וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דרבי מכניס אותך לטירוף"

לי בוץ

25.10.2006 / 16:24

קפטן הפועל ת"א יוסי אבוקסיס התגבר על הפציעה ויהיה כשיר למפגש מול מכבי ביום ראשון בבלומפילד: "נבוא לעשות את העבודה"

הפועל תל אביב קיבלה היום (רביעי) יום חופש, ותחזור להתאמן רק מחר. שום צפוי להמשיך עם ההרכב שניצח את הפועל פתח תקוה ביום שני, מה שאומר שאיבן יוליץ וברוך דגו יישארו על הספסל.

כ-7,000 כרטיסים נמכרו לדרבי ביום ראשון, והערכות בהפועל ת"א הן שכ-17,000 צופים יצבעו את בלומפילד במשחק. היום ומחר ייפתחו הקופות בבלומפילד למכירת כרטיסים למשחקי הקבוצה בגביע אופ"א, כשהמשחק הקרוב בשלב הבתים יתקיים כבר ביום חמישי הבא מול רפיד בוקרשט.

כבר אתמול (שלישי) החלה הקבוצה בהכנות לדרבי התל אביבי שייערך ביום ראשון בבלומפילד. האווירה באימון הייתה טובה במיוחד, לאור הניצחון שהצמיד את הקבוצה חזק לצמרת.

יוסי אבוקסיס, שנעדר מהמשחק בשל פציעה במפשעה, חזר לאימונים חלקיים, אותם יגביר בהדרגה במהלך השבוע. בהתאם להצהרות שלו לפיהן אין סיכוי שהוא יחמיץ את הדרבי, אבוקסיס צפוי לחזור להרכב ביום ראשון.

לעומתו, לוסיאנו דה ברונו, חאבייר פאאס וסלים טועמה, ששיחקו 90 דקות מלאות, לא התאמנו ועברו טיפולים על ידי הצוות המקצועי, בעוד שכפיר אודי החמיץ את האימון בגלל מחלה. וואליד באדיר, שחגג אתמול את העיד אל פיטר, ואליניב ברדה, שהיה עסוק בתכנון האירוע של בתו הבכורה, לא פקדו את מתחם האימונים בוולפסון.

בקבוצה עושים מאמצים על מנת להשאיר את חאבייר פאאס בארץ, זאת לאחר שאשתו, הנמצאת בהיריון מתקדם, רוצה לחזור לארגנטינה לקראת הלידה. במועדון הציעו לממן לפאאס מטפלת ארגנטינאית, כמו גם להביא את משפחתה של אשתו לישראל, אך הדברים לא שכנעו את בת זוגתו של השחקן, שמתכוונת לחזור בשבוע הבא לארגנטינה. "מדובר בדברים שבינינו לבין פאאס", מסרו אתמול גורמים בקבוצה, שמקווים לשכנע את השחקן להישאר לפחות עד סוף העונה.

בהתאחדות לכדורגל פירסמו את השופטים למשחקי המחזור השביעי בליגת העל. מאיר לוי שובץ לשפוט את הדרבי בבלומפילד ביום ראשון.

"מקווה שניתן לאוהדים סיבה לשמוח"

קפטן הפועל ת"א, יוסי אבוקסיס, כבר לא ילד אך מתרגש לפני הדרבי לא פחות משחקן נוער שעולה להופעת הבכורה שלו בבוגרים. "האוירה בדרבי מכניסה כל שחקן לטירוף מיוחד", הוא אמר אמש לוואלה! ספורט. "יש המון יוקרה במשחק הזה שמוקדש כולו רק לדבר אחד - לאוהדים שלנו, ואני אומר את זה מכל הלב".

"זה לא עוד משחק רגיל ולא עוד שלוש נקודות", הוסיף הקפטן האדום. "זה אחד המשחקים הכי חשובים שלנו העונה, ואני יודע שאם זה היה תלוי באוהדים, היינו יכולים להפסיד כל השנה ולנצח רק בדרבים. זה משחק שהוא קודם כל של האוהדים ורק אחר כך של השחקנים, ההנהלה וכל היתר".

למרות שמכבי ת"א נתנה הצגה ביום שבת מול בני יהודה, בעוד שהפועל קרטעה בפ"ת, אבוקסיס לא חושש: "המשחק של אתמול זה היסטוריה מבחינתנו והעיקר שניצחנו. התעוררות של מכבי מול בני יהודה לא מדאיגה אותי, כי גם אם הם היו מפסידים הם היו באים לדרבי בטירוף. אנחנו מכבדים ומעריכים את מכבי, אבל ביום ראשון נבוא לעשות את העבודה ואני מאוד מקווה שניתן לאוהדים שלנו סיבה לשמוח".

על החשיבות שלו במערך של הקבוצה, הוסיף השחקן: "עד כמה שזה מחמיא לי, בהפועל יודעים שאני לא אשחק עוד עשר שנים. לכל אחד יש מחליף, גם לי ובטח שבהפועל".

אבוקסיס ישתף פעולה ביום ראשון עם לא מעט שחקנים חדשים בהפועל כגון, תומר חליבה, לוסיאנו דה ברונו, איבן יוליץ' וחאבייר פאאס, שעדיין לא חוו דרבי ואולי לא יודעים מה משמעות המשחק עבור האוהדים. אך גם זה לא מדאיג את הקשר: "שהם יראו את האוירה ביום ראשון הם יהיו בטירוף, כמו כל מי שמגיע לדרבי פעם ראשונה. הדרבי התל אביבי הוא אחת החוויות הכי גדולות שיש לשחקן כדורגל. אני מאמין שהם מתרגשים לקראת המשחק ואני אשתדל להדריך אותם למרות שאני חושב שהם מספיק מנוסים ויודעים את העבודה".

הקשר בן ה-36, שהיה שותף לעונה החלומית של הפועל באירופה בעונת 2001/2002, מכיר היטב את הבעיה של הקבוצות הישראליות להצליח בליגה לצד המאבקים בזירה האירופית. עם זאת, אבוקסיס מאמין כי בקבוצה הסיקו מסקנות מאותה עונה על מנת שלא תחזור על אותן שגיאות עבר: "הפעם אנחנו מגיעים עם הרבה יותר ניסיון ואני מקווה שזה יעזור לנו לעשות את ההפרדה. קשה מאוד להגיע מאירופה לליגה שלנו, השחקנים לא יודעים איך לקבל את זה. אני חושב שהשנה אנחנו קבוצה יותר חזקה ומאמין שנדע לחלק את הכוחות בין הליגה לגביע אופ"א. בכל מקרה, אם אנחנו רוצים להעפיל משלב הבתים, המשחק מול רפיד בוקרשט הוא משחק המפתח שלנו, בבית שהוא לא קל כמו שכולם חושבים".


עדכון ראשון: 24.10.06, 14:41
עדכון אחרון: 25.10.06, 19:24

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully