וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הניצחון הזה יוצר ציפיות"

19.10.2006 / 22:35

רוני לוי והזרים שלו ענו לכל המבקרים עם ניצחון 1:3 על אוקזר הצרפתית במשחק הראשון בשלב הבתים בגביע אופ"א

העונה אנחנו מגלים שישנן שתי מכבי חיפות, זו של אירופה וזו של ישראל, זו של קודש וזו של חול. ועל כל אחת מהבמות היא מתאימה את עצמה לרמה הכללית. בליגת העל זה מספיק בינתיים למקום השמיני, באירופה זה הספיק לצמד משחקים מצוין מול ליברפול, העפלה לשלב הבתים של גביע אופ"א, והערב (חמישי) לניצחון 1:3 ענק על אוקזר הצרפתית, שהראתה במחצית הראשונה שהיא לא קוטלת קנים, ועולה על הירוקים בכל הקשור לכשרון. הניצחון החיפאי על הדשא של בלומפילד היה, אם תרצו, דומה מאוד להפסדים של הקבוצות הישראליות במפעלים האירופאים, כאשר האורחת שלטה והחמיצה, ובשתי התקפות קטלניות איבדה את המשחק. ואגב כך הושג הניצחון הראשון אי פעם של קבוצה מהמזרח התיכון בשלב הבתים.

השער הראשון היה של אלן מסודי, שסיים בדקה ה-13 בצורה מצוינת מול השוער, אחרי מבצע התקפי משולב בין הקונגולזי, רוברטו קולאוטי ויניב קטן. אוקזר השתלטה על המגרש, אבל הבקיעה רק בהזדמנות אחת מהרבות מספור שהיו לה, כשניקולאה התרומם מעל אלון חרזי, ונגח פנימה את ה-1:1 בדקה ה-29. מאותו רגע ועד ההפסקה ניר דוידוביץ' היה האיש הפעיל במגרש. בפתיחת המחצית השנייה תפס גוסטבו בוקולי פיקוד, הבקיע שער אישי מצוין עם וולה בדקה ה-56, ודקותיים מאוחר יותר בישל לקולאוטי את השלישי של חיפה. ואחרי כל התלונות על הזרים של האלופה, הנה ההספק שלהם: שלושה שערים ושני בישולים (עם כל הכבוד לאאזרחות הישראלית של קולאוטי). לא רע, לא רע בכלל. אולי הם לא הבעיה בצפון.

מהרגע שלוח התוצאות הראה 1:3 הייתה רק קבוצה אחת על המגרש, בטח מאותו רגע שגרישטינג הורחק בכרטיס אדום (65) בעקבות פגיעה ללא כדור בכוכב המשחק, בוקולי. אחרי תצוגת החושך של הירוקים ביום ראשון מול הפועל ת"א קשה שלא להתפעל מהניצחון הגדול של אחת הקבוצות הטובות מאחת הליגות החזקות של אירופה. ליגה ששלחה נבחרת צעירה לאליפות אירופה, וליגה שיש בה קבוצה ששומרת על הראש גם כשהדברים לא הולכים, לא נבהלת, ויודעת איך לנצח. ברוכים הבאים לליגת העל, לתפארת מדינת ישראל

מחצית ראשונה

דקה 5: פדרטי התקדם מעיגול האמצע, וכאשר אף אחד לא ניגש אליו, הוא שלח בעיטה חזקה מ-35 מטר שחלפה מעל השער.

דקה 8: כדור חופשי של קטן מורם לרחבה בצורה מצוינת, עם לפחות שלושה ירוקים באיזור תחבת החמש שצריכים רק לגעת בו כדי להזיז את הרשת, אבל איכשהו הוא חומק מהם ויוצא החוצה.

דקה 13: גול! ועוד איזה גול. יניב קטן קיבל כדור באגף ימין, עבר במיומנות את המגן שלנו, ושלח כדור עומק אל לב ליבה של הרחבה, שם חיכה רוברטו קולאוטי. הישראלי, שהיה עם הגב לשער, משך איתו שני מגנים והשאיר כדור מצוין למסודי. האחרון היה על סף רחבת החמש, והקפיץ מעל השוער קול פנימה. 0:1 קבוצתי גדול.

דקה 15: הפעם אנדאה חופשי מחוץ לרחבה, והבעיטה שלו מ-30 מטרים מצאה את הידיים של דוידוביץ'.

דקה 29: גול! הגבהה של סאניה הופכת לשער שוויון, לאחר שניקולאה, שגם ככה גבוה בראש וחצי מאלון חרזי, קפץ מטר שלם מעליו ונגח לפינה של דוידוביץ'. 1:1

דקה 34: קטן שוב עשה שמות באגף ימין, והכניס כדור עומק מתוחכם לקולאוטי, אבל עשה זאת חזק מדי.

דקה 39: ניקולאה הצליח לקבל כדור ברחבה, לשמור עליו עם הגב לשער ואפילו להשתחרר היטב, אבל דקל קינן בלם אותו ברגע האחרון. בהמשך ההתקפה פדרטי קיבל כדור מחוץ לרחבה, ובעט שטוח לידיים של דוידוביץ'.

דקה 40: קאלנברג התעלל בחרזי כשעבר אותו בקלילות מרגיזה על הקו בתוך הרחבה, משם שלח רוחב לתיבת החמש. פדרטי וניקולאה עטו על המציאה אחד אחרי השני, והוציאו מדוידוביץ' שתי הצלות תמנוניות להפליא שהצילו שער בטוח באלפיים אחוז.

דקה 45: סוף סוף התקפה ירוקה. כדור מצוין למסודי הכניס אותו לרחבה, והרוחב שלו אמור היה למצוא את קולאוטי, אבל הגיע הישר לידיים של השוער.

מחצית שנייה

דקה 56: גול! ושוב גול גול. בעיטה של דירסאו מ-30 מטר נבלמה, והכדור עלה מעלה מעלה, וירד בכיוונו של בוקולי. הברזילאי התמקם בצורה מצוינת על סף הרחבה, ובעט בנפילה וולה שטוח שהפתיע את השוער וחדר לפינה של השער. 1:2 נפלא.

דקה 58: גול! גם השער השלישי של חיפה היה מצוין. בוקולי חתך לכיוון הרחבה, ושיחרר מסירת עומק מצוינת לקולאוטי, שבתורו חלף על פני קול וגילגל מזווית קשה פנימה את ה-1:3 הענק.

דקה 62: מתפרצת מהירה מגיעה לקטן, שחלף על פני הבלם, אבל ההתמהמהות שלו איפשרה להגנה להרחיק ברגע האחרון.

דקה 65: כרטיס אדום לבלם אוקזר גרישטינג, שפגע ללא כדור בבוקולי. הקוון קרא לשופט, והצרפתים נותרו בעשרה שחקנים.

דקה 90: בעיטה חופשית של קולאוטי מדלגת מעל לחומה, אבל קול מציל מצוין.

הרכבים:

חיפה: ניר דוידוביץ'; אלון חרזי, רפאל אולארה, דקל קינן, אדורם קייסי (חיים מגרלשווילי, 22); אנדרסון, שאבייר דירסאו, גוסטבו בוקולי, אלן מסודי (מאור מליקסון, 77); יניב קטן (שלומי ארבייטמן, 78), רוברטו קולאוטי.

אוקזר: פאבין קול; ז'אורוס, גריצ'ינג, פדרטי, שירו; קלנברג (קלבאנה, 67), אקאלה, מיניו, נאיה, ניקולאה (פיירוני, 70); סאניה.

"הניצחון הזה יוצר ציפיות"

רוני לוי לא התבייש לדבר על כך שהמטרה היא העפלה לשלב הבא. "בחצי הראשון לא הייתי מרוצה ולא הסתדרנו איתם בקישור, אבל בחצי השני היינו מאורגנים יותר ולכן מסוכנים יותר מקדימה", אמר. "עכשיו אנחנו מחויבים לנסות להעפיל לשלב הבא, נצחון במשחק הראשון נותן לנו דחיפה להמשך, וגם יוצר ציפיות. אני לא מסתנוור כי יש לנו במה להשתפר כדי שנראה את מכבי חיפה שאני רוצה לראות".

"בכל משחק יש רגעים קשים, וצריך לדעת לעבור אותם", הוסיף. "הבעיה אצלנו היא בהגנה, וכשאנחנו עושים את העבודה כמו שצריך בהגנה אנחנו מאוד מסוכנים בחלק הקדמי. זה משהו שאנחנו צריכים לשפר. מגיע כל הכבוד לקהל המדהים שבא לכאן. עכשיו כולם רואים מה זה משחק בית בכדורגל הישראלי, אמנם זה לא קרית אליעזר אבל עדיין זה הבית שלנו"

יניב קטן הגיב לדברי הביקורת על חיפה בימים האחרונים: "מה שחשוב זה שהגענו והוכחנו שאנו קבוצה טובה. ידענו שחובת ההוכחה עלינו והצדקנו היום את הציפיות".

מאמן אוקזר ז'אן פרננדס אמר לכתבנו רומן רוזנבלט: "על פי המחצית השנייה, חיפה היתה צריכה לנצח. התחלנו לא טוב את המשחק ובהתקפה הראשונה של מכבי חיפה הם הבקיעו. המשכנו לשחק בכל זאת והצלחנו להשוות. אחרי השוויון שלטנו ואם היינו מבקיעים שער שני לפני המחצית אני חושב שהמחצית השנייה היתה מתפתחת אחרת. ברגע שאיבדנו שחקן בכרטיס אדום היה קשה לחזור".

אוקזר סופגת הפסד שני השבוע בתוצאה 3:1 אחרי שהפסידה מול ראן בליגה הצרפתית: "אם שיחקנו ככה הגנתית זה אומר שיש לנו בעיות ונצטרך לטפל בהן. לגבי חיפה, ידעתי שמדובר בקבוצה טובה והיא לא הפתיעה אותי. יש עוד שלושה משחקים וחשוב לנצח את אלה שנותרו".

אדורם קייסי שנפצע במהלך המשחק בשריר האחורי צפוי יעבור בדיקה בימים הקרובים וצפוי להעדר בין שבוע לעשרה ימים.

מכבי חיפה עשויה לקבל קנס מאופ"א בעקבות כניסתו של אוהד הקבוצה לתחומי המגרש במהלך המחצית השנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully