וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוזון דורש להיות יו"ר ההתאחדות כבר בינואר

משה בוקר

23.10.2006 / 5:35

הסיבה שמונעת לקיים את הרוטציה כבר בדצמבר או בינואר, היא רצונו של יו"ר הפועל, ריקי בכר, לקבל תמיכה ממכבי לשינוי התקנון

מ"מ יו"ר ההתאחדות, אבי לוזון, יודיע היום בישיבת מזכירות ההתאחדות כי מרכז מכבי דורש לבצע את הרוטציה בראשות ההתאחדות כבר ב-17 בדצמבר.

עד עתה המחלוקת בין המרכזים הסתובבה בין חודשים ינואר ומארס.

במכבי טוענים כי חילוף קדנציות בחודש דצמבר ישמור על הסיכום שהתקבל בעבר, לפיו סיעת הפועל תשלוט בהתאחדות במשך חמש שנים וארבעה חודשים ואילו סיעת מכבי תשלוט שלוש שנים ושלושה חודשים.

הסיבה העיקרית שמונעת לקיים את הרוטציה כבר בדצמבר או בינואר, היא רצונו של יו"ר הפועל, ריקי בכר, לקבל תמיכה ממכבי לשינוי התקנון, כך שיתאפשר לו לכהן במקביל כיו"ר הפועל וכחבר מזכירות.

בריקמן לשר כבל: "אמץ את המלצות ארידור, אבל השמט את נושא הטוטו"

יו"ר מועצת ההימורים, גדעון בריקמן, שוחח אתמול עם השר איתן כבל וביקש להיפגש עמו בדחיפות, בעקבות הפרסום אתמול ב"ספורט הארץ" על המלצות ועדת ארידור. ההמלצה המשמעותית ביותר מבחינה ספורטיבית של הוועדה, כפי שפורסם אתמול, היא שקבוצות ספורט בבעלות פרטית לא יזכו להקצבות מהמדינה, כלומר גם ממועצת ההימורים. כבל עומד בראשות ועדת השרים לענייני ביקורת המדינה, שתחליט אם לאמץ את ההמלצות.

"ביקשתי מכבל שיאמץ את ההמלצות, אבל שישמיט את נושא הטוטו, כדי שנוכל להמשיך לתקצב את הקבוצות כרגיל", אמר בריקמן, שהסביר: "הטוטו הוא תאגיד סטטוטורי ועצמאי, הכפוף לממשלה. אנחנו לא קובעים לבד את חלוקת הכספים, אלא מקיימים ועדות ציבוריות".

עוד אמרו במועצת ההימורים, כי אימוץ ההמלצות יגרום להם לחשוב מחדש על המשך ההשקעות באיצטדיונים בפריפריה. הסיבה: ועדת ארידור ממליצה גם להפסיק לסייע לקבוצות בסכומים נמוכים מ-10,000 שקל לשנה, מה שעלול לפגוע בקבוצות קטנות רבות בפריפריה.

גם מ"מ יו"ר ההתאחדות, אבי לוזון, מתכוון להיפגש עם איתן כבל בנושא וללחוץ עליו שוועדת השרים תדחה את ההמלצות. "בלי הטוטו אין כדורגל, ובלי הכדורגל אין טוטו", הסביר לוזון, "כבל חייב להבין כי הוא עומד לקבל החלטה גורלית ולדחות את ההמלצות".

יו"ר השדולה לקידום הספורט בכנסת, ח"כ רונית תירוש, הודיעה כי גם היא תפעל בניסיון למנוע מוועדת השרים לאמץ את ההמלצות.

כבל אמר בתגובה: "עם כל הכבוד ללחץ של גורמי הספורט השונים, אני וחבריי השרים מתכוונים לקבל את ההחלטה הטובה ביותר. כמי שמכיר היטב את ענף הספורט, ובעיקר את הכדורגל, אין לי שום כוונה להיות זה שסוגר את הענף. עם זאת, הגיע הזמן לבצע שינויים משמעותיים גם בנוגע לחלוקת הכספים על ידי המדינה לקבוצות הספורט, ובעיקר לכדורגל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully