וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדמעות של בטיני

יאיר בן עמי

15.10.2006 / 10:08

רוכב האופניים ניצח בג'ירו די לומברדי, האחרון בסבב הפרו טור של 2006. הקדיש את הניצחון לאחיו, שנהרג לפני שבוע בתאונה

פאולו בטיני ניצח אתמול בג'ירו די לומברדי שהיה המרוץ האחרון של סבב הפרו טור של עונת 2006. אלחנדרו ולוורדה, שלא סיים את המרוץ, השלים ניצחון בסבב לאחר שהבטיח את הזכייה כבר בשבוע שעבר, לאחר המרוץ הלפני אחרון. בהיסטוריה של המרוץ, שחגג אתמול את מהדורת המאה, זכו בטור רק חמישה רוכבים כשהם לובשים את חולצת הקשת של אלוף העולם. הראשון היה אלפרדו בינדה, שהשלים ניצחון שלישי ברציפות, במהדורה ה-23 של לומברדיה (1927), זמן קצר לאחר שניצח באליפות העולם הראשונה בהיסטוריה. במהלך השנים הבאות היו אלו טום סימפסון (1965), אדי מרקס (1971), ג'אוספה סארוני (1982) ואוסקר קאמנזינד (1998) ששחזרו את ההישג, אך אף אחד מהם לא שמר על התואר בלומברדי כשהוא לובש את חולצת הקשת או לאחר תואר אולימפי. בטיני ניצח בלומברדי כשהוא אלוף אולימפי, אלוף עולם, אלוף איטליה ומנצח המרוץ בשנה שעברה.

לניצחון הזה נוסף נופך טראגי מרגש, כשעשרים מטרים לפני קו הסיום פרץ בטיני בבכי, כשהוא מצביע לשמיים ומקדיש את הניצחון לאחיו, סאורו, שנהרג לפני כשבוע בתאונת דרכים, כשהיה בדרכו לארגון מסיבת הניצחון של פאולו בטיני באליפות העולם.

"היום לא רכבתי לבד" אמר בטיני הנרגש לאחר שחצה את קו הסיום, כשסביבו בני משפחתו ומשפחתו של אחיו. "לעולם לא אשכח את היום הזה", הוא הוסיף, כשהדמעות חונקות את גרונו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully