וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבר לא ירוקים באירופה

רומן רוזנבלט

18.10.2006 / 15:09

מכבי חיפה ערכה מסיבת עיתונאים לקראת אוקזר, ולאחריה אימון. רוני לוי: "נצטרך לדעת להבקיע בשלושה-ארבעה מצבים אליהם נגיע"

ברני ארדוב

צילום ועריכה: אמיר לב

הערב (רביעי) קיימה מכבי חיפה מסיבת עיתונאים לקראת מפגשה מחר בגביע אופ"א מול אוקזר הצרפתית. מאמן הקבוצה רוני לוי, שקבוצתו לא מצויה בכושר הבקעה מרשים לאחרונה, לא חשב שהבעיה בקבוצה נעוצה רק בשחקני ההתקפה: "נכון שאנו צריכים להשתפר בעניין הכיבוש. אני לא חושב שזו בעיה של התקפה אלא בעיה קבוצתית. אחד מהיתרונות שלנו הוא שידענו להפעיל לחץ טוב על היריבה בשטח שלה ואנו צריכים לשפר זאת העונה".

בכל זאת שיגר לוי עקיצה אל שחקני ההתקפה שלו כשהוסיף: "מחר, נגד קבוצה צרפתית חזקה מאוד, נצטרך לדעת להבקיע בשלושה-ארבעה מצבים אליהם נגיע".

לוי קבע מהן הקריטריונים שלו לכשלון במסע האירופי: "הכל תלוי סיטואציה. במידה וננצח את שני המשחקים הראשונים ובכל זאת לא נעפיל, כמובן שזו תהיה אכזבה. במידה ונכשל בכל המשחקים ונראה שהקבוצות פשוט יותר מדי טובות מאיתנו אז נקח זאת בפרופורציה".

לוי ניסה לשים את האצבע על הבעיה המרכזית של הקבוצה לדעתו: "בעונה שעברה ובכל שלוש השנים שאני בחיפה, ידענו לשמור על רצף משחקים עם יכולת טובה במהלך העונה והשנה בינתיים יש לנו פיקים וירידות ביכולת. נצטרך לשפר זאת".

לוי התייחס לאוקזר וטען כי "בארץ מקלים ראש בצרפתים. מדובר בקבוצה טובה, טקטית, מהירה ומאומנת. אנו משחקים בבית מול הקהל שלנו, אם נדע להיות קבוצה אז סגנון המשחק לא יעשה את ההבדל".

מאמן אוקזר ז'אן פרננדז ציין לאחרונה כי למכבי חיפה נסיון רב יותר באירופה מאשר לקבוצתו אך לוי לא התרגש מהלוחמה הפסיכולוגית השקופה: "הם כל הזמן באירופה. הליגה הצרפתית מאוד חזקה אבל אם זה יתרון זה לא דבר שלילי וצריך לדעת להשתמש בו במיוחד כשיש משחק אחד מול כל יריבה".

מאמן הירוקים נמנע מלחשוף את הרכב חיפה במשחק ואף התייחס בקצרה ליחסים בינו לבין קשר הקבוצה אלן מסודי: "מחר לפני המשחק אציג את ההרכב לשחקנים ולאחר מכן העביר זאת לתקשורת. אין לי שום בעיה עם מסודי ויכולתו האישית תבוא לידי ביטוי". נראה שהתלבטות ההרכב הגדולה ביותר של לוי היא בין מסודי ומאור מליקסון. עבאס סואן לא התאמן, והוא בספק למחר.

מאז הפסדה של מכבי חיפה להפועל ת"א ביום א' (2:0) הטיח המאמן הלאומי לשעבר שלמה שרף ביקורת בלוי שתייחס לנושא: "מאמן חשוף כל הזמן לביקורת וזה חלק מהעניין של להיות מאמן. אני ביקורתי כלפי עצמי. חלק מהביקורת היתה עניינית וחלק פחות".

אלון חרזי, אחד השחקנים הבכירים והוותיקים בחיפה התייחס אף הוא ליכולת הקבוצה: "כשלא הולך אז כל הבעיות יוצאות. מה שיכול להביא את הנצחון הוא שנשחק כולנו כאחד. אנחנו תמיד אומרים לפני המשחק 'אחד בשביל כולם וכולם בשביל אחד', אבל נראה כי בתקופה האחרונה זה הפך רק לאימרה".

המגן שמצוי כבר שנים רבות בחיפה אמר לגבי השתלבותם של השחקנים החדשים בקבוצה: "מי שמגיע לחיפה צריך להיות מודע לעובדה שבקבוצה כולם חלק מהמערכת ואם החליטו שהשחקן מתאים לקבוצה אז זה לא סתם. מי שבא ככוכב מקבוצה אחרת הופך להיות שחקן כמו כל אחד אחר וההתאקלמות לוקחת זמן".

אוקזר הצרפתית נחתה היום (רביעי) בארץ ותערוך הערב מסיבת עיתונאים ואימון מסכם בבלומפילד לקראת משחקה בגביע אופ"א מחר מול מכבי חיפה.

אוקזר זכתה באליפות צרפת היחידה שלה ב-1996, השנה הגדולה ביותר של המועדון, באותה עונה היא גרפה גם את הגביע. המועדון שמזוהה יותר מכל עם המאמן גי רו, שכבר פרש, לא הצליח לחזור לאותם גבהים, אבל כן זכתה בשני גביעים - ב-2003 ו-2005.

מאמן הקבוצה ז'אן פרננדז בן ה-51, שחתם על חוזה לשלוש עונות לא עושה עד כה חיל עם הקבוצה. הצרפתים, כמו מכבי חיפה, מגיעים למשחק אחרי הפסד בליגה המקומית, 1:3 לראן. אוקזר פתחה את העונה בצליעה אך בהמשך התאוששה, צברה נקודות והתמקמה במרכז הטבלה (מקום 11).

במסיבת העיתונאים הערב התייחס פרנדדז ליריבתו מחר: "מדובר בקבוצה גדולה, ראיתי אותה נגד הפועל תל אביב ונגד ליברפול. מדובר בקבוצה הטובה ביותר בישראל, שבזמנו ניצחה גם את פריס סן ז'רמן, בניצחון שעשה הדים בצרפת". כשנשאל לגבי שחקני חיפה פרננדז ציין את רוברטו קולואטי ואלן מסודי כבולטים בקבוצה.

כשנשאל לגבי פתיחתה הפושרת של הקבוצה בליגה הצרפתית ענה פרננדז: "מדובר במצב שונה. לא נכנסנו טוב לליגה הצרפתית והפסדנו במחזור האחרון, אבל המפעל הזה הוא המקום שבו אוקזר צריכה להיות, והמקום הנוכחי בטבלה הצרפתית לא משנה כרגע".

הרכבים משוערים:

מכבי חיפה: ניר דוידוביץ'; אלון חרזי, דקל קינן, רפאל אולארה, אדורם קייסי; חאבייר דירסאו, עבאס סואן (שאבייר אנרדסון), גוסטבו בוקולי, אלן מסודי (מאור מליקסון); יניב קטן, רוברטו קולאוטי

אוקזר: פאביין קול; יוהאן ראדה, ז'אן-פסקל מינו, סטפן גריכטינג, בקארי סנה; ארנה שאבו, בנואה פדרטי, ליונל מאטיה, תומאס קחלנברג, קנגה אקלה; לואיג'י פיירוני (דניאל ניקולאה)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully