וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני אוהב את השלווה של הפועל ירושלים"

18.10.2006 / 8:38

יוריצה גולמאץ לא קלט, כנראה, איפה הוא חתם. בינתיים הוא מרשים במשחקי האימון, והרומן בינו לבין דן שמיר פורח

אם בסופו של דבר יקרה הלא יאומן והפועל ירושלים תזכה באליפות בסוף העונה, יוכלו בקבוצה להיזכר בערגה איך הם הצליחו להביא את הפורוורד הקרואטי יוריצה גולמאץ בזכות שילוב נסיבות מקרי: גולמאץ סיים שתי עונות מוצלחות באוראל גרייט וקיבל בקיץ הצעה מדיוויד בלאט להצטרף לאלופת איטליה בנטון טרוויזו. אבל אז סוכנו של הפורוורד, שייצג אותו מול בנטון ודרש בשמו שכר עתק, למרות שגולמאץ עצמו היה מוכן להסתפק בפחות. בסוף הוא נחת בירושלים.

נכון לעכשיו, בירושלים רחוקים מלהתחרט, שכן גולמאץ התגלה כשילוב מעודן בין סיניסה קליצ'ביץ' (עוד קרואטי שהבריק במלחה), קווין רנקין (שהבריק פחות) וקמצוץ דמיון לניקולה וויצ'יץ'. במשחקי האימון עד כה הוא סיפק את הסחורה עם נקודות ואסיסטים למריו אוסטין והחברים באדום.

רגע לפני פתיחת העונה הוא מתרווח ביציע ריק במלחה וחולק את רשמיו. "אני אוהב את השלווה של ירושלים", הוא מספר, "האנשים פה מאוד חמים, בדיוק ההיפך מהקור של רוסיה, ואפילו מזהים אותי קצת ברחוב, בעיקר בקניון. רואים שזאת עיר שאוהבת כדורסל, דומה ללובליאנה".

איזה כדורסל תשחק הפועל ירושלים השנה?

"אנחנו משחקים את סגנון הכדורסל המודרני שמכבי הביאה לאירופה והפך פופולרי בשנים האחרונות. דן שמיר הוא בעצם תלמיד של בית הספר הזה. זה משחק קבוצתי עם הרבה אסיסטים, ריצה ושינויים בהגנה. אפשר לומר שנשחק "סמול בול" כמו פיניקס סאנס, כלומר בלי ביג מן ריבאונדר אמיתי באמצע, אולי חוץ ממרקוביץ'. זה הטרנד היום באירופה, אין ממש סנטרים אמיתיים, זו העמדה שהכי קשה למצוא בה שחקנים טובים ולא יקרים. 15 הסנטרים הכי טובים משחקים ב-15 המועדונים הכי גדולים ועשירים".

מה עובר על זר חדש שמגיע לירושלים, נכנסת למשרד של דני קליין והוא הראה לך תמונה של מכבי ואמר לך "זו המטרה"?

"ממש לא. אני חושב שמי שמנהל את המועדון הזה עושה זאת בסופו של דבר כדי לקחת אליפות ממכבי, אבל הטירוף סביב זה נמצא יותר בראש של האוהדים והתקשורת. אנחנו צריכים להיות ריאלים. מכבי הוא אחד מחמשת המועדונים הגדולים באירופה, נכון שיש שם עכשיו שינויים גדולים, אבל גם אנחנו עשינו שינויים .

"היכרתי כבר את דני קליין, רואים שהוא מנהל את הפועל מהלב שלו, ואני רואה שגם אצלו וגם בקרב השחקנים יש רצון מטורף לקחת את האליפות ממכבי כבר השנה, אבל זה יהיה מאוד טיפשי לבוא ולהצהיר על זה.

"אני רוצה שמכבי תהיה זו שתצהיר שהיא הולכת לנצח אותנו, כי אז הם יבואו בלחץ למשחק נגדנו. בשבילי המשחק נגד מכבי זה המשחק הכי קל מנטלית, כי נגד נהריה ושאר הקבוצות בארץ יהיה עלינו לחץ לנצח, אבל נגד מכבי הם אלה שצריכים לנצח אותנו. בקשר למוטיווציה והטירוף במשחקים נגדם אני לא דואג, הקהל האדיר שלנו כבר ידאג לזה".

"אל תצפו ממני ל-20 נקודות בערב"

מה דעתך על דן שמיר עד כה?

"הוא בדיוק מה שציפיתי שיהיה: הרבה חשיבה, הרבה מהלכים חכמים ותנועה חכמה על המגרש, הוא מנסה כל הזמן למקסם את היתרונות שלנו על היריב. האמת שלא ממש מרגישים שהוא חסר ניסיון, את זה צריך לבחון אחרי הפסדים ולא אחרי נצחונות. ובאמת, אחרי ההפסד לדינמו הוא מיד עשה ניתוח של המשחק ואמר לנו מה הוא חושב עלינו. אני אוהב את זה".

במשחקי האימון קלעת 20-18 נקודות, יותר מהממוצעים שלך. זה מעיד על המשך העונה?

"אתה חייב לזכור ששיחקנו נגד קבוצות חלשות, ולכן יצאנו להרבה מתפרצות ועשיתי נקודות קלות. אל תצפו ממני ל-20 נקודות בערב, כי אני שחקן קבוצתי. באוראל גרייט למשל, כששיחקתי 30-35 דקות במשחק, היתה לי הזדמנות לקלוע יותר, אבל לא עשיתי את זה כי אני לא אוהב לדחוף את עצמי ולקחת זריקות בכוח. אני זוכר שסאגדין (מאמן לובליאנה שגילה את גולמאץ. ע"מ) אמר לי בתחילת הקריירה שהיום כולם יודעים לקלוע, אבל לא כולם יודעים לקרוא את המשחק ולעשות הגנה ולמסור אסיסטים. דן נותן לי את האפשרות לשחק על הפוסט, בדומה לניקולה וויצ'יץ', ולחלק משם מסירות לגבוהים".

וויצ'יץ' לא נראה טוב נגד צסק"א, כמו כל מכבי, אפשר להתעודד?

"ראיתי את המשחק, הם קבוצה חדשה שנמצאת יחד כמה שבועות, ואני בטוח שהם עוד ישתפרו. מה שכן, הופתעתי מאוד מליאור אליהו, הוא כישרון מדהים. אני חושב שספחייה יעשה עבודה טובה, לדעתי הוא ישתמש בגרין יותר מפיני גרשון. זה קצת מצחיק, שדווקא הוא נותן יותר צ'אנס לישראלים".

לחייב להילחם על תארים

גולמאץ הוא עוד תוצר של הכדורסל היוגוסלבי, כשבמקרה שלו מדובר בגימור וליטוש מבית היוצר של זמאגו סאגדין ואולימפיה לובליאנה. הוא נולדבזגרב, והעדיף בתור ילד לשחק כדורגל, אלא שבגיל 16 צמח הקרואטי ב-17 סנטימטרים, שלקחו אותו לכדורסל. הוא כיכב בקבוצת הנוער של זריניאבץ זגרב, וחשב להמשיך לקולג' אמריקאי, אבל רגע לפני שחתם על טפסי ההעברה, הגיע סאגדין וצירף אותו ללובליאנה. שם, יחד עם שחקנים כמו בסטיאן נאכבר וולדיטמיר סטפנייה, התחיל גולמאץ את הפרק הסלובני בחייו ואף קיבל אזרחות מקומית.

החלטת לשחק בנבחרת סלובניה ולא בנבחרת קרואטיה. משבר זהות?

"לובליאנה עשתה אותי שחקן, ואז באותו הזמן קיבלתי זימון משתי הנבחרות. אני קרואטי ואני רוצה לשחק בשביל המולדת שלי, אבל היו שם המון פוליטיקות, אני נתקעתי באמצע, ואז קיבלתי מסר מלובליאנה שכדאי לי לשחק בשביל סלובניה, ואם לא אז יעשו לי בעיות בלובליאנה ויקטינו לי את החוזה. לא היתה לי ברירה".

לקחת אליפויות וגביעים בכל הקבוצות שלך. ירושלים מצאה ווינר?

"הביאו אותי בגלל הנסיון שלי. תמיד ידעתי לבחור בקבוצות שנלחמות על תארים, אני חייב את זה. בשנתיים האחרונות ברוסיה היה לי קשה שלא נלחמנו על האליפות, אבל אפילו שם לקחנו בסוף את הצ'לאנג'-קאפ. אני קצת מתחרט שנשארתי שנתיים ברוסיה, זה היה יותר מדי יחסית למקום משעמם כזה, אבל כלכלית זה מאוד השתלם".

מה לדעתך ישדרג את הפועל, זכייה ביול"ב או אליפות בישראל?

"אליפות, ללא ספק, זה הדבר הכי גדול שיכול לקרות לירושלים, המועדון הזה הרי זכה כבר ביול"ב קאפ. בסלובניה, קרואטיה, בכל מקום אנשים יודעים מה המשמעות של לקחת את האליפות ממכבי, ואם באמת נעשה את זה אז נקבל הערכה עצומה בכל אירופה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

יוריצה גולמאץ

נולד: 29/5/77, זגרב, קרואטיה.

מחזיק גם באזרחות סלובנית

גובה: 2.09 מ'

תפקיד: פאוור פורוורד

קבוצות בקריירה: אולימפיה לובליאנה (2 אליפויות סלובניה ו-3 גביעים, אליפות הליגה האדריאטית ב-2002)

אפס פילזן (אליפות טורקיה ב-2003)

ציבונה זאגרב (אליפות קרואטיה ב-2004)

אוראל גרייט (גביע האתגר האירופי ב-2006)

כינוי: קוריצה (הומצא על ידי אוהדי הפועל ירושלים)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully