וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרדי הותקף באוסטרליה ע"י שחקני פוטבול

שחר בורלא

17.10.2006 / 11:41

מנחם וורחיימר היה בדרכו לבית הכנסת, והוכה ע"י שחקני קבוצת אושן גרוב. מאמן הכדורגל של אדלאייד חנק שחקן מקבוצת מלבורן

משטרת מלבורן חוקרת אירוע שהתרחש בשבת האחרונה, שבמהלכו הותקף מנחם וורחיימר, יהודי חרדי בן 33. וורחיימר, שהיה עם שני ילדיו בדרכו לבית הכנסת לחגוג את שמחת תורה, הותקף בידי מספר שחקני קבוצת הפוטבול האוסטרלי (פוטי), אושן גרוב.

וורחיימר טוען כי בשעה שהאוטובוס שהסיע את שחקני הקבוצה חלף על פניו, החלו להישמע מתוך האוטובוס קללות אנטישמיות כמו "יהודי מלוכלך" ו"הלאה הנאצים". בנוסף החלו כמה מיושבי האוטובוס לסמן תנועות ירייה כלפיו וכלפי ילדיו. וורחיימר ניגש לאוטובוס שעצר ברמזור, במטרה לברר מי יושב בתוכו וכשהרמזור התחלף לירוק והאוטובוס החל לנסוע שוב, מספר נוסעים הוציאו את ידיהם מהחלון ותפסו את כובעו של וורחיימר. האוטובוס נעצר לאחר מספר מטרים, וכאשר וורחיימר ניגש לקבל את כובעו בחזרה הוא הוכה.

בראיון לרדיו חץ הדרום, תיאר זאת וורחימר כך: "חלון האוטובוס נפתח ושני נוסעים תפסו את ידיי. לפני שהבנתי מה קורה מישהו היכה בפרצופי. ראשי כוסה בדם וחשתי ברע. יכולתי לשמוע את צרחותיהם של ילדיי ברקע". וורחיימר ומספר עוברי אורח מנעו מהאוטובוס להמשיך ולנסוע עד להגעת משטרה ואמבולנס. וורחיימר פונה לבית החולים שם בילה את הלילה בבדיקות.

נשיא מועדון הפוטבול, מייקל וינס, אמר כי הוא אינו מכיר את פרטי האירוע אבל הוא מתנצל על האירוע והבטיח כי ייקח את הנושא ברצינות. לעומתו מאמן הקבוצה, מת'יו ספרול, טוען כי הכובע "הועף בטעות וכל העניין נופח מעל לכל פרופורציה". מאז פרוץ המלחמה בלבנון חלה עלייה ניכרת בתקריות על רקע אנטישמי באוסטרליה. בין השאר הושחתו בתי כנסת ומוסדות יהודיים במלבורן ובסידני.

קוסמינה הולך על הגרון

מישהו זוכר את ג'ון קוסמינה, חלוץ נבחרת אוסטרליה שנגח ברמת גן לרשתו של אריה חביב ב-1985? לא נורא אם לא. קוסמינה מאמן היום בקבוצת אדלאייד יונייטד בליגה האוסטרלית, ומואשם בכך שביום ראשון האחרון חנק את שחקן מלבורן, קווין מוסקאט. התקרית אירעה לאחר שמוסקט ניסה להוציא כדור חוץ שהגיע לספסל של אדלאייד, והזיז את קוסמינה מכסאו. המאמן התרגז ושלח את ידיו לגרונו של השחקן.

"זוהי התנהגות שאינה מקובלת עלינו", אמר מאט קרול, יו"ר ההתאחדות האוסטרלית, שתעמיד את המאמן לדין ביום רביעי. וקוסמינה עצמו אמר בלקוניות: "אני לא אוהב שתוקפים אותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully