וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אפשר להביא אליפות העונה"

יניב בן חקון, טביב זליקוביץ' ומשה בוקר

19.10.2006 / 7:35

יוסי מזרחי הבהיר לשקלאר לפני שהתמנה במקום ארדילס, מהי המטרה שלו בבית"ר. עוזרו של הארגנטינאי זועם: "בושה, אין פה כבוד לאנשים". ביקורת גם בקבוצה על הדרך בה פוטר. פרננדז, פינטו, מירוסביץ' ופביאני בדרך החוצה

בית"ר ירושלים החליטה אתמול (רביעי) לסיים את עידן אוסבלדו ארדילס, ולמנות במקומו את [[יוסי מזרחי]]. המאמן הארגנטיני עזב את הקבוצה לאחר שסירב לעבוד עם מאמן ישראלי, ובמהלך מהיר של היו"ר ולדימיר שקלאר החזירה בית"ר מאשדוד את מזרחי לקדנציה שלישית כמאמן המועדון.

העלות של המהלך הזה תהיה ניתנת לחישוב רק לאחר שמזרחי יסיים לבנות מחדש את סגל הקבוצה, אבל כבר עתה היא עלתה לבית"ר לא מעט כסף. ארדילס ייהנה מפיצוי של 300 אלף דולר (מחצית מחוזהו), מזרחי ייהנה משכר של 270 אלף דולר נטו לעונה, עם אופציה לעונה נוספת.

אתמול התברר כי כבר לאחר ההפסד למכבי נתניה, החליטו בבית"ר להתנתק מארדילס, או לפחות לצרף לצידו מאמן ישראלי בכיר. לאוויר נזרקו שמותיהם של גיא לוי, ניר קלינגר, רוני לוי ואחרים, אבל הרצון להנחית בבית וגן מישהו שמכיר את המערכת העלה את מניותיו של יוסי מזרחי.

ביום ראשון בלילה התקשר שקלאר לבעלים [[ארקדי גאידמק]] ואמר לו שהוא הולך על מאמן אשדוד. גאידמק, ששמע על מזרחי דברים טובים, נתן אור ירוק. מבחינת שקלאר הכל כבר היה סגור, אלא שמשחק גביע הטוטו נגד הפועל כפ"ס "היה תקוע לנו כמו עצם בגרון", אמר אתמול גורם בהנהלה. בקבוצה האמינו כי ארדילס יעזוב מרצונו במקרה של הפסד, אלא שבית"ר ניצחה ושקלאר נתקע עם משפט שלא יישכח במהרה: "ארדילס הוא המאמן והוא יישאר כזה עד שיביא אליפות".

אתמול בבוקר כבר חייג שקלאר לארדילס והציב לו את האולטימטום. ארדילס טען כי הוא בטוח ביכולתו להביא אליפות, אך שקלאר היה נחוש. "אני נוטה שלא להסכים", המשיך ארדילס, "אבל תן לי כמה שעות ואחזיר לך תשובה". מאוחר יותר כבר הודיע, כי הוא מוותר על ההצעה ומתפטר.

מזרחי יחתוך

שקלאר המשיך לעבר מזרחי. נושא השכר לא היווה בעיה, והמאמן גם ביקש וקיבל יד חופשית בנוגע לשינויים בסגל הקבוצה. מזרחי הבהיר לשקלאר כי בכוונתו לבצע שינויים עם פתיחת חלון ההעברות בחודש ינואר.

בסביבתו של מזרחי ידעו לספר אתמול, כי המאמן נוטה להשאיר בקבוצה את הזר הגנאי דרק בואטנג, ולוותר על כל השאר: פרננדז, פינטו, מירוסביץ' ופאביאני. כמו כן יינתן אשראי מחודש לצעירים של הקבוצה. גם מעמדו של דוד אמסלם צפוי להשתפר. מזרחי הבהיר לשקלאר כי נעשו שגיאות רבות בבניית סגל הקבוצה, אבל אמר לו "עם עבודה קשה ויד נוקשה, אני אביא לך ולבית"ר אליפות עוד העונה".

גם בצוות המקצועי צפויים שינויים. מזרחי שוקל למנות כעוזר מאמן את חברו הקרוב, מישל דיין, מאמן הפועל אשקלון. מעמדו של הסקאוט דודו דהאן התערער, ולעומת זאת גדלו הסיכויים לחזרתו של המומחה לפיזיות טיבריוס דארו.

מה עם הדרך?

למרות שכולם בבית"ר מברכים על הפרידה מארדילס, יש ביקורת על הדרך בה התנהלו הדברים. "לא יכול להיות שיום לאחר שמצהירים מול המצלמות שארדילס יאמן עד שיביא אליפות הוא מפוטר", אמר גורם בקבוצה, "זה בטח לא משדר אמינות. כל מאמן שיהיה כאן לא ירגיש בטוח".

מי שיצא במתקפה חריפה נגד בית"ר, הוא עוזרו של ארדילס, אמיליו קאמיסו: "אני לא מכיר אף מקום שבו הולכים מאחורי הגב של המאמן בצורה כל כך בוטה. זאת בושה. ראיתי הרבה דברים לא יפים בכדורגל, גם בארגנטינה קורים דברים מאוד מוזרים, אבל יש תמיד כבוד לבני אדם, לשחקנים ולמאמנים. אין פה כבוד לאנשים. זה לא מפתיע, הרבה דברים לא עושים פה כמו שצריך. נכון שנגד נתניה לא שיחקנו טוב וכולם אמרו הרבה דברים רעים, אבל מגיע בן אדם כמו אוסבלדו, שעשה משהו בכדורגל, שניצח פה ושם כמה משחקים, ולפני הכל מחפשים אותו.

"זה לא שבית"ר במקום האחרון בליגה, אנחנו הובלנו כל הזמן ושיחקנו כדורגל טוב. עדיין לא כמו שרצינו, אבל זו לא היתה קטסטרופה. אוסבלדו בסך הכל לומד עדיין קצת את הקבוצה, כדורגל זה תהליך, אבל אין להם סבלנות".

בקבוצה לא התרגשו ואמרו שההחלטה היתה מתבקשת: "הבנו שהדברים לא עובדים כמו שצריך והגענו להחלטה שחייבים להביא מישהו שיכניס משמעת. ראינו את השחקנים הולכים לאיבוד, כי אין מי שיחזיק אותם קצר וידריך אותם. אפילו האסיפות הקבוצתיות לא התנהלו כמו שצריך. הבאנו למערכת מישהו שמכיר אותה ויוכל להחזיק אותה נכון".

לכולם נותר רק לסגור עניינים עם אשדוד. מיד עם קבלת הטלפון משקלאר, התקשר מזרחי לג'קי בן זקן, והודיע לו על ההצעה מבית"ר. בן זקן אמר לו: "ההחלטה בידך, אני נותן לך את ברכת הדרך. עם זאת, יש לי תנאים מסויימים ואני רוצה לדבר עם בית"ר".

שקלאר ובן זקן נפגשו לשיחה שארכה שעה, אבל התקשו להגיע להסכמות. שקלאר הבהיר כי הוא מוכן לפצות את אשדוד, אולם הדרישות של בן זקן היו גבוהות. אשדוד דרשה מבית"ר פיצוי כספי בדמות שני שחקנים שישוחררו מהקבוצה עם פתיחת חלון ההעברות: פינטו, ברוכיאן, זיו או תמוז. מאחר שלא הושג סיכום, הוחלט כי בן זקן ושקלאר ייפגשו שוב בשעת לילה מאוחרת, אבל למזרחי הובהר כי הוא כבר מאמן בית"ר. בינתיים הודיע בן זקן למנכ"ל שלו, אלון חזן, כי עליו להעביר מחר את אימון אשדוד ומבחינתו הוא המאמן הבא של הקבוצה, כפי שהבטיח לו לפני 3 חודשים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"אני מכיר את האהבה של יוסי לבית"ר" (אסף שקד, מערכת וואלה!)

בשעה 1:00 בלילה יצאו ולדימיר שקלאר וג'קי בן זקן מהמסעדה לאחר פגישה בת שעה, כאשר בין הצדדים הושגה הסכמה סופית לגבי שחרורו של יוסי מזרחי. שקלאר אמר לאחר הפגישה עם בן-זקן: "הייתה לי שיחה טובה עם ג'קי והגענו להחלטה משותפת שיוסי מזרחי יהיה מאמן בית"ר ירושלים החל ממחר. אני מודה לג'קי ולמ.ס אשדוד שהסכימו לשחרר את יוסי מזרחי, ג'קי הוא ג'נטלמן אמיתי ועשה מעשה אמיץ כששחרר מאמן מוצלח, ונתן לו להתקדם לקבוצה הכי מפוארת בישראל - בית"ר ירושלים. יוסי הוא מאמן שרצינו והוא סמל בבית"ר ירושלים ואני מאחל לו בהצלחה".

כשנשאל מתי התקבלה ההחלטה להחתים את מזרחי, אמר שקלאר: "זה לא משנה מתי, מה שחשוב שעכשיו מזרחי הוא מאמן בית"ר. מחר (היום - חמישי, א.ש.) בשעה 15:30 הוא יגיע לבית וגן ויתחיל את העבודה שלו בבית"ר ירושלים". כשנשאל שקלאר מה יהיה עם הריב המתוקשר בין מזרחי לפבריס פרננדז, הוא אמר: "יוסי מעריך את כל השחקנים בבית"ר וכבר מחר הם יפתחו דף חדש".

בן-זקן הסביר את המהלך: "אני משחרר את יוסי למרות שמבחינה מקצועית כרגע בהסתכל על האינטרסים שלנו זה לא נכון לעשות, יוסי נתן 4 עונות לאשדוד ולא אעצור את הקידום שלו. אני מכיר את האהבה שלו לבית"ר ירושלים וזה חלק מהמחווה של אשדוד כלפיו. אלמלא בית"ר זה לא היה קורה, ואם זאת הייתה קבוצה אחרת לא היינו משחררים אותו. כשהפועל ת"א פנתה אליו, לא שחררנו אותו. כשם שאשדוד עשתה מחווה כרגע, אנחנו מאמינים שבעתיד במסגרת מערכת היחסים עם בית"ר ירושלים, אם אשדוד תצטרך עזרה מבית"ר היא תקבל אותה, גם אם זה יהיה במסגרת העברת שחקנים. אלון חזן הוא המאמן של אשדוד החל ממחר, ובשלושת השבועות הקרובים אנחנו נחפש מאמן קבוע לקבוצה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully