וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לפחות יצרנו דרמה בליגה"

רומן רוזנבלט

24.10.2006 / 23:37

אייל משומר ומכבי חיפה מנסים להתנחם אחרי האכזבה מול הכח, אך בקבוצה מודים: "יש לנו בעיה מנטלית". לוי: "הביקורת עלינו מוצדקת"

מכבי חיפה תחזור מחר (רביעי) לאימונים סדירים כהכנה לקראת מכבי הרצליה, שלפתע הפך עבורה למשחק מפתח. האלופה צפויה להתמודד עם עוד מבחן לאופי ולמנטליות שלה, שכן על הנייר, ממש כמו במשחק מול הכח רמת גן, המשחק מול הרצליה הוא מפגש של דוד מול גולית. הבעיה אצל הירוקים לאחרונה, ממש כמו במקרא, היא שהחלש גובר על החזק.

כשהאצבעות (והיו אמש הרבה) המאשימות מופנות לעבר המחליפים, בחיפה טוענים כי לא זו הבעיה שבגינה לאחר חמישה משחקי ליגה לקבוצה יש 7 נקודות. את האכזבה מהתצוגה אמש החליפה היום הבנה כי דברים צריכים להשתנות כדי שחיפה תיאבק גם השנה על תואר האליפות. על המופע של מיסטר הייד וד"ר ג'ייקל מאמש מסביר אייל משומר, שהיה אחד המצטיינים במשחק למרות השפעת שממנה הוא עדיין סובל: "שחקן כדורגל צריך לדעת לעשות את הסוויץ' ברגעים הנכונים תוך כדי משחק, מה שיכול להיות הסבר למחצית השנייה מול הכח רמת גן.דיברנו ועודדנו האחד את השני במחצית, אמרנו שנעלה בטירוף. אין הסבר ליכולת במחצית הראשונה, אולי הלכנו לטייל".

"לגבי היחס לקבוצות כמו הכח", המשיך משומר, "אני יכול להגיד בשם עצמי, ואני מקווה שכך מרגישים גם האחרים בקבוצה - אני מגיע לכל משחק מוכן באותה צורה. פשוט לא הלך לנו. אולי הייתה עייפות מסוימת מכמות המשחקים לאחרונה, אבל זה כבר מזמן לא תירוץ ליכולת כזו. עברנו את השנים האלו בהן משחקים באירופה היו תירוץ ליכולת בליגה. מצד שני, יצרנו השנה דרמה מסוימת בליגה, ואני מקווה שמבחינתנו תהיה לה הפי אנד".

"זה כדורגל, הכל יכול לקרות"

שחקן אחר בקבוצה התייחס לטענות על הזלזול של חיפה ביריבותיה בליגה הישראלית: "מי שטוען שאנחנו באים למשחקים כמו מול הכח בזלזול, לא מבין בכדורגל. זה משחק לא צפוי שהכל יכול לקרות בו. אם היינו מזלזלים לא היינו חוזרים מפיגור 2:0 ל-2:3. אנחנו מקצוענים וברור שאנחנו רוצים לנצח בכל משחק, אם זה אוקזר או הכח רמת גן. יכול להיות שעומס המשחקים השפיע על חלק מהשחקנים, אבל יש לנו מחליפים טובים, שחקנים כמו רפאלוב ומליקסון שצריכים לעשות גם הם את העבודה. בשביל זה יש סגל רחב בחיפה, כדי להתמודד עם כל המטרות שיש לקבוצה במהלך העונה. בכל מקרה, יש עוד הרבה זמן, ולהגיד אחרי חמישה מחזורים שחיפה איחרה את הרכבת יהיה טמטום".

בנוגע לסגל הרחב אומר היום גורם בקבוצה: "כמה שיורדים על המחליפים מתחילת העונה, אנשים שוכחים באילו שחקנים מדובר. מאור מליקסון או שלומי ארבייטמן הם לא עוד שחקנים, אלא שחקנים טובים מאוד, וחיים מגרלשוילי נתן עונה מצוינת לפני שנתיים. יכול להיות שכדי להשתפר ולקבל יותר ביטחון הם יצטרכו להשתפשף יותר בהרכב, לקבל עוד דקות משחק שעמן יבוא גם הביטחון, כי היכולת ישנה אצל השחקנים ש'איכזבו' עד עתה".

את הסיבה העיקרית לפתיחה הצולעת של חיפה בליגה מספק שחקן נוסף: "ברור שיש הבדל מבחינת רמת המוטיבציה כשאתה משחק מול אוקזר בבלומפילד מפוצץ בקהל, וכשאתה משחק מול הכח רמת גן בליגה. אבל זה לא צריך להיות תירוץ. למרות שאי אפשר לבוא באותה רמת מוטיבציה, שחקנים צריכים לבוא ברמת ריכוז גבוהה מאוד בכל משחק ולאזן בכך את העניין, כך שלא מדובר בזלזול מודע ביריבה. כרגע זו כנראה הבעיה, בעיה ביכולת המנטלית בגישה למשחקים בליגה. עד עתה קיבלנו יותר ממכה אחת, והשינוי יבוא ברגע שלשחקנים בקבוצה יירד האסימון שלאירופה אנחנו נגיע רק דרך הליגה ולא דרך אירופה, אחרת נפספס את שתי הציפורים, גם האליפות וגם את המשחקים באירופה".

לוי: "אנחנו לא מצליחים לשמור על רצף"

אחרי הביקורות שמוטחות עליו בתקופה האחרונה והתיקו המאכזב מול הכח, המאמן רוני לוי אינו מתכוון לברוח מהאחריות.
"הפעם אני מסכים עם כל מה שמוטח בנו, איני בורח מהאמת והביקורת מוצדקת", אמר לוי, "הייתי משוכנע שנמשיך את ההצגה מאוקזר, לפחות את המחצית השנייה, ושוב, היינו חלשים ב-45 הדקות הראשונות ומצוינים במחצית השנייה. בשני המשחקים עשינו דברים גדולים וכבשנו שערים נפלאים.

"מפריע לי שלפי שעה אנחנו לא מצליחים לשמור על רצף של משחק אחד שלם ברמה טובה או שניים ברציפות", אמר לוי, "אנחנו לא מנצלים את המומנטום ואני מנסה כל הזמן לחשוב מה לא בסדר ואילו דברים צריך לתקן".

לוי גם מסביר את עצבנותו לאחר המשחק אמש: "אני לא רגוע בכלל וברור לי שאם לא נחזור לרמתנו דרך הקבוצתיות, דיבורים על אליפות רביעית רצופה אינם רציניים. הקבוצה לא נראית טוב מבחינה טקטית וסדר, חסרת יציבות, ואין קשר אם הרכבתי למשחק מול הכח שחקנים אחרים כדי לא להעמיס יותר מדי על אלה שמקבלים דקות משחק רבות יותר. לא זלזלנו בהכח, ומי שטוען שלא ספרנו אותם, לא יודע על מה הוא מדבר. השחקנים ראו את הכח מחמיצה פנדל בטדי ומפסידה שתי נקודות יקרות. את הפתרון למשחק הקבוצתי אחפש שוב בתוך הסגל הקיים".

לגבי האירוע יוצא הדופן, בו הפך הקפטן אלון חרזי שולחן בחדר הלבשה, אמר: "לא הייתי בחדר בזמן האירוע, אך כמאמן אני שואף שיהיו לי כמה שיותר שחקנים שיעזרו לי בקטעים של מוטיבציה וסילוק אדישות, אם קיימת כזאת. אין לי בעיה עם המעשה של אלון. חשוב לי ששחקנים נרגעים ומדברים ביניהם, והפעם אני מבין שחרזי מצא לנכון להביע זאת בדרך חריגה".

מחר תחזור הקבוצה להתאמן בכפר גלים, אחרי שעבר שזרוע חורף, כאשר בקבוצה ינסו להכשיר את ניר דוידוביץ' למשחק הקרוב. אדורם קייסי הפצוע ימשיך לנוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully