וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מירוסביץ' חזר לחיים"

אסף שקד

23.10.2006 / 20:34

הצ'ילאני כבר היה בדרך הביתה, אבל אז ארדילס פוטר ומזלו התהפך. עכשיו, כשהשחקנים בקבוצה אומרים שהוא עדיף על פרננדז, הוא מדבר

למילובאן מירוסביץ' לא היה מושג שימיו בבית"ר ירושלים ספורים. שעון החול כבר החל לחשב לאחור את קיצו של הקשר הצ'ילאני, שהגיע אי שם בחודש יולי, בזמן שהוא המשיך להזיע באימונים בבית וגן. "אשחרר את מירוסביץ בינואר", הודיע חד משמעית אוסי ארדילס, האיש שהביא את הצ'ילאני לירושלים, לגורם בקבוצה.

מי העלה בדעתו שדווקא המאמן שסידר לו את הטיול לארץ הקודש יהיה זה שייבש אותו על הספסל בטדי? מי חשב שדווקא האיש הכי קרוב אליו, זה שאיתו נרקמו יחסים טובים עוד בתקופת ראסינג קלוב, יהיה הראשון לוותר עליו? בטח שלא מירוסביץ'. אבל לחיים יש דרכים משונות להראות לך שבעצם אתה לא מבין כלום. אם ארדילס היה ממשיך בבית"ר, הוא היה מראה לקשר את הדרך החוצה כבר בפגרה הקרובה. בסופו של דבר הארגנטינאי פוטר ובכך הציל את העונה של מילו בבית"ר.

"מירוסביץ' חזר לחיים", אמר היום (שני) אחד מחבריו הישראלים של השחקן בקבוצה, יממה לאחר שמילו הצדיק את הקרדיט שקיבל מהמאמן החדש שלו, יוסי מזרחי, בניצחון על מכבי הרצליה. "לפי דעתי העזיבה של ארדילס עשתה לו רק טוב, סוף סוף הפסיקו לדבר על ההכרות שלו עם המאמן". הצ'ילאני אומנם הוחלף במהלך המחצית השנייה, אבל בזמן שהיה על כר הדשא הוא ניהל את השחק בצורה מצוינת, חילק כדורים, עשה הגנה וכמובן סיכן את שערו של שאול סמדג'ה. "נהניתי לשחק איתך היום", אמר לו דרק בואטנג סמוך לחדרי ההלבשה.

אם אצל ארדילס הקשר של ראסינג היה כבוי, על תקן של שחקן מחליף וכזה שלא משפיע כ"כ על הקבוצה, הרי שאחרי משחק אחד אצל יוסי מזרחי זה נראה אחרת לגמרי - הרבה יותר ביטחון, הרבה יותר אחריות וכמובן חיבור עם שאר השחקנים.

ככה פרננדז הורס את המשחק

"אני יודע שכל הסיטואציה שארדילס הביא אותו לכאן לא עשתה לו טוב", ממשיך שחקן אחר בקבוצה, "ואולי זה גם מה שגרם לו להיות כל הזמן על הספסל, אבל אצל מזרחי הוא נראה הרבה יותר טוב ואפילו בשיחה שהייתה לי איתו הוא נשמע אחרת לגמרי".

לאותו שחקן יש אפילו הסבר ליכולתו הטובה של מילו מול הרצליה, "זה משהו שלא רק אני שמתי לב אליו, אלא כל השחקנים בקבוצה - כשפרננדס נמצא על המגרש הוא מושך את כל המשחק אליו וכשהוא מאבד כדור הוא לא טורח לעזור להגנה, מילו לעומתו יותר אחראי, עושה הרבה יותר הגנה ויודע לשתף פעולה עם שאר השחקנים. אני חושב שיהיה קשה מאוד לשניהם לשחק ביחד בהרכב, אבל אחרי המשחק אתמול מילו השתיק את כל הפרשנים שטענו שהזרים של בית"ר לא שווים".

מירוסביץ', בחור צנוע שאוהב לשמור על הפרטיות שלו, נשמע היום (שני) מאוד מרוצה. "היתה חוויה אתמול במשחק", אומר השחקן, "מעבר לכך שהקהל דחף אותנו כל המשחק, נלחמנו על המגרש, ואני חושב שבליגה בישראל, המלחמה באה לפני הכישרון והיכולת". על ההשוואה בין יוסי מזרחי לארדילס הוא מעדיף שלא לדבר, אבל על העזיבה של המאמן שהביא אותו לכאן הוא אומר, "מאמנים בכל העולם באים לעשות את העבודה ולפעמים כשזה לא הולך אז נפרדים מהקבוצה, אותו דבר גם לגבי השחקנים. אומנם שיחקתי תחת ארדילס בעבר בראסינג, אבל באתי לישראל בשביל לשחק כדורגל ולהתקדם ולא בגלל מאמן ספציפי. עכשיו יוסי הוא המאמן שלי וכבר מהאימונים הראשונים שלו אני לומד דברים חדשים".

ככה איבדתי את המקום בנבחרת

מירוסוביץ' שהתלהב בעבר מצום יום הכיפורים, ומהאווירה המיוחדת שהיתה בעיר באותו יום, נשמע מרוצה מהשתלבות שלו כאן. "ישראל ארץ מאוד מיוחדת", הוא אומר, "כבר יצא לי לשחק מחוץ לצ'ילה, בארגנטינה, אבל כאן זה שונה לחלוטין, האנשים כאן שונים לחלוטין מדרום אמריקה, האווירה כאן שונה". אף על פי כן הוא מוצא דימיון מסוים. "מה שדי דומה זה הלחץ, גם בראסינג וגם כאן יש לחץ מטורף. התקשורת בישראל קצת שונה מהתקשורת בארגנטינה, היא יותר מחפשת דברים צהובים, היא יותר מחפשת שריפות והיא מאוד מלחיצה, אבל גם כשהייתי בראסינג הייתי אחד שלא אוהב לדבר בתקשורת. החסרון היחיד שלי בכך שאני משחק בישראל זה שאיבדתי את המקום שלי בנבחרת צ'ילה".

כשמאמן צ'ילה שמע שמילו הולך לשחק בישראל הוא ישר הודיע לו שבמידה וזה יקרה הוא מוותר עליו. "עוד ששיחקתי בנבחרת לא הייתי מהשחקנים האהובים עליו אבל הייתה לי חסינות בכך ששיחקתי בראסינג, ברגע שבאתי לישראל אני רחוק מהנבחרת וכך היה למאמן קל יותר לנפות אותי.

"בינתיים אני נהנה לראות את חבריי לנבחרת משחקים בעיקר את מרק גונזלאס ששיחק בקבוצה שבה גדלתי קאתוליקה וכמובן רפאל אולארה שאני נמצא איתו בקשר טוב". על המשך דרכו בישראל אמר מירוסביץ', "על הנייר אני מושאל מראסינג קלוב ובתום העונה אני חוזר לשם, אלא אם כן בית"ר תרכוש את הכרטיס שלי. כמובן שטוב לי כאן, רכשתי חברים חדשים בישראל ויש לי גם שפה משותפת עם פינטו ופביאני, אבל בשורה התחתונה ההחלטה היא של בית"ר והמאמן שיקבעו אם אני טוב בשביל להישאר כאן".

ככה לוקחים אליפות

מירוסביץ' הוא גם האיש שאחראי לקליטה המהירה של כריסטיאן פביאני, שהגיע לארץ לפני כחודש. "פביאני ואני חברים טובים מאוד" ,מעיד מילו, "יצא לנו בארגנטינה לדבר פה ושם אבל אף פעם לא היינו בקשר. עוד לפני שהוא הגיע לכאן הוא התקשר אליי והתייעץ אם לבוא והיה ברור לי מההתחלה שנהפוך לחברים טובים. מבחינה מקצועית אני חושב שפביאני שחקן טוב שיכול לעזור הרבה להתקפה של בית"ר".

בכלל מילו מלא שבחים על כל הסובב אותו, "יש לבית"ר שחקנים צעירים מוכשרים מאוד, שמעתי על כל ההמולה שהייתה בתקופה האחרונה בגלל שהם לא שיחקו, אבל הנה עכשיו הם מקבלים את ההזדמנות שלהם. אני חושב שבכל קבוצה בריאה חייבת להיות מכסה של שחקנים צעירים ושחקני בית בהרכב כי זה המתכון להצלחה, אני יכול לתת דוגמא את ריבר פלייט ובוקה שמשלבות, לצד השחקנים הוותיקים, צעירים רבים שאחר כך פורחים בדרך לאליפות. אבל הדבר הכי חשוב שלמדתי במהלך הקריירה זה שאליפות לוקחים על המגרש ולא בדיבורים בתקשורת".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טבריוס דראו חוזר לבית"ר

טבריוס דראו, מאמן הכושר שעבד אצל לואיס פרננדז, חוזר לבית"ר ירושלים, ויחל את עבודתו המחודשת בקבוצה כבר בשבוע הקרוב. על פי סיכום בין דראו לשקלאר יישתכר מאמן הכושר בכ-100 אלף דולר לחודש עבודה. לאחר סיום התקופה ידונו הצדדים אם להמשיך את ההתקשרות. מאמן הכושר הנוכחי דרור שמשון יעבוד במקביל לדראו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully