וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספאחיה: "ננצח את מלאגה"

20.10.2006 / 3:37

מכבי ת"א המשיכה להתרסק, הפעם עם 118:84 לטורונטו, אבל המאמן מעדיף להיות אופטימי. פארקר: "התרגשתי כששרו את 'התקווה'"

במכבי ת"א האמינו שאפשר לעשות את זה, לסיים את מסע המשחקים המפרך באירופה ובארה"ב בניצחון מול קבוצת NBA, זו שהפסידה לצהובים בדיוק לפני שנה באולמה הביתי, טורונטו ראפטורס. במחצית הראשונה, הקבוצה של נוון ספאחייה הרגישה שיש סיבה להאמין. 15 אלף צופים המומים ב"אייר קנדה סנטר" ראו את סימאס יסאיטיס ונואל פליקס מובילים את סגנית אלופת אירופה ליתרון דו ספרתי. לרגע היה נראה שגם הפעם הם הולכים לעשות משהו גדול על אדמת קנדה, אבל מי שעקב הקיץ אחרי ההתפתחויות במכבי ובמיוחד ב-NBA, יודע שהמפגש הנוכחי בין שתי הקבוצות זה כבר לא מה שהיה פעם. מכבי נטולת אנתוני פארקר ראתה את האקס שלה (11 נקודות) ואת חבריו החדשים ובעיקר את כריס בוש מתעוררים לגמרי במחצית השניה ומצטרפים למועדון המכובדות שהשפילו הקיץ את מכבי ת"א.

טורונטו רצתה לנקום על הסתיו האחרון ועשתה את זה מצויין עם ריצה מטורפת ברבע הרביעי שהובילה אותה בסופו של דבר לניצחון 84:118. מכבי ת"א סיימה את מסע המשחקים מול קבוצות ה-NBA בלי שום ניצחון וזה היה די צפוי. מה שאמור להטריד יותר את נוון ספאחייה זו הדרך בה שיחקה מכבי ת"א לאורך כל המסע הזה והעובדה שבעוד פחות משבוע מתחיל הדבר האמיתי, מחזור הפתיחה של היורוליג.

רודני ביופורד הפצוע לא נכלל בסגל של מכבי ת"א למשחק מול טורונטו. נואל פליקס הוביל את מכבי ת"א במשחק הזה עם 19 נקודות ו-7 ריבאונדים, וויל ביינום הוסיף 14. בוש ופרד ג'ונס קלעו 16 נקודות כל אחד לראפטורס, טי ג'יי פורד קלע 13, פארקר סיים, כאמור, עם 11, מאזן דומה היה לאנדריאה ברניאני ולג'ואי גרהאם ופי ג'יי טאקר עלה מהספסל וקלע 10 נקודות.

מהלך המשחק

הפתיחה הייתה של טורונטו. אנתוני פארקר פתח בחמישיה, אבל כריס בוש הוביל את הראפטורס ליתרון 0:6. מכבי ת"א הייתה בדרך למה שנראה כמו עוד כישלון, אלא שהצהובים התגברו על הפתיחה המהוססת וביצעו מהפך ברבע הראשון בדרך ליתרון 16:20 ו-25:29 בסיומו של הרבע הראשון. ברבע השני מכבי ת"א כבר פתחה פער דו ספרתי, אלא שהראפטורס הצליחו לצמק ל-55:53 בהפסקה. סימאס יסאיטיס קלע 13 נקודות לצהובים במחצית.

ברבע השלישי מכבי עוד הצליחה לשמור על היתרון שלה בדקות הראשונות, אלא שהמהפך של טורונטו לא איחר לבוא והנציגה הקנדית בליגה הטובה בעולם עלתה ל-69:73. ברבע הרביעי מכבי ת"א ראתה את טורונטו רושמת ריצה של 2:20 כדי להפוך גם את המשחק הזה לתבוסה עבור הצהובים.

וזה רק הפך להיות גרוע יותר ויותר ברבע הרביעי. טורונטו קברה את מכבי בתוצאה 29:65 במחצית השניה, כשהצהובים מדייקים ב-7 מ-30 זריקותיהם בלבד מהשדה. הראפטורס הביסו את מכבי גם בתחום הכדורים החוזרים, 23:40, כשמכבי עוברת 11 דקות ברבע הרביעי בלי ליטול אפילו ריבאונד אחד.

פארקר: "התרגשתי מ'התקווה'"

"אשתי אמרה לי שזה עומד להיות מוזר", אמר אנתוני פארקר בסיום המשחק, "אבל אני אמרתי לה שיהיה בסדר. בסופו של דבר זה באמת היה מוזר לראות את כל החבורה בצהוב, ולא להיות בצד שלהם. מאוד נהניתי מהמשחק, ואני שמח שהקבוצה שלי ניצחה".

"המשחק העלה בי הרבה זיכרונות", המשיך פארקר, "כשנוגנה 'התקווה', שלא שמעתי כבר הרבה זמן, זמזמתי אותה לעצמי בלי לשים לב. אני לא יודע את המילים, אבל זה היה רגע מיוחד. וגם לראות את כולם על הספסל, זה היה פשוט מרגש".

מאמן מכבי ת"א, נוון ספאחיה, התייחס בסיום לקהל הישראלי הגדול שהיה באולם: "לא ממש הרגשנו בבית, למרות שמאוד שמחנו להיות פה. טורנטו היו חזקים מדי בשבילנו, אנחנו לא רגילים לשחק 48 דקות ברמות האלה. ליורוליג, לעומת זאת, אנחנו כן מוכנים, ואת המשחק מול מלאגה ננצח. זה המשחק האמיתי שלנו".

בהתייחסו לחוויית ה-NBA של הקבוצה שלו אמר ספאחיה: "האמת, היה לנו קשה לשחק עם כל החוקים השונים. לא הבנו בדיוק מה קורה עם הפאולים הטכניים, ופעמיים שרקו לנו הגנה לא חוקית בלי שהבנו מה עשינו".

וויל ביינום אמר בסיום: "טורונטו שיחקו מצוין, והגיע להם הניצחון. אנחנו חייבים לקחת את הנקודות החיוביות מהמשחק הזה, וללמוד מהטעויות. נתנו משחק טוב, ואני חושב שאנחנו כן יכולים להתמודד מול קבוצות NBA".

דרק שארפ הוותיק התייחס גם הוא להפסדים הקשים של מכבי: "כן, אנחנו יכולים לשחק הרבה יותר טוב, יש לנו עוד הרבה מה ללמוד ועוד הרבה מקום להשתפר. נצטרך לעבוד קשה בשביל זה. ברבע השלישי כבר היינו גמורים, וזה היה נראה כאילו התנגשנו בקיר בטון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully