וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איך אפשר לומר שנכשלתי?"

משה בוקר

18.10.2006 / 7:42

לוני הרציקוביץ' מתחמם על המבקרים, שטוענים שהקופה שלו ושל מכבי ת"א ריקה: "מצבי הכלכלי טוב, אבל החלטתי שאני לא שם יותר כסף"

לא מחאת האוהדים, לא זעקת הלוזונים, לא התחינות של אלי כהן לתקציב נוסף, ולא המצב הקשה של מכבי ת"א בטבלה, יניעו את הבעלים [[לוני הרציקוביץ']] להביא כסף מהבית או מעסקיו האחרים. ההחלטה האסטרטגית נפלה מזמן, עכשיו הוא גם מודה בזה בפומבי לראשונה: "במשך שנים השקעתי המון כספים במכבי ת"א. לאחרונה החלטתי שאני לא שם יותר כסף, ושמכבי ת"א תממן את עצמה. אני לא מעביר יותר כספים מהחברות העסקיות שלי לטובת מכבי. מכבי היום היא גוף נפרד מהעסקים שלי, חברה בע"מ. נכון שיש קשיים כספיים במכבי. יש קשיי תזרים במועדון, יש בעיה בתשלום המשכורות, יש לנו חוב כלפי [[אבי נמני]]. אבל אני אמצא פתרונות. אני לא בורח מהמציאות, אבל לא אעביר כספים מהחברות העסקיות שלי למכבי. באופן טבעי, יש התחייבויות שלוקח זמן לשלם".

וזה לא שמצבו הכללי רע. הוא מצוין, תודה ששאלתם. על פי הרציקוביץ', עסקיו פורחים ומי שטוען שאין לו מה לאכול, תישלח לו הזמנה לארוחה זוגית. בראיון לא שגרתי ל"ספורט הארץ" מנסה הרציקוביץ' להתנער מתפקיד שק החבטות של הכדורגל והכלכלה הישראלים.

בכדורגל לא מבינים כלכלה

אתה במצב כלכלי רע?

"נמאס לי לשמוע את השטויות האלה. אנשים כל הזמן מקשקשים וממציאים דברים זדוניים כדי לפגוע בי. אני מזמין את כל מי שמדבר על זה שאין לי מה לאכול לבוא אתי לאכול. אני מוכן להזמין אותו למסעדה. לא רק שיש לי מה לאכול ואני אוכל מצוין כל יום, העסקים שלי בתקופה האחרונה פורחים. בחברת סוני יש רווחיות, אני מרוצה מאוד מהשינויים שחלו בעסקים שלי לטובה ואני מציע לכולם להפסיק לבלבל את המוח ולהמציא המצאות. מצבי הכלכלי מצוין".

התפרסם שאתה קרוב לסיכום על מכירת בניין סוני בהרצליה.

"כאשר אני עושה עסקה גדולה, אז מפרסמים: 'לוני בקשיים, מממש נכסים'. בכדורגל פשוט לא מבינים כלכלה. העולם המודרני הולך היום על פחות בעלות על בניינים ויותר שכירות. מה שטוב לחברות ענקיות ונחשב לדבר גאוני, לא טוב ללוני? מחפשים רק את הרע. נמאס לי לשמוע את השטויות שלוני קיבל ירושה מאבא שלו וגמר את הכסף. כל הכספים והעסקים שלי לא קשורים לירושה של אבי".

אתה טוען שמצבך הכלכלי מצוין, ובכל זאת מאיר שמיר צריך לממן לך שני שחקנים.

"זה ששמיר עזר למכבי לממן חלק מהעלות של שני זרים, מרדקוביץ' וראזיץ', לא אומר שיש קשיים בחברות העסקיות שלי. גם העובדה שפניתי לדיאדורה כדי להקדים תשלום של העונה הבאה, זה דבר לגיטימי בעיני. בזכות מכבי ת"א דיאדורה מרוויחה הרבה כסף ומוכרת הרבה חולצות, אז מדוע שלא אבקש מקדמה? זה לגיטימי לחלוטין".

אין לכם ספונסר, אתם כבר לא מותג.

"תפסיקו לבלבל את המוח. חברת רסידו, שיש לה בעיות משלה, ביקשה להפסיק את חוזה האימוץ והחלטתי להתחשב בהם. אז במקום רסידו אני צריך למצוא מימון ולכן פניתי לדיאדורה. לכל הקשקשנים, אני רק צריך להזכיר שמכבי ת"א זה המועדון היחיד שבמשך שנים קיבל הרבה כסף עבור חוזה אימוץ של חברות גדולות. מכבי חיפה הגדולה קיבלה אימוץ דרך וולבו-הונדה, שזה הבעלים של הקבוצה. הפועל ת"א קיבלה אימוץ מכתר, שזה בעצם הבעלים של הקבוצה. מכבי ת"א קיבלה מבזק 700 אלף דולר לשנה, מבזק בינלאומי 600 אלף דולר לשנה, מ-ויזה 500 אלף דולר לשנה, מרסידו 500 אלף דולר לשנה, אז איך אנשים יכולים להגיד שמכבי לא מותג?".

עכשיו לא הולך לנו

מכבי הנוכחית הפסידה כבר שלושה משחקי ליגה מתוך חמישה, והידרדרה למקום העשירי בטבלה. אבל לאוהדים ולעיתונאים שמקניטים אותו ללא הרף ודורשים ממנו ללכת הביתה, הרציקוביץ' מעדיף להזכיר את האליפות, הגביעים וההשתתפות במפעלים האירופים בכלל ובליגת האלופות בפרט.

"ב-12 השנים שאני במועדון מכבי היתה אימפריה. אז עכשיו היא בקשיים, עכשיו לא הולך לנו. גם ברצלונה הגדולה היתה במשבר ולקח לה כמה שנים לחזור להיות קבוצה גדולה, וגם אנחנו נחזור להיות אימפריה.

"אנשים שכחו ובעצם אולי לא יודעים שאני ירשתי את מכבי כשהיו בסך הכל 1,500 מנויים, מתוכם 40 מנויי כבוד. פעם אחת בתקופה של רוני קליימן מילאו את איצטדיון רמת גן נגד מכבי חיפה, עשו מזה קרנבל והפכו את זה להישג הגדול ביותר מאז קום המדינה. אני בתקופה שלי הבאתי ספונסרים בסכומים של יותר מפי חמישה, מילאנו פעמים רבות את רמת גן ודאגתי שיהיו אלפי מנויים כל שנה. אין קבוצה אחת בכדורגל הישראלי, אולי מלבד מכבי חיפה, שיכולה להתגאות בהישג כזה. אז על איזה כישלון בדיוק מדברים? איך אפשר להגיד שאני נכשלתי, שאני לא יודע לנהל ושאני צריך ללכת הביתה?"

לא תפתח את הארנק כדי להתחזק?

"המאמן צריך להסתדר עם השחקנים שישנם. תקציב הקבוצה לא יגדל, לא עכשיו ולא בינואר. זה התקציב שיש ועם זה אלי כהן יצטרך להסתדר. הזרמתי המון כספים לקבוצה במשך השנים והחלטתי שדי. אפשר להתקיים, אפשר להסתדר ואפשר להתגלגל גם בלי הזרמה של מיליונים. זה לא אומר שפה ושם אם יהיה חסר כסף בסוף עונה, ויהיה חסר, אני לא אשלם".

אולי תמכור כבר?

"למי בדיוק? מאיר שמיר לא רוצה לרכוש את מכבי ת"א והוא לא ירכוש. דייויד פדרמן לא רוצה לקנות את מכבי ת"א והוא לא יהיה במכבי. אין לי מושג מי רוצה את מכבי. אני לא יושב על הרצפה כל יום ומחפש קונה. חיפשתי ולא מצאתי. הייתי שמח מאוד לראות שותפים טובים בעלי אמצעים יותר גדולים ממני. הלוואי שיגיע האדם הישר וההגון, ייכנס אתי שותף או יקנה את הקבוצה ויעשה אותי מאושר. כל עוד אין אדם כזה אני ממשיך כרגיל במכבי ת"א".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully