וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסודי לא יכול להגיד שהוא מופתע

משה הרוש

19.10.2006 / 8:12

ההצבה של מאור מליקסון בהרכב לקראת אוקזר לא הפילה את קשר מכבי חיפה מהרגליים. מקורביו: "הוא פשוט נעלם באגף שמאל"

אלן מסודי הרגיש בשבועיים האחרונים שזה עלול להגיע בכל רגע. הצבתו של מאור מליקסון לפני יומיים על חשבונו בהרכב, במהלך אימון מכבי חיפה, לא הפילה אותו מהרגליים. גם מסודי ידע כי היכולת שהציג במשחקים האחרונים רחוקה מלהזכיר ולו במשהו את להטוטיו בקופסא בנתניה בעונה שעברה.

באותו ערב הוא עזב בזעם את מתחם האימונים בדרכו הביתה, כי למרות שהיה מודע ליכולתו החלשה, האצבע שלו הופנתה לכיוונים אחרים. בסביבתו הקרובה סיפרו כי "פשוט מתסכל אותו לשחק באגף שמאל ולא באמצע, כמו בנתניה. מהאמצע מסודי יכול להציג את היכולת האמיתית שלו, אבל באגף הוא פשוט נעלם". למקורביו סיפר כי הוא "מעדיף לשבת על הספסל ולעלות כמחליף מאשר לשחק באגף שמאל. העיקר שזה יהיה באמצע מאחורי החלוץ".

זה דווקא התחיל יפה, עם הופעה טובה במשחק באנפילד מול ליברפול. אלא שמאז הוא מתקשה למצות את הפוטנציאל מהאגף, התקפות מעטות עוברות דרכו, הוא אינו מורגל למשימות הגנתיות תובעניות, ויותר מכל חש שהוא בסך הכל חוליה זניחה בשרשרת כוכבים - בניגוד מוחלט לעונת השיא שנתן אצל [[ראובן עטר]] במכבי נתניה, שם עשה ככל העולה על רוחו.

"רובן ידע ללטף אותו ולתת לו את כל החופש על המגרש", נזכר חברו מנתניה, עופר טלקר, "מסודי הוא מסוג השחקנים שצריכים המון יחס אישי מהמאמן והרבה תשומת לב כדי להפיק ממנו את היטב. עטר ידע לתת לו בראש כשצריך, אבל מיד גם ללטף".

דווקא אייל לחמן, שאימן אותו לפני שנתיים בבני סכנין, חושב שעצם הצורך של השחקן לקבל יחס מועדף מהווה מכשול עבורו: "אם מסודי לא היה מסוג השחקנים שצריכים שינהגו בהם בכפפות של משי, הוא כבר מזמן היה פורץ בגדול באירופה".

עם נחיתתו בקופסא זימן אותו עטר לשיחה אישית. "אני נותן לך את מפתחות הקבוצה", אמר לו המאמן, "יש לך את היכולות לסחוב אותה על הכתפיים שלך. ממני אתה מקבל את כל חופש הפעולה לעשות מה שאתה רוצה על המגרש". מסודי החזיר לו בריבית עם תשעה בישולים ותשעה כיבושים, שסידרו לו חוזה רב שנתי במדי האלופה. "מי שרוצה להרוויח את מסודי", מסביר השוער מאיר כהן, ששיחק אתו בסכנין, "צריך להעניק לו חופש על המגרש. כשמגבילים אותו הוא לא מצליח להציג את היכולות שלו ומאבד את הראש כשלא הולך לו. תמיד הוא היה אומר לי 'אני לא מסוגל לתפקד כשמגבילים אותי, אני חייב לשחק חופשי במגרש'".

בסוף השבוע שעבר זימן [[רוני לוי]] את הקשר שלו לשיחה. מסודי הסביר כי הוא מתקשה לשחק בצד שמאל וביקש לשחק מאחורי החלוץ. לוי הקשיב והרגיע אותו, אלא שבינתיים מסודי צריך להתמודד עם דרישות תובעניות, משימות הגנתיות ומשחק טקטי מסודר ומחושב. ואת זה הוא פחות אוהב. לוי דורש ממנו הגנה, עזרה למגנים, לחץ על הכדור, ואפילו לרדוף אחרי היריב 30 מטרים ולרדת לגליץ'. לזה, אומרים בסביבתו של הקשר, מסודי לא בנוי. "אם הוא היה יודע לשלב את הכישרון האדיר שלו במשחק טקטי הוא לא היה פה", מחדד לחמן, "תשאל את ארסן ונגר, שהתעניין בו ולא לקח אותו רק בגלל הסיבה הזו".

הבעיה של מסודי היא שעל המשבצת שהוא מפנטז יושב חזק יניב קטן. "בטווח הקצר", מסביר לחמן, "זה אולי נכון שמסודי ייתן יותר אם יתופקד באמצע. אבל בין נתניה לחיפה יש הבדל. בחיפה בונים קבוצה לטווח ארוך, לליגה ולאירופה ולכן השחקנים שמוצבים באמצע צריכים להיות טוטאליים". ומסודי, כנראה, לא שחקן טוטאלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully