וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סט. לואיס עלתה לוורלד סירייס

20.10.2006 / 5:54

הקרדינלס ניצחו את המטס 1:3 במשחק השביעי בסדרה ביניהן, והעפילו לגמר שיחל בין שבת לראשון. יפגשו שם את הדטרויט טייגרס

איזו סדרה זו הייתה. כל חובב בייסבול (אלא אם הוא אוהד של הניו יורק מטס) נהנה מסדרה עצומה, עם הרבה מתח ומהלכים גדולים. המשחק השביעי בין הניו יורק מטס לסט. לואיס קרדינלס התאפיין בהרבה רגעי מפתח, שהמכריע שבהם - הומראן של ידאייר מולינה, התופס של סט. לואיס, באינינג התשיעי מידי ארון היילמן מהמטס, במצב של שוויון 1:1. מולינה הביא שתי ריצות לבסיס הבית, אדם ויינרייט שמר על הניצחון והסט. לואיס קרדינלס, אותם קרדינלס שכמעט נחנקו ולא עלו לפלייאוף, רחוקים כעת ארבעה נצחונות מתואר אליפות ראשון מזה 24 שנים.

הציפורים האדומות יפגשו בסדרת הגמר, שתחל בלילה שבין שבת לראשון, את דטרויט טייגרס. השתיים נפגשו בעבר בשתי סדרות גמר. ב-1934 ניצחו הקרדינלס וב-1968 הטייגרס. הרחבה על הסדרה הזו תגיע במהלך השבת.

ניו יורק מטס - סט. לואיס קרדינלס 3:1 (3:4 לסט. לואיס, שעלתה לוורלד סירייס)

מנצח: רנדי פלורס; מפסיד: ארון היילמן; שמירה: אדם ויינרייט

זה היה משחק של עצבים. סדרה של הטוב משבעה שהפכה ל-18 חצאי אינינגים מכריעים ומורטי עצבים. ובסופה של הסדרה הזו מצאו עצמם הסט. לואיס קרדינלס בפעם השניה בתוך שלוש עונות בוורלד סירייס. הרבה גיבורים היו לה לסט. לואיס בערב הזה - ג'ף סופאן, שהיה עצום כמו שהוא תמיד עושה בפלייאוף. סקוט רולן, שכמעט הפך לדמות הומרית אחרי הומר שנשדד ממנו וטעות איומה שעשה בהגנה. אדם ויינרייט, שלקח לו זמן ועשה הרבה כאבי בטן לספסל של הקרדינלס, אבל השיג את השמירה - וידאייר מולינה.

השם מולינה בין התופסים ב-MLB נפוץ כמו השם לוזון במכבי פ"ת. לידאייר הצעיר הייתה סדרה טובה, אבל את חבטת הקריירה שלו הוא רשם באינינג התשיעי, במצב 1:1, ודווקא על ארון היילמן, המגיש הכי אמין בבולפן של המטס. אחרי שהיילמן טיגן באינינג השמיני שלושה חובטים ברצף, והוציא בסטרייקאאוט חובט נוסף בתשיעי, הוא עמד מול סקוט רולן. רולן, שראה הומר נשדד ממנו קודם לכן (עוד נגיע לזה) חבט לסינגל, ואחריו עלה מולינה לחבוט. הגשה אחת של היילמן הספיקה לו כדי להטיס את הכדור בעזרת הרוח אל מחוץ לגדר - 1:3 ענק לסט. לואיס.

בתחתית האינינג עלה אדם ויינרייט, שנתקל בהרבה קשיים. זה לא היה קל, כשלמרות שהגיש מול תחתית הליינאפ של ניו יורק, הרשה חבטות לחוזה ולנטין ולאנדי שאבז. אחרי שפסל את קליף פלויד וחוזה רייס, הוליך את פול לו דוקה, ואל הצלחת עלה הקרדינל קילר, קרלוס בלטראן. שלוש הגשות בדיוק הספיקו לויינרייט כדי לסלק מהבמה את בלטראן ולקבוע ניצחון לסט. לואיס.

את המשחק פתחו שני מגישים שבאו ממקומות שונים לחלוטין. ג'ף סופאן, מגיש מנוסה, במיוחד במשחק 7, ומולו אוליבר פרז, פעם פוטנציאל לאס ובאמצע העונה פרוייקט שיקום שהגיע בטרייד למטס. פרז, במנוחה של שלושה ימים בלבד, הגיש נפלא, אבל סופאן התעלה עליו. ריצה אחת ספג סופאן מההרכב הקטלני של המטס במשך 15 אינינגים בהם הגיש בשני משחקים. כן, עד כדי כך הוא היה טוב.

המטס עלו ראשונים על הלוח. כבר באינינג הראשון חבט דייויד רייט כדור קשתי לסינגל, וקרלוס בלטראן נכנס הביתה - 0:1. אבל הקרדינלס לא חיכו הרבה. באינינג השני חבט רוני בליארד לבאנט ארוך, מגיני המטס לא הספיקו להתארגן וג'ים אדמונדס נכנס מהבסיס השלישי הביתה - 1:1.

מכאן זה היה דו קרב מגישים. סופאן הנפלא מול פרז האמיץ, שמשך 5.1 אינינגים, ובשני שליש האינינג הבאים נזקק למזל. הרבה מזל, כשאנדי שאבז הציל למשך ארבעה אינינגים את העונה של המטס. באינינג השישי עלה ג'ים אדמונדס לבסיס על הולכה. אחריו עלה לצלחת רולן. פרז כבר היה עייף, ורולן ניצל את זה עם לייזר לצד שמאל של המגרש. על הכדור הזה היה כתוב הומראן, אבל שאבז בא משום מקום ותלש אותו מעבר לגדר עם הכפפה. על הדרך הוא פסל את אדמונדס, שלא הספיק לחזור מהבסיס השלישי. מהלך עצום.

ואז החל קרב הבולפנים. היילמן נכנס בניו יורק, רנדי פלורס בסט. לואיס וההמשך ידוע - הקרדינלס בוורלד סירייס. מזל טוב לכל אוהדי סט. לואיס - ניפגש במוצ"ש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully