וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בועט במוסכמות: פיטורים מיותרים

דודי כפרי

20.10.2006 / 16:21

דודי כפרי מתרגז על הרייבנס, שפיטרו מתאם התקפה כשהבעיות דווקא בהגנה, אבל מצדיק את דניס גרין על התסכול אחרי עוד הפסד

בליגה שבה לא נהוג לעשות שינויים בסגל המאמנים כל כך מוקדם, השנה כבר שני מאמני התקפה שלא היו מספיק התקפיים הלכו הביתה. מסתבר שגאידמק ושאקלר לא לבד. ההיסטוריה מלמדת אותנו שהיא תמיד חוזרת על עצמה והיא גם מלמדת שהאדם לא לומד מטעויות. לכן זה בכלל לא מפתיע, ואולי גם צפוי, שג'ים פאסל היום מובטל, אם כי יש לשער שזה לא לאורך זמן. יש לו יותר מדי ידע בפוטבול בשביל לשבת בבית.

ומה הקשר להיסטוריה? בשנת 2000 בולטימור זכתה בסופרבול. הקוורטרבק דאז, טרנט דילפר, עשה מצויין את מה שביקשו ממנו, והתוצאה הלא צפויה היתה שהוא קיבל יש טבעת אליפות בזמן שלדן מרינו, ג'ים קלי ועוד כמה חברים טובים אין. כמובן שלא הקוורטרבק היה הסיבה שהרייבנס לקחו את הסופרבול, אבל הוא היה במקום הנכון ולא עשה טעויות, שזה יותר ממה שמקבלים היום מכל מיני צ'אד פנינגטונים שמציפים את הליגה.

מה עשתה בולטימור? העיפה את דילפר ובמקומו הביאה תותח על אמיתי והול-אוף-פיימר עתידי, אלביס גרבאק. רחוק היא לא הגיעה, למעשה הם התחילו ללכת אחורה במהירות. השנה בולטימור מובילה בצורה מפתיעה את הבית שלה, סינסינטי נראית פגיעה ופיטסבורג מדשדשת. אז בראיין ביליק מזעזע את הסירה, מפטר את פאסל ולוקח על עצמו את ניהול ההתקפה, דווקא אחרי שבוע שבו ההתקפה עשתה את שלה ודווקא ההגנה לא הצליחה לעצור את הסופרמן שמולה.

שלו כמו בולטימור, אריזונה לא נמצאת בראש הבית שלה, אפילו די רחוקה משם, אבל גם למייק קרוזק יש כמה תירוצים טובים. כמו למשל קורט וורנר שהוא עוד פחות נייד מדרו בלדסו, הפציעה של פיצ'גרלד והעובדה שמאט ליינארט הוא גם רוקי, וגם מגיע מהמנטליות של USC והתרגל לעשות מעט מדי.

מצד שני, קרוזק הגיע עם דניס גרין לאריזונה, מקום שבו יש הרבה פוטנציאל והרבה אכזבות, ומי שראה את מסיבת העיתונאים של גרין מבין שהאיש היה טיפ-טיפה עצבני אחרי המשחק. בניגוד לדעתו של עמיתי המלומד יחזקאל, אני לא חושב שההתפרצות של גרין מתאימה לפינת הביזארו, להיפך. בניגוד מוחלט למצופה (בווגאס הליין היה 18.5 הפרש לטובת שיקגו!) הוא הכין תוכנית משחק חכמה וטובה, שניצלה בדיוק את נקודות החולשה של הגנה סופר אגרסיבית ותוקפת עם חוליה אחורית שהיא החלק החלש. בניגוד מוחלט לכל מה שהגיוני וברור, זה גם הצליח לו, והקבוצה שלו הובילה ב-20 נקודות רבע ושלוש שניות לסיום. פלא שהוא חטף את הג'ננה?

לראות את כל התוכניות שלך הולכות לעזאזל בזמן שהתקפת הקבוצה היריבה מסתפקת במסירות ייאוש מאד לא מדוייקות, ועדיין להגיע לעמדת ניצחון רק כדי לראות את הנצחון בורח wide right? במיוחד כשהוא יודע שהשבוע היתה לו הזדמנות נדירה, כי הדרדר המנחוס נמצא בניו יורק ולא יכול לקלקל לו? התגובה שלו אולי נראית אימפולסיבית מדי, אבל דווקא במקרה של אריזונה שלא מצליחה להוציא מעצמה כלום כבר שנים זה אולי יכול להעיר כמה אנשים.

בסינסינטי דווקא כן צריך לפטר

אם כבר הזכרנו את הדרדר הקוצני, ננצל את ההזדמנות למסור ד"ש חם ותודה רבה לתומאס ג'ונס היקר שהסתפק בפחות מ-60 יארדים כוללים והשאיר את הנצחון המתוק בפנטזי בגליל העליון.

בכלל, לשחקני פנטזי היה שבוע מדהים. סופסוף בחירות הדראפט הגבוהות התחילו להצדיק את עצמן. טרל אואנס, סטיב סמית, טורי הולט, טיקי בארבר, להדניאן טומליסון האליל, שהוביל את קבוצת הפאר של הגליל השבוע, כולם הצדיקו את בחירות הדראפט הגבוהות שלהם. רק לארי ג'ונסון היה עסוק מדי בלמשוך בצמות של הסייפטי שהוא אוהב וכנראה גם להדביק לו מסטיק בגב.

מעבר להפתעה שלא היתה באריזונה, היו הרבה מאד הפתעות אחרות השבוע. הגדולה ביותר היתה בטמפה, שם קוורטרבק רוקי שנבחר בסיבוב השישי הוביל בפעם השניה ברציפות את הקבוצה שלו לדרייב אחרון טוב, והפעם הוא לא הסתפק בבועט שיכול לפספס, אלא מסר בעצמו את המסירה המנצחת. טמפה בראשות הגבר-גבר נראית יותר מלוכדת, אבל היא לא היתה משיגה את הנצחון הזה בלי עזרה, הרבה עזרה, מהקבוצה האורחת. מכל המאמנים המפוטרים, מי שבאמת צריך לאבד את משרתו זה פול אלכסנדר, מאמן קו ההתקפה של סינסינטי. במשחק הזה פאלמר הופל פעמיים והגנת טמפה היתה סביבו יותר מדי פעמים אחרות. נכון שהתאקל השמאלי לוי ג'ונס נפצע במהלך המשחק, אבל מדובר בטרנד שחוזר על עצמו מתחילת העונה.

יכול להיות שגם פאלמר עצמו קצת מהוסס אחרי הפציעה הקשה ועוד לא חזר לגמרי לעצמו, אבל זה לא הולך להיות יותר קל. ג'וליוס פפרס מגיע לאוהיו בשבוע הבא, כשהוא מוביל את הליגה בסאקס עם 8, ומלבד המשחק הראשון הוא השיג לפחות סאק אחד בכל משחק. זה עלול להיגמר מאד כואב, ואנחנו נוכל לראות את זה בשידור ישיר בפוקס. יש לשאר שרובנו אכן יראה את המשחק הזה, כי האופציה השניה היא לראות את הפטריוטס ממשיכים את מסע ההשפלות של בפאלו, הקבוצה שסידרה אפילו לדטרויט נצחון ראשון.

אם כבר הזכרנו פנטזי, מפגש שאמור היה להיות מרתק צפוי בשעה הזאת בין 2 מ-3 הבחירות הראשונות כמעט בכל דראפט. טומלינסון מול לארי ג'ונסון. הבעיה שלארי ג'ונסון משחק בלי קו התקפה ובלי עזרה אמיתית ממשחק המסירה, מה שדי מוציא את העוקץ מהמשחק הזה, במיוחד לאור איך שסן דייגו נראית עד עכשיו. מצד שני, קיי סי מחצו את סן פרנסיסקו 0:41, בזמן שהצ'רג'רס הסתפקו ב-19:48. גם העובדה שקנזס סיטי חוזרת הביתה לארו-הד האיום שלה, עם רצון למחוק את ההשפלה שהיתה מול פיטסבורג מגדילה את הסיכוי לראות פה ברקים ורעמים.

במשחק אחר השבוע אנחנו נראה תופעה מעניינת. בליגה שבה שחקנים עוברים מקבוצה לקבוצה, בכל שבוע יש משחקי "קאמבק". אבל זה די נדיר שקו הגנה שלם חוזר למגרש שבו הוא שיחק בעבר, ביחד עם מאמן קו ההגנה, וזה מה שיקרה כשדנבר תגיע לקליבלנד במטרה להמשיך את העליונות ההגנתית ואולי גם לתבל בקצת התקפה לשם שינוי. אבל מי צריך התקפה כשיש הגנה כזו, או כמו שהיה כתוב באחד השלטים במייל הייל "שני שליש מכדור-הארץ מכוסים במים. השאר מכוסה על ידי צ'אמפ ביילי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully