וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על ספרד

יניב בינו

21.10.2006 / 15:11

ריאל נגד בארסה, ספרד נגד קטאלוניה, קאפלו מול רייקארד. מלחמת העולם הספורטיבית תיערך במדריד (21:00, ספורט 5). יהיה לוהט

איזה סופשבוע קיבלנו, עם כל משחקי העונה בליגות הטובות באירופה. גולת הכותרת, שתחתום את הסופשבוע המופלא, תהיה הסופרקאלסיקו האירופי האמיתי, שייערך בסנטיאגו ברנבאו, שם תארח ריאל מדריד את ברצלונה במסגרת המחזור השביעי של הליגה הספרדית. מהזווית הישראלית החגיגה גדולה במיוחד: אחרי שנאלצנו שישה מחזורים לסבול ורק לתאר את השערים בדמיוננו, הליגה הספרדית חוזרת למרקע היישר עם הדרבי שירתק את ספרד ואירופה.

בריאל ריאליסטים

אז מה מצפה לנו? הלבנים עברו שבוע הפכפך. בשבת שעברה מצב הרוח בקרב המדרידיסטה היה די שפוף, אחרי ההפסד הראשון בליגה לחטאפה, 1:0. פאביו קאפלו איים בהתפטרות בפני שחקניו אם לא יראה שיפור ניכר במשחק הקבוצה. האיום עבד: שלושה ימים לאחר מכן, במשחק ליגת האלופות ברומניה, ריאל שטפה את המגרש והנחילה לקלמי סבן ולסטיאווה תבוסה צורבת בתוצאה 1:4.

ריאל חייבת את זה לאוהדיה. שנה אחרי שהושפלה לעיני קהלה והפסידה 3:0, חייבים השחקנים להחזיר את הכבוד שנרמס על הדשא בברנבאו. כדי לעשות כן יעלה האיטלקי את אותו ההרכב שפתח ברומניה, כאשר רוביניו, שכבש שער נהדר בבוקרשט, ימשיך לקבל את הקרדיט באגף על חשבונו של חוסה אנטוניו רייס, למרות שהאחרון החלים מפציעתו. רונאלדו, שהורחק נגד חטאפה, יחזיק אצבעות לחבריו מהיציע.

פאביו קנבארו, בלם הקבוצה, שכבר חווה דרבים במילאנו, נשמע להוט לקראת התמודדות: "זה משחק מיוחד. מסוג המשחקים שכל שחקן היה רוצה לקחת חלק בהם. התוצאות הקודמות לא משנות לגבי המפגש מחר". קנבארו המשיך ועקץ את הקטאלונים: "ביום רביעי צ'לסי הראתה יותר מחויבות על המגרש מאשר בארסה. אנו צריכים לשחק כמוהם (צ'לסי) וכך נוכל לנצח".

גם ראמון קלדרון, נשיאה החדש של המועדון, התייחס למפגש: "אמרתי לשחקנים שיש לנו את הסגל הטוב ביותר בעולם שאף אחד לא יכול לנצח. אם נשים את כל יהבנו במשחק אני משוכנע שננצח את בארסה".

רוברטו קרלוס התנבא: "ייגמר 0:1 לנו, רוביניו יכבוש". עוד אמר הברזילאי: "רונאלדיניו סובל ללא אטו. זה בלתי אפשרי שהתוצאה משנה שעברה תחזור על עצמה".

ברצלונה רוצה להתאושש מההפסד לצ'לסי

בברצלונה העניינים הפוכים. את הליגה פתחו הבלאוגרנה בצורה משכנעת, עם חמישה ניצחונות, תיקו ויחס שערים של 16 כיבושים מול חמישה. הבעיה היא דווקא באלופות, שם השיגה הקבוצה רק ארבע נקודות מתשע אפשרויות, כשביום רביעי נחלו הקטאלונים הפסד לצ'לסי. לא רק ההפסד הטריד, אלא בעיקר היכולת של חניכיו של רייקארד. טונות הכישרון שיש לבארסה עדיין לא התפרצו כמו בעונה שעברה. רונאלדיניו, למרות שהוא מתחיל לחזור אט אט לכושר, עדיין לא מראה את היכולות המופלאות מעונה שעברה. תוסיפו על כך את הפציעה של אטו ותבינו שברצלונה בבעיה.

פרנק רייקארד הוא המאמן היחיד שניצח את ריאל פעמיים בברנבאו. היום (ראשון) הוא ינסה לקבוע שיא בלתי אפשרי, שלושה ניצחונות במבצר של היריבה השנואה. ההולנדי, ששיחק תחת קאפלו במילאן, חלק מחמאות למורו ורבו "הוא אחד המאמנים הגדולים ששיחקתי תחתם" ואמר כי כבר ניתן לראות את טביעות האצבעות של קאפלו בקבוצה. מאמן בארסה יודע שיש סיכוי קלוש לשחזר את ההצגה מהעונה שעברה: "יהיה קשה לחזור על התוצאה משנה שעברה".

דקו, קשרה הפורטוגלי של בארסה, מאמין שרק ניצחון על ריאל יוכל לשכך את האכזבה מהמשחק נגד צ'לסי ונשמע נחוש כשאמר: "אף אחד לא רוצה את הניצחון כמו שאנחנו רוצים אותו. הבעיה שזה הדבר האחרון שריאל רוצים". קרלס פויול, קפטן הקבוצה, נשמע קצת כעוס לגבי הביקורות כנגד הקבוצה על המשחק בלונדון.

ה-0:3 בעונה שעברה היווה נקודת תפנית ביחסי הכוחות בין הקבוצות. ברצלונה חתכה את ריאל והפכה לשליטה הבלעדית בכדורגל הספרדי, עם התנפצות תקופת הגלאקטיקוס היישר בפניו של הנשיא הקודם, פלורנטינו פרז.

היום זה יהיה סיפור שונה. ריאל כבר לא תגיע אדישה, אחרי המכה מהשנה שעברה. בעוד ברצלונה תרצה להתאושש מההפסד לצ'לסי. האם הסגולים יעשו זאת שוב או שמא ינחילו המדרידיסטה לבארסה הפסד שני ברציפות ויוכיחו להם שספרד שייכת ללבנים? כל התשובות היום. אל תחמיצו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully