וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלוש המשאלות של אבי לוזון

משה בוקר

19.10.2006 / 9:11

יו"ר ההתאחדות הנכנס הציב שלושה יעדים: צמצום הזרים, הגדלת מספר הקבוצות בליגת העל ופרידה מקצין העיתונות, שאול אייזנברג

אבי לוזון, כפי שפורסם ב"ספורט הארץ" כבר ב-31 במאי, נבחר אתמול על ידי מרכז מכבי להיות נציגו בתפקיד יו"ר ההתאחדות הבא. לוזון צפוי להחליף את איצ'ה מנחם, היו"ר הנוכחי, בחודש מארס, מיד לאחר המשחק בין נבחרת ישראל לאנגליה במוקדמות יורו 2008.

יו"ר מרכז מכבי, צביקה ורשביאק, החליט אתמול להפתיע את כולם כאשר הקדים בשבועיים את מועד ההחלטה על מועמד מכבי לתפקיד יו"ר ההתאחדות. ורשביאק כינס את ועדת המינויים בכפר המכביה ולאחר דיון ממושך הועדף לוזון על פני אריה זייף ברוב של 6 קולות לעומת 1.

ורשביאק, שתמך בלוזון לאורך כל הדרך, מיהר להחמיא לנבחר: "אם אבי יעשה את מה שהוא מאמין בו, אני בטוח שהוא יצעיד את ההתאחדות קדימה בגדול". גם סם אולפינר, יו"ר ועדת המינויים, לא חסך בשבחים: "הענקנו לו את תפקיד יו"ר מוסד הספורט הגדול והמכובד ביותר בישראל, מתוך תקווה שינהל באופן עצמאי את ההתאחדות ויעשה שינויים מפליגים. אני מקווה שאבי לוזון יטלטל את ההתאחדות, יבצע שינויים גדולים ויגרום להבראתה".

וזה בדיוק מה שלוזון מתכוון לעשות. "למרות שמהרגע הראשון היה לי ברור שאהיה היו"ר הבא, זה רגע מאושר עבורי. חיכיתי להודעה הרשמית ואני שמח שחברי הוועדה במרכז מכבי נתנו בי את אמונם", אמר לוזון הנרגש. מאוחר יותר שלח מסר מרגיע בכיוון מי שהעדיפו לא לראות אותו בתפקיד הנכבד, ורמז על הבאות: "אני אהיה יו"ר ההתאחדות של כל קבוצות הכדורגל בארץ. גם אלה שהיו נגדי, מהיום אני איתם".

לוזון, מנהל בכיר בבנק דיסקונט, שקד לאחרונה על תכנית לשיקום ההתאחדות, אותה הסכים לחשוף אתמול: "אני מתכוון להבריא את ההתאחדות לכדורגל מבחינה כלכלית (להתאחדות גרעון של כ-20 מיליון שקל. מ"ב) ולבצע שינויים מרחיקי לכת. מלבד צמצום מספר הזרים כבר בעונה הבאה, נבצע שינוי במבנה הליגות ונגדיל את שתי הליגות העליונות. ההתלבטות היא בין 14 קבוצות ל-16 קבוצות בשתי הליגות הגבוהות".

לוזון מתכוון גם לבצע שינויים במצבת כוח האדם בהתאחדות. היו"ר הבא שואף לאייש את המשרות שיתפנו באנשי מקצוע צעירים ומוכשרים. לוזון כבר החל לגבש את הכוורת שתעבוד איתו. שטרן חלובה, סגן היו"ר והגזבר, יישאר בכל מקרה כסגן או יועלה לדרגת ממלא מקום. ריקי בכר, יו"ר הפועל, רוצה להיות ממלא מקום היו"ר, אולם במרכז מכבי מתנגדים לשנות את התקנון עבורו. שלמה סופר הוא אחד המועמדים לתפקיד גזבר ההתאחדות. אגף הדוברות יעבור רוויזיה ושאול איזנברג, קצין העיתונות הוותיק של ההתאחדות, יסיים את תפקידו.

בניגוד לאיצ'ה מנחם, שהגיע להתאחדות מדי יום ושהה בלשכתו שעות ארוכות, לוזון בונה על סדר יום אחר. "יש לי תפקיד חשוב בבנק דיסקונט ואין לי כוונה לשבת בהתאחדות כל היום. יהיו אנשי מקצוע ברמה גבוהה מאוד, שיקבלו הנחיות על פי המדיניות וינהלו את ההתאחדות. אני מתכוון להאציל סמכויות לאנשי מקצוע, כפי שקורה בכל מוסד רציני כיום במשק".

לוזון צפוי גם לנצל את קשריו הטובים עם יו"ר מועצת ההימורים, גדעון בריקמן, במטרה להגדיל את הקצבות הטוטו לכדורגל הישראלי. בקרוב ייפגש גם עם שר הספורט, אופיר פינס, בניסיון להגדיל את תקציב הספורט בשנת 2007, כדי שניתן יהיה לבצע מהפכה ברמת איצטדיוני הכדורגל בארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully