וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התוכנית תעבור, ובגדול"

משה בוקר

16.10.2006 / 7:43

אבי לוזון משוכנע שתוכניתו לצמצום מספר הזרים תאושר, אלא ש-3 מהגדולות - מכבי חיפה, מכבי ת"א ובית"ר ירושלים - מתנגדות

מ"מ יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אבי לוזון, יביא בקרוב את תוכניתו לצמצום מספר הזרים לדיון במזכירות. על פי תוכניתו, החל מהעונה הבאה יוכלו להירשם לכל משחק בליגת העל רק ארבעה זרים (החמישי לא יוכל להתלבש ולשחק, חוץ מאשר במסגרת האירופית). "שוחחתי עם מרבית ראשי הקבוצות, חברי המזכירות וההנהלה, ויש תמיכה גדולה בתוכנית", אמר אתמול לוזון, "אין לי ספק שהיא תעבור, ובגדול". אלא שעל פי משאל שערך "ספורט הארץ", שלוש מהקבוצות הגדולות - מכבי חיפה, מכבי ת"א ובית"ר ירושלים - מתנגדות לצמצום מספר הזרים.

מי שמוסמכת להחליט על שינוי כזה היא הנהלת ההתאחדות, המונה 29 חברים (חברי המזכירות, נציגי קבוצות ונציגי ציבור). בפועל, כל החלטה שהומלצה לאישור על ידי המזכירות, קיבלה את החותמת הסופית בהנהלת ההתאחדות. לפיכך נראה כי חמשת חברי המזכירות - איצ'ה מנחם, אבי לוזון, שטרן חלובה, יעקב שחר ושלמה שטרן - הם שיכריעו. מבין החמישה, רק שחר מתנגד לתוכנית, שמתייחסת גם לליגה הלאומית. על פי ההצעה של לוזון, בעונה הבאה ישחק רק זר אחד בליגה השנייה, כדי לא לפגוע בקבוצות שחתמו עם עם זרים על חוזים ארוכי טווח. החל מהעונה שלאחר מכן, לא יוכלו לשחק זרים בלאומית.

יו"ר מועצת ההימורים, גדעון בריקמן, מבטיח מצדו תגמול במידה שתוכנית כזו או אחרת לצמצום מספר הזרים תאושר - 20% תוספת בתקציב התמיכה לקבוצות, העומד היום על 65 מיליון שקל. "לא צריכים זרים בלאומית, ובליגת העל צריכים לפתוח לפחות שמונה ישראלים", אמר בריקמן. "אם יילכו לקראתנו, אני מבטיח לתמוך כספית בכדורגל הישראלי".

7 בעד, 5 נגד: מה יש ליו"רים של קבוצות ליגת העל לומר?

בעד

1. עמוס לוזון, מכבי פ"ת: "אין לי בעיה שמספר הזרים יירד בליגת העל ויבוטל בלאומית. זה טוב לכדורגל הישראלי שהצעירים ישחקו. מכבי פ"ת יכולה להוות מודל לחיקוי, מכיוון שאנחנו מתבססים על שחקני בית, מתמודדים בצמרת ומשחקים באירופה"

2. מוני הראל, הפועל ת"א: "צמצום הזרים הוא טוב לכדורגל הישראלי, זה יעזור לצעירים. בליגה הלאומית אפשר להוריד את הזרים לגמרי, אבל בהדרגה. לא צריך לקבל החלטות קיצוניות, אלא לבצע את זה בשלבים"

3. אלי טביב, הפועל כפ"ס: "ככל שיהיו פחות זרים, יהיה יותר טוב לכדורגלן הישראלי. אני תומך בשלושה זרים בלבד בליגת העל ולבטל אותם לגמרי בלאומית. שחקנים מוכשרים לא פותחים בהרכב בגלל הזרים, גם כאשר מדובר בזרים ברמה נמוכה. למאמנים ישראלים קל יותר לתת לשחקן צעיר לשבת על הספסל מאשר לזר"

4. ג'קי בן זקן, מ.ס. אשדוד: "היוזמה מבורכת, קבוצות יכולות להחתים זרים רבים, אבל שבפועל על המגרש ישחקו פחות. חוץ מזה, צריך לקבוע מחיר מינימום לזרים, למשל לא פחות מ-250 אלף יורו, ואז יגיעו לכאן רק שחקנים ברמה גבוהה. היום אם יש לקבוצה אפשרות להביא שחקן אפריקאי ב-60 אלף דולר, אז קודם כולם מביאים ורק אחר כך בודקים אותו"

5. איציק פוזמנטיר, הכח עמידר ר"ג: "יש לצמצם את הזרים, ומיד. אין זרים טובים בישראל, ולהוציא בודדים, הם לא טובים יותר מהישראלים. אם הזרים היו טובים, הם לא היו מגיעים לפה. אני מתחנן לבית"ר שיתנו לי את ברוכיאן, אבל היא מסרבת. כשאני רואה שבשבת הוא בכלל לא מתלבש, זה מוציא אותי מדעתי"

6. אריאל שיימן, מכבי הרצליה: "אני בעד צמצום הזרים, צריך שיותר ישראלים ישחקו. בהחלט יש לדון בנושא"

7. רונן אלעד, הפועל פ"ת: "אני לא חושב שאני צריך לומר את דעתי בנושא בתקשורת". אלעד ידוע כתומך בצמצום הזרים.


נגד

8. לוני הרציקוביץ', מכבי ת"א: "חייבים להשאיר חמישה זרים בליגת העל, אחרת איך נתקדם באירופה. בלאומית יש לבטל את הזרים לגמרי ולהפוך אותה לליגת חובבים, בה ישחקו הצעירים. יש לזכור שהצעירים הפכו למצוינים אחרי שהתחככו עם הזרים. ראינו איך רעדו הרגליים לצעירים שלנו, כשהגענו לליגת האלופות"

9. ולדימיר שקלאר, בית"ר ירושלים: "לא צריך למהר ולצמצם את מספר הזרים. יש לקבל החלטות ארוכות טווח, לא רק על סמך ההצלחות האחרונות של הצעירים. אנחנו לא מדינת כדורגל מצליחה באירופה, השחקנים הצעירים צריכים להוכיח את עצמם לאורך זמן. אפילו ברק יצחקי אמר לי אחרי שהחתמתי ארבעה חלוצים כי צריך להחתים עוד חלוץ"

10. יעקב שחר, מכבי חיפה: "את דעתי בנושא אביע במקום הראוי ולא בתקשורת". שחר ידוע כמתנגד לצמצום הזרים.

11. חזי מגן, בני יהודה: "בליגת העל אפשר להשאיר חמישה זרים, אבל בלאומית יש לבטלם. כך הצעירים יוכלו לשחק בליגה השנייה, שאולי תהפוך לליגה לא מקצוענית. היתרון של הזרים הוא שהם מורידים לקרקע את הדרישות הכספיות של השחקן הישראלי"

12. דניאל יאמר, מכבי נתניה: "הזרים לא מפריעים לכדורגלן הישראלי, ההיפך הוא הנכון. הזרים שיפרו את רמת הכדורגל ופתחו לשחקנים ישראלים הרבה דלתות באירופה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully