשוער ראשון בליגה השלישית, אבל אני רוצה לשחק. אני רואה במעבר שלי להכח כהתקדמות. אם אמשיך לשבת על הספסל ולא אשחק אז אף אחד לא יראה אותי לעולם וככה אין לי סיכוי להגיע למועדון גדול", מסביר ריינהארד בהגיון גרמני משכנע את הסיטואציה.

"אני מאוד מרוצה בהכח. האווירה בישראל מאוד חמה ואנשים כל הזמן מנסים לעזור", הוא מספר על ההתאקלמות בישראל ואפילו מפתיע, "נדהמתי לגלות שמאמן השוערים של הכח, שמעון מועלם, מעביר אימונים דומים לאלה שעברתי בגרמניה ואפילו ברמה גבוהה יותר. אני בטוח שאני אתקדם פה וכשאסתכל אחורה על התקופה הזאת, אני אצטרך להודות לאורי ושמעון על מה שהעניקו לי".

אז מה אם אני גרמני

על הדרכון הגרמני ריינהארד לא ממש מעוניין לדבר. "באתי להתעסק בכדורגל ולא בפוליטיקה או בהיסטוריה. אנשים כאן קיבלו אותי יפה ואף אחד לא אמר כלום על זה שאני מגרמניה. להפך, אנשים רק התעניינו בחיוב", הוא מרגיע, "לא שמעתי אף מלה שלילית על ארץ הולדתי. אם למישהו יש בעיה איתי, הוא צריך לפתור אותה עם עצמו כי לי לא מפריע שאני מגרמניה ובטח לא מפריע לי שאני בישראל. להפך".

זה השבוע השלישי שלו בישראל ואת רוב הזמן בינתיים חילק ריינהארד בין ביתו באזור ומגרש האימונים של הכח. "אני רוצה לנסוע לבקר בירושלים, כי שמעתי שהיא אחת הערים היפות בעולם. אני אבקש מדן (רומן) שייקח אותי לטיול, כי הסבירו לי שהוא גר שם ואני צריך מדריך טוב שיסביר לי על המקומות החשובים שם".

כבר במשחק הבכורה שלו בליגה הוא היה שותף לאחת מהפתעות העונה. את ה-3:3 עם מכבי חיפה הוא יזכור בעיקר בזכות המספרת של אלן מסודי, "השער הכי יפה שחטפתי בחיים". ריינארד צעיר ונחוש במיוחד. ייתכן מאוד שהוא יהיה הוינסנט אניימה החדש של ליגת העל ומי יודע, אולי יום אחד הוא גם ילבש את אפודת השוער של מנצ'סטר יונייטד ויסביר לכולם שהוא ממש לא מופתע שדווקא באותה שנה נבחרת ישראל זכתה בגביע העולם.

עד שהוא פגש את באיירן מינכן (אלון זנדר, גרמניה)

בתחילת 2004 הוקפץ ג'וליאן ריינהארד לקבוצה הבוגרת של פרייבורג וכבר בעונתו הראשונה שיחק תשעה משחקים בהרכב הפותח, בעקבות פציעתו של השוער האגדי של המועדון, ריצ'ארד גולץ.

בפברואר 2005 ספג גולץ כרטיס אדום ודווקא ריינהארד, שהיה אז השוער השלישי, הועדף בין הקורות במשחק הליגה מול באיירן מינכן. למרות ההפסד 0:1 ריינארד הציג יכולת טובה והתקשורת התמלאה במחמאות לשוער בן ה-21. "הוא היה רגוע ושקט והפגין ביטחון בין הקורות", כתב הקיקר.

היכולת הטובה העלתה את רף הציפיות ממנו ובמועדון החלו לבנות עליו כשוער הראשון עם פרישתו של גולץ הוותיק, אולם ארבעה ימים לאחר מכן פגש ריינארד שוב את באיירן מינכן, הפעם בגביע. השוער הצעיר התקשה לשחזר את היכולת וחטף שבעה שערים (פיזארו כבש רביעייה, מקאיי השכיב אותו בדרך לשער ואפילו באלאק חגג על הגב שלו). ריינהארד קיבל בתקשורת הגרמנית את הציון 6 (הנמוך ביותר שאפשר לקבל) ועבר טראומה ממנה לא התאושש.

כעבור עונה הביא המאמן פולקר פינקה את השוער אוליבר וואלקה, שנתפס בעבר משתמש במריחואנה ונזרק מהנבחרת הצעירה ומוורדר ברמן. אחרי עונה כשוער השלישי, עם הופעות בליגה הרביעית, החליט ריינהארד שנמאס לו מהספסל והחליט לעזוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully