וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת דובאי מעוניינת לרכוש את ליברפול

סוכנויות הידיעות

23.10.2006 / 10:57

התעניינות גוברת בפרמיירליג. שווי המועדון הכדורגל השמיני בעושרו בעולם מוערך ביותר מחצי מיליארד דולר; כך דיווח "טלגרף"

דובאי הולדינגס, זרוע ההשקעות הממשלתית של נסיכות דובאי, היא המועמדת המובילה לרכישת מועדון הכדורגל האנגלי ליברפול. כך דיווח העיתון הבריטי "טלגרף". החברה, הנמצאת בשליטת הנסיך המיליארדר שייח מומחד בין ראשיד אל-מקטום, שבה ומגלה עניין ברכישת המועדון - שהוא השמיני בהכנסותיו בעולם - לאחר שהפסיקה מגעים לרכישתו שניהלה מוקדם יותר השנה.

דייויד מורס, יו"ר ליברפול, המחזיק בנתח של 51% מהמועדון, מעריך את שוויו של המועדון ב-300 מיליון ליש"ט (562 מיליון דולר) - תג מחיר שמנע עד כה את רכישתו. בנוסף לדובאי הולדינגס, גילו עניין ברכישת ליברפול גם איל הנדל"ן האירי ג'ון מיסקלי וכן חברה אמריקאית שזהותה לא נחשפה.

הכנסות ליברפול בשנה האחרונה הסתכמו ב-215 מיליון דולר, והיא מדורגת במקום השמיני ברשימת קבוצות הכדורגל העשירות בעולם של חברת ראיית החשבון דלויט אנד טוש.

גידול חד בהכנסות מועדוני כדורגל באנגליה מזכויות לשידור משחקיהם הפך אותם להשקעה אטרקטיווית. מספר מועדוני כדורגל בכירים באנגליה כבר נרכשו על ידי משקיעים זרים עתירי ממון, בהם קבוצת צ'לסי שנרכשה על ידי המיליארדר הרוסי רומן אברמוביץ', וקבוצת פורטסמות, שנרכשה על ידי אלכסנדר גיידמק, בנו של ארקדי - הבעלים של קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים וקבוצת הכדורסל הפועל ירושלים.

קבוצת מנצ'סטר יונייטד נרכשה בשנה שעברה על ידי המיליארדר ואיל הספורט האמריקאי, מלקולם גלייזר. קבוצת אסטון וילה נרכשה בחודש אוגוסט השנה על ידי המיליארדר האמריקאי רנדי לרנר, בעליה של קבוצת הפוטבול האמריקאית קליבלנד בראונס, תמורת 64 מיליון ליש"ט.

בבריטניה דווח בסוף השבוע, כי מייסד רשת המסעדות האמריקאית פלאנט הוליווד, רוברט ארל, רכש נתח של 23% ממועדון אברטון תמורת כ-10 מיליון ליש"ט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully